• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Anonym (En till testgalning)

Ägget måste ha fäst tidigt för dig, då går det ju!

Va skönt att testerna har blivit så starka! :)

Jag är på äl +6/7 tror jag, har redan testat så klart, men självklart negativa test och det känns redan som att jag gett upp denna månad :S

Jag vet ju att det inte är vanligt att plussa så här tidigt och ändå blir man besviken. :D

• Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-03 09:21:09 följande:

Ägget måste ha fäst tidigt för dig, då går det ju!

Va skönt att testerna har blivit så starka! :)

Jag är på äl +6/7 tror jag, har redan testat så klart, men självklart negativa test och det känns redan som att jag gett upp denna månad :S

Jag vet ju att det inte är vanligt att plussa så här tidigt och ändå blir man besviken. :D

Ditt ägg kanske inte har fäst än? Har läst att det tar ca 6-12 dagar efter ÄL, ibland sker det tidigare, ibland senare! Vad använde du för tester? De som mäter 10, 12 eller 25?
    Mojligtvisgravid skrev 2017-02-03 10:27:20 följande:

Ditt ägg kanske inte har fäst än? Har läst att det tar ca 6-12 dagar efter ÄL, ibland sker det tidigare, ibland senare! Vad använde du för tester? De som mäter 10, 12 eller 25?

Hoppas på att det inte fäst! Har testat med två tidiga test som mäter 10 :S

Hoppas det är för tidigt att testa bara!

Bim idag. Ingen mens än, men den kommer säkert, äl +10 idag och igår fick jag ett helt blankt test. (På em)men tycker att det borde synts någonting om det varit något. Så nya tag nästa månad igen antar jag!

• orzia1

Hänger med här också. Är testoman ha ha.. Testar typ flera test om dagen när bim närmar sig och även ägglossningstest.

Bim den 25 feb..

orzia1 skrev 2017-02-07 15:20:22 följande:

Hänger med här också. Är testoman ha ha.. Testar typ flera test om dagen när bim närmar sig och även ägglossningstest.

Bim den 25 feb..

Ja tänk så galen man kan bli! Jag är likadan! Skulle skämmas att säga det till nån.. Haha

Hoppas att mensen inte dyker upp idag, så ska jag testa imorgon igen!! :)
  • orzia1
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-07 15:24:18 följande:

Ja tänk så galen man kan bli! Jag är likadan! Skulle skämmas att säga det till nån.. Haha

Hoppas att mensen inte dyker upp idag, så ska jag testa imorgon igen!! :)

Hoppas du får plus imorgon.

Ja galen är nog milt uttryckt ha ha.. Som min man sa, det är ju nästan vardag och hitta teststickor som ligger på tork ha ha...

Jag försöker knappt dölja min galenhet med testerna. Kom över tester billigt typ 4 kr testet så köpte på mig ett helt lager, så lär inte behöva köpa fler på minst ett år.
    orzia1 skrev 2017-02-07 16:58:30 följande:

Hoppas du får plus imorgon.

Ja galen är nog milt uttryckt ha ha.. Som min man sa, det är ju nästan vardag och hitta teststickor som ligger på tork ha ha...

Jag försöker knappt dölja min galenhet med testerna. Kom över tester billigt typ 4 kr testet så köpte på mig ett helt lager, så lär inte behöva köpa fler på minst ett år.

Oj, haha. Jag visar inte att jag testar här hemma ;) min man tycker att det är onödigt att ta typ ett test innan bim så han skulle tro att jag var helt sjuk.. haha.. :)
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?