• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Anonym (Spännande!!)

Ska ta ett nytt imorgon:)! Wohoo

• kvp23

Hejsan,

Ny i tråden, Gud vad spännande med alla olika tester.

Jag har bim+4 och inte haft riktig koll på ägglossning utan bara sexan till det med min sambo.

Detta togs imorse och jag vet inte vad jag ser. Inbillning eller faktiskt sant?! Hoppas!!

Inga symtom än mer än lite mensvärk från och till och sjukt hungrig...

Kom med synpunkter!

Kram

• orzia1

Jag ser små streck på alla bilder som är inlagda igår och idag. Dock litar jag inte så mycket på CB testerna, köper de och testar efter jag fått tydliga streck på sådana billiga stickor.

• Anonym (En till testgalning)

Mitt var lika svagt på morgonen.. :/

Ska köpa ett annat test idag.

• Anonym (Spännande!!)
    yennie84 skrev 2017-02-09 08:41:55 följande:

Någon mer än jag som ser strecket i den stora rutan? Clear blue early

Ser:)
  • Anonym (Spännande!!)
    kvp23 skrev 2017-02-09 01:28:17 följande:

Hejsan,

Ny i tråden, Gud vad spännande med alla olika tester.

Jag har bim+4 och inte haft riktig koll på ägglossning utan bara sexan till det med min sambo.

Detta togs imorse och jag vet inte vad jag ser. Inbillning eller faktiskt sant?! Hoppas!!

Inga symtom än mer än lite mensvärk från och till och sjukt hungrig...

Kom med synpunkter!

Kram

Ser något :)
  • Anonym (Trams)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-02-03 02:59:03 följande:

En liten uppdatering.

För alla som säger att det är omöjligt att plussa innan v 3, det ÄR möjligt, jag gjorde det. Jag använde Babyplan tidiga tester när jag var i v. 2+5, dvs 20/1. ÄL den 15/1.

Det var VÄLDIGT svagt men man ser ett tunt streck ändå:

Detta tog jag imorse, v. 4+4:

Återigen, det ÄR möjligt att plussa väldigt tidigt! :)

Skulle dock säga att du inte är i den veckan som du tror att du är. För när man är v 2+5 så har ägget i princip inte ens fäst i livmodern än. Därför kan man inte få pos gravtest då. Tror du är ett par dagar längre gången än vad du räknat dig till.

Sen det där med att det skulle hjälpa att läsa på och dokumentera allt är bara bullshit. Är man mindre fertil än normalkvinnan så kvittar det om man har läst 100 böcker om hur man blir gravid. Du hade tur helt enkelt! Hade antagligen blivit gravid oavsett om du skrev ner allt eller inte.
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?