• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Anonym (Kp)

Men tycker nog de första ser starkast ut!

• Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-14 17:38:17 följande:

Vad konstigt de va svagare där..?

Spelar ingen rolm vilken tid på dygnet jag testat.. nu tog dom slut så köpte CB.. fick en glad gubbe.. tror du äl har varit eller kommer..? Jag hoppas ju den har vart nu för annars är de kört.. Dock värdens värk i magen nu.. men tycker tappen vart lite hårdare... så ska jag iväg idag och dricka alkohol.. hur påverkar de? Vill inte försämra något.. men måste ju leva också..

köpte du den med blinkande och fast gubbe? Min CB var helt värdelös. Jag ska ringa till de på måndag.

Jag tror jag får som starkast kl 14. Den som är svagare är kl 18. Jag läste någonstans att när man ser de två starkaste på stickorna så sker ägglossning inom 12-36 h. Så din har troligen redan släppt men det kan bli förskjutet också. Kroppar är så konstiga, haha! Angående alkohol så är det lugnt för det är så pass tidigt, embryot har inte fäst sig än. Jag har läst att från v. 3-4 så börjar fostret dela blod med mamman, så ha det så skoj ikväll! :)
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-14 10:30:45 följande:

Hur går de?! Jag försöker läsa av mina... min e bortrest i 10dagar... ???? Hade sex 8/1

Första äl test 9/1 sista igår.. igår vattniga flytningar så fick byta trosor på kvällen ????. När tror ni ägget släpps?? Finns de nån chans? Blivit gravid innan lätt.

Jo jag tror lätt att ditt har släppt. Först kommer äggviteslem sen vattnigt slem till slut torrt.
  • Anonym (Kp)

När har du nästa BIM?

Jag måste ha mkt hormoner.. positiva äl än.. liiiite hårdare tapp men även flytningar än..?!? Konstig kropp!

• Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-16 09:11:20 följande:

När har du nästa BIM?

Jag måste ha mkt hormoner.. positiva äl än.. liiiite hårdare tapp men även flytningar än..?!? Konstig kropp!

Jag vet faktiskt inte längre. Enligt beräkning så hade jag BIM 8/1, jag har fortfarande inte fått mens.... jättekonstigt. Måste vara hormonspiralen som spökar. (Uttag 14/12).

Jag har dock haft två ägglossningar. Denna veckan och i december. Men jag tror inte den i december släppte något ägg. Någon kunnig som kan hjälpa mig tyda?!?!

• Anonym (Kp)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-17 10:42:17 följande:

Jag vet faktiskt inte längre. Enligt beräkning så hade jag BIM 8/1, jag har fortfarande inte fått mens.... jättekonstigt. Måste vara hormonspiralen som spökar. (Uttag 14/12).

Jag har dock haft två ägglossningar. Denna veckan och i december. Men jag tror inte den i december släppte något ägg. Någon kunnig som kan hjälpa mig tyda?!?!

Säger dom inte att man ca 2ggr om året ej släpper ägg...? Hade du spiralen länge? Släpptes nog inte då kanske pga hormoner kvar? Gjort något nytt gravtest?

Jag har typ redan gett upp.. känns inte som spermierna kan leva så länge.. och kan haft äl ons-sön fick ju även utslag lördag på Cb... gjort gravtest idag å de är så dött det kan.. ???? (Vad hade jag trott egentligen liksom?!)

Livmodertappen e stängd nu i allafall.. vilket den borde vart tidigare om jag inte hade ÄL i helgen.. dock har jag värk i magen än.. och fick gå in på toa å grina en skvätt pga en låt på radion?!? (Typ ööööh?!) har flyt ingar än.. brukar avta för mig.. men tror jag överanalyserar.. lär få extrem mens och typ en svampinfektion.. ????????????????...
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Kp) skrev 2017-01-17 15:03:16 följande:

Säger dom inte att man ca 2ggr om året ej släpper ägg...? Hade du spiralen länge? Släpptes nog inte då kanske pga hormoner kvar? Gjort något nytt gravtest?

Jag har typ redan gett upp.. känns inte som spermierna kan leva så länge.. och kan haft äl ons-sön fick ju även utslag lördag på Cb... gjort gravtest idag å de är så dött det kan.. ???? (Vad hade jag trott egentligen liksom?!)

Livmodertappen e stängd nu i allafall.. vilket den borde vart tidigare om jag inte hade ÄL i helgen.. dock har jag värk i magen än.. och fick gå in på toa å grina en skvätt pga en låt på radion?!? (Typ ööööh?!) har flyt ingar än.. brukar avta för mig.. men tror jag överanalyserar.. lär få extrem mens och typ en svampinfektion.. ????????????????...

Jag hade bara spiralen i ett halvår, så det känns konstigt ifall det tar lång tid att få allt återställt. J jag har gjort gravtest igen och det är negativt. Så himla konstigt.

Har du samlag varje dag under ÄL? Jag hade också ÄL ons-sön så vi får följa varandra.

Förklara för mig hur livmodertappen är stängd?! Jag försökte känna idag och jag hittar inget hål som kan stängas och öppnas?
  • DevilsDaughter

Ofta känns hålet som kan vara öppet bara som en liten grop när den är stängd. Så är den riktigt stängd kn det vara svårt att känna alls.

Jag tror på att inte ha sex varje dag utan varannan till var tredje. När vi försökte med vårt första barn så hade vi försökt i ett år med att bombadera varje ägglossning. Testade att ha sex var tredje dg och blev gravid den månaden. Säkert slump men kan inte låta bli att tro på det lite grann.

När vi lämnade vår häst för betäckning så sa hingstägaren att de alltid låter hingsten betäcka stoet varannan dag under stoets brunst, om det betäcks varje dag så blir det massa gojs (sperma) i vägen för nästa omgång. Så låter mn det gå en dag emellan så rensas det ut ordentligt mellan varje gång. Det vr ju hennes teori så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det :)

Nu sista barnet så hade vi sex varannan dag oxh försökte pricka så att vi hade sex precis efter ägglossningen, samma dag som äl men efter att den skett och jag blev gravid på första försöket. Men det kan ju också ha varitslump.. det är ju mkt annat som också ska stämma överens.

• Mojligtvisgravid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-17 15:57:04 följande:

Ofta känns hålet som kan vara öppet bara som en liten grop när den är stängd. Så är den riktigt stängd kn det vara svårt att känna alls.

Jag tror på att inte ha sex varje dag utan varannan till var tredje. När vi försökte med vårt första barn så hade vi försökt i ett år med att bombadera varje ägglossning. Testade att ha sex var tredje dg och blev gravid den månaden. Säkert slump men kan inte låta bli att tro på det lite grann.

När vi lämnade vår häst för betäckning så sa hingstägaren att de alltid låter hingsten betäcka stoet varannan dag under stoets brunst, om det betäcks varje dag så blir det massa gojs (sperma) i vägen för nästa omgång. Så låter mn det gå en dag emellan så rensas det ut ordentligt mellan varje gång. Det vr ju hennes teori så jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det :)

Nu sista barnet så hade vi sex varannan dag oxh försökte pricka så att vi hade sex precis efter ägglossningen, samma dag som äl men efter att den skett och jag blev gravid på första försöket. Men det kan ju också ha varitslump.. det är ju mkt annat som också ska stämma överens.

Ja det kändes domen grop, dessutom var den ganska hård.

Vad tror du om mina ÄL-tester?

Intressant det där med varje dag sex, jag kommer inte orka varje dag nästa gång om det inte tagit nu,
  • Anonym (Kp)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-17 15:25:43 följande:

Jag hade bara spiralen i ett halvår, så det känns konstigt ifall det tar lång tid att få allt återställt. J jag har gjort gravtest igen och det är negativt. Så himla konstigt.

Har du samlag varje dag under ÄL? Jag hade också ÄL ons-sön så vi får följa varandra.

Förklara för mig hur livmodertappen är stängd?! Jag försökte känna idag och jag hittar inget hål som kan stängas och öppnas?

Nej jag hade ju där 4-7 dagar innan.. så.. på söndagen.. första höjning på äl tror jac var ons.. men ja hade ju äl hur länge som helst...

Jag tror du ska utgå från sista äl nu.. hormoner stället till det.. det kan vara så att tappen är långt bak. Jag känner knappt min nu.

Tappen ska ju öppna sig vid orgasm har jag läst.. min öppnade sej en idag?
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?