• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • orzia1
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-12 17:17:42 följande:

Tack :)

Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Tyvärr en av nackdelarna att testa tidigt och mycke.. Har fått många plus som blivit tidiga MF, o hade jag inte testat så tidigt så hade jag tagit det som ngt försenad mens

Kram
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-12 17:17:42 följande:

Tack :)

Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag håller tummar och tår för dig till nästa gång! <3
  • Anonym (En till testgalning)
    orzia1 skrev 2017-02-12 17:39:43 följande:

Tyvärr en av nackdelarna att testa tidigt och mycke.. Har fått många plus som blivit tidiga MF, o hade jag inte testat så tidigt så hade jag tagit det som ngt försenad mens

Kram

Det är sant, min mens är som en klocka. Så vid det här laget hade jag nog hunnit testa ändå. Men man önskar kanske att man hade lite bättre tålamod till att vänta ;)
  • orzia1
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-12 19:28:57 följande:

Det är sant, min mens är som en klocka. Så vid det här laget hade jag nog hunnit testa ändå. Men man önskar kanske att man hade lite bättre tålamod till att vänta ;)

Jag har noll tålamod när jag har tester hemma ha ha .. Börjar typ testa på bim-5.. Fast denna månaden tog jag ett test redan idag ha ha.. Bim-10 typ..
    orzia1 skrev 2017-02-12 20:08:41 följande:

Jag har noll tålamod när jag har tester hemma ha ha .. Börjar typ testa på bim-5.. Fast denna månaden tog jag ett test redan idag ha ha.. Bim-10 typ..

Ja jag är likadan, fast man vet att det inte kan synas så tidigt :)Jag har bara 10 dagars lutealfas, och idag var jag på bim +5, vågar inte ens räkna ihop hur mycket jag lagt på cb + och digital nu sen jag fick de svaga plusset (de billiga stickorna tog slut ;))

Undrar när äl kommer igång igen sen.. det är ju ett tidigt MF nu så det räknas väl som vanlig mens kanske?
  • orzia1
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-02-12 20:16:10 följande:

Ja jag är likadan, fast man vet att det inte kan synas så tidigt :)Jag har bara 10 dagars lutealfas, och idag var jag på bim +5, vågar inte ens räkna ihop hur mycket jag lagt på cb + och digital nu sen jag fick de svaga plusset (de billiga stickorna tog slut ;))

Undrar när äl kommer igång igen sen.. det är ju ett tidigt MF nu så det räknas väl som vanlig mens kanske?

Skrev precis i en annan tråd

Har köpt graviditetstest av en kompis, har räknat efter och insett jag inte kommer göra gång på alla oavsett om jag testar typ 10 test per månad i flera månader.. Om någon vill köpa så maila mig här eller skicka ett SMS 0731578940 . 4 kr styck plus porto och det är stickmodell..

Innan jag köpte de av min kompis så köpte jag från billiga tester och som du skriver så gick det åt en förmögenhet. Nu köper jag inte digitala förrän jag fått plus på de billiga och det gått några dagar över bim.

Jag brukar räkna mina mf blödningar som mens och utgå från det nät jag sen kollar ägglossning osv.
    Mojligtvisgravid skrev 2017-02-12 18:31:01 följande:

Jag håller tummar och tår för dig till nästa gång! <3

Åå tack!

Blödningar sen igår, men inte alls lika mycket värk som jag brukar ha vid mens.

Så här såg testet ut på em, från billiga tester.

Tyckte att cb nästan var blankt igår morse.

Hur länge kan hcg finnas kvar tro. Borde varit i 5+5.

• littlepixiegrl
    orzia1 skrev 2017-02-12 20:25:09 följande:

Skrev precis i en annan tråd

Har köpt graviditetstest av en kompis, har räknat efter och insett jag inte kommer göra gång på alla oavsett om jag testar typ 10 test per månad i flera månader.. Om någon vill köpa så maila mig här eller skicka ett SMS 0731578940 . 4 kr styck plus porto och det är stickmodell..

Innan jag köpte de av min kompis så köpte jag från billiga tester och som du skriver så gick det åt en förmögenhet. Nu köper jag inte digitala förrän jag fått plus på de billiga och det gått några dagar över bim.

Jag brukar räkna mina mf blödningar som mens och utgå från det nät jag sen kollar ägglossning osv.

Jag köper gärna lite teststickor av dig om du har kvar? :)
    @-`-,-- Isobel Róisín f. 22 maj -09 och Annie Josefine f. 30 januari -12 --,-´-@
  • orzia1
    littlepixiegrl skrev 2017-02-14 08:48:24 följande:

Skickar mail
  • littlepixiegrl

Hej förresten allihopa! :)

Jag tog ut min hormonspiral 23/1, tror att jag hade äl 10/2 (jäkla otydliga och svårtolkade stickor!) och väntar isf på bim den 20/2. Hade iaf en lutealfas på runt tio dagar innan andra barnet, så jag får gissa på att jag har det fortfarande! Innan första barnet hade jag ingen koll på min cykel alls mer än att den var väldigt regelbunden. Hon var en liten hoppsanbebis när vi slarvade med skydd en gång :D

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • orzia1

Skickar mail

Kan ej maila dig.

Skicka gärna ett SMS 0731578940
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?