• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-26 23:28:00 följande:

Innan v 5-7 tar fostret ingen näring.. Så passa på nu i stället med ett glas vin och god mat! Sen dröjer de ????

Har varit gravid minst fyra ggr innan.. Och blir alltid täpt i näsan och svimmar.. och det är innan BIM.. hade ju posetiva ÄL hur länge som helst.. men lite sex.. men typ lör/sön? Så bör märka/känna NÅGOT... eller få posetivt test? Livmldertappen e framåt lite mjuk och lite öppen..

(Och jag är pigg och fixar 5-6h sömn per dygn med mkt redbull, något som heller aldrig gått innan, och jag är inte känslig för dofter..)

Ja just det ja, täppt är jag också! Men ibland har jag sjukt mycket (ursäkta) snor, det tar aldrig slut. Samt slem i halsen. Insomnia ibland men supertrött ibland.

Tog ett nytt test idag igen...Tog två samtidigt och båda visar svagt. Jag tycker det syns lite mer än igår. vad säger du/ni nu då?!? (Jag redigerade de mörka så man kunde se skuggor bättre)

• Anonym (K)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-26 13:36:47 följande:

Supersvagt streck! Svårt att fånga på bild.

Saker som har förändrats:

-konstant lös i magen(vet att det är förstoppning som brukar vara vanlig)

- ont o bröst ( kan också vara PMS)

- kissnödig konstant

- det stramar och drar i livmodern på ett konstigt sätt, känns som om den är hård och spänd. Milda kramper,

- super upplåst, ser ut att vara i 4-5

- extrem trötthet, men kan vara värmen, jetlag, solen ( är utomlands)

- huvudvärk, kan vara som ovan

- väldiga värmevallningar och svettningar, detta skedde innan vi flög utomlands

- konstant sugen på mc Donalds och pommes?! Jag som vanligtvis ogillar MCD.

- väldigt hungrig hela tiden, kan äta en rejäl måltid men ändå vara hungrig Direkt efter

- jag må kanske ha ett skarpare luktsinne, tyckte att hela flygplatsen stank pissoar

Dock har jag noll flytningar, hört att det ska komma ganska mycket ganska omgående när man är gravid.

Tog bild på testet från idag, strecket är kvar, kanske syns något bättre nu.

Men snälla, ta det lugnt och njut av semestern istället! Om der skulle vara så att du är gravid så mår embryot inte bra av all denna stress! Du blir heller inte mer eller snabbare gravid för att du tar nytt gravtest hela tiden! Vänta tills mensen ska komma och testa igen då, ta det lugnt fram tills dess, och lev som vanligt!

För övrigt så kan symptomen du listade vara tecken på graviditet, men det kan även vara placebo/önsketänkande och/eller stress, och stress verkar du bära på väldigt mycket just nu!
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (K) skrev 2017-01-27 05:50:38 följande:

Men snälla, ta det lugnt och njut av semestern istället! Om der skulle vara så att du är gravid så mår embryot inte bra av all denna stress! Du blir heller inte mer eller snabbare gravid för att du tar nytt gravtest hela tiden! Vänta tills mensen ska komma och testa igen då, ta det lugnt fram tills dess, och lev som vanligt!

För övrigt så kan symptomen du listade vara tecken på graviditet, men det kan även vara placebo/önsketänkande och/eller stress, och stress verkar du bära på väldigt mycket just nu!

Nja jag kan inte påstå att jag är stressad, jag är bara väldigt exalterad över min planerade graviditet. Det kan vara en släng av placebo men jag kommer fortsätta att testa varje dag. Tänk på att ett test gör jag varje morgon som tar ca 15 sekunder + 5 min väntetid. Resten av dygnet njuter jag så njaaaa, jag vet inte om jag är så stressad. Tack för din omtanke dock.
  • TheKlister1990
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-27 05:41:55 följande:

Ja just det ja, täppt är jag också! Men ibland har jag sjukt mycket (ursäkta) snor, det tar aldrig slut. Samt slem i halsen. Insomnia ibland men supertrött ibland.

Tog ett nytt test idag igen...Tog två samtidigt och båda visar svagt. Jag tycker det syns lite mer än igår. vad säger du/ni nu då?!? (Jag redigerade de mörka så man kunde se skuggor bättre)

Du är gravid :) rosa tydlig streck
  • Anonym (En till testgalning)

Jag tror också att du är gravid!

Kan nån kika på ett nytt äl-test?

Håller på att bli tokig snart.. har haft starka test i flera dagar ca 3.

Har nästan alltid 28 dagars cykel, och enligt p-Tracker borde jag haft äl för 3 dagar sedan. Har 11 dagar till mens nu. Har även haft äl flytningar som börjat avta.

Vi har myst så mycket vi orkat och nu börjar orken ta slut.. haha

Men NU måste väl testet va positivt?

• Mojligtvisgravid
    TheKlister1990 skrev 2017-01-27 08:42:03 följande:

Du är gravid :) rosa tydlig streck

Jag tror också att jag är det. Annars hade det väl inte blivit starkare och starkare med tiden? Jag vet inte när jag har BIM men antingen idag eller söndag. Jag hade svårt att tyda min ÄL-tester... :P
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 10:35:07 följande:

Jag tror också att du är gravid!

Kan nån kika på ett nytt äl-test?

Håller på att bli tokig snart.. har haft starka test i flera dagar ca 3.

Har nästan alltid 28 dagars cykel, och enligt p-Tracker borde jag haft äl för 3 dagar sedan. Har 11 dagar till mens nu. Har även haft äl flytningar som börjat avta.

Vi har myst så mycket vi orkat och nu börjar orken ta slut.. haha

Men NU måste väl testet va positivt?

Jag tror också att jag är det!

Har du några andra ÄL-tester så man kan jämföra?

Dom svagare är från igår och de två andra från idag, och dom blir så här starka fast jag kan ha varit på toa en kvart innan.

Känner mig så irriterad för att jag gick efter appen och vi försökte nästan alla fertila dagar enligt den och sen nu när det set ut som äl är på G så är lusten slut..

Men vi fick till det igår kväll så nu får det bära eller brista.

• DevilsDaughter
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-27 11:08:35 följande:

Dom svagare är från igår och de två andra från idag, och dom blir så här starka fast jag kan ha varit på toa en kvart innan.

Känner mig så irriterad för att jag gick efter appen och vi försökte nästan alla fertila dagar enligt den och sen nu när det set ut som äl är på G så är lusten slut..

Men vi fick till det igår kväll så nu får det bära eller brista.

Är du säker på att du brukar ha ÄL 14 dagen, många appar räknar ju bara ut vad som är vanligast men alla följer inte en sådan cykel. Jag har aäältif 10 dagar mellan ÄL och mens. När jag har 28 dagars cykel så är min ÄL på dag 18 och det är 10 dagar till mens.
    Om jag varit du så skulle jag ha pausat sexet idag och vilat och sedan försöka få till det imorgon kväll och sen gärna söndag eller måndag också. Testet är nästintill positivt, testar du ikväll eller imorgon på morgonen så är det nog starkare. Fortsätt att testa för det är viktigt att se när stegringen går ner igen. För det är DÅ som ÄL skett/sker. Din ägglossning är troligtvis imorgon. 
    DevilsDaughter skrev 2017-01-27 11:56:59 följande:

Är du säker på att du brukar ha ÄL 14 dagen, många appar räknar ju bara ut vad som är vanligast men alla följer inte en sådan cykel. Jag har aäältif 10 dagar mellan ÄL och mens. När jag har 28 dagars cykel så är min ÄL på dag 18 och det är 10 dagar till mens.

Om jag varit du så skulle jag ha pausat sexet idag och vilat och sedan försöka få till det imorgon kväll och sen gärna söndag eller måndag också. Testet är nästintill positivt, testar du ikväll eller imorgon på morgonen så är det nog starkare. Fortsätt att testa för det är viktigt att se när stegringen går ner igen. För det är DÅ som ÄL skett/sker. Din ägglossning är troligtvis imorgon. 

Nej jag är inte alls säker på att det är dag14, har för mig att jag hade sen äl när vi skulle få till vårat första barn. Är lutealfasen lika lång hela livet, jämt?

Ja vi får försöka imorgon igen, det känns som att vi redan "tvingat" oss flera ggr nu trots trötthet osv. Vi har småbarn så det är inte alltid det enklaste att få till det varje-varannan dag.

Annars hoppas vi att några simmare överlevt från gångerna innan :)
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?