• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • DevilsDaughter

Absolut!: Jag skulle testa med vanliga test så länge, digitalet måste man ofta vänta lite längre med innan man får positivt på. 

• Mojligtvisgravid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-08 11:26:55 följande:

Absolut!: Jag skulle testa med vanliga test så länge, digitalet måste man ofta vänta lite längre med innan man får positivt på. 

Jag som läste någonstans att digital var känsligare. Man blir så ledsen.
  • Mojligtvisgravid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-08 15:32:55 följande:

Nej det stämmer inte! Tvärt om är det!

Jag har slut på tester nu, måste köpa fler, ska beställa idag så ska jag testa när jag har fått hem dem. Uppdaterar er i veckan. Hoppas på att HCG syns om en vecka.
  • Mojligtvisgravid

Hur går det för er?

För min del så intalar jag mig själv att det inte har tagit något, för att inte bli rejält besviken när tant röd kommer. BIM+1 idag då, fortfarande ingen PMS. Dock är min ryggvärk inte lika kraftig som för några dagar sedan, inga tecken på att mensen ska komma iheller...

Har gjort en stor beställning med ÄL-tester och gravtester för nästa cykel men hoppas ändå på att det är något som gror där inne.

• DevilsDaughter

Vill eg inte ge dig falska förhoppningar om det nu inte skulle va ngt, men tror ändå du e gravid :) Hoppas du inte la alltför mkt pengar på tester ;)

• Mojligtvisgravid
    DevilsDaughter skrev 2017-01-09 20:37:51 följande:

Vill eg inte ge dig falska förhoppningar om det nu inte skulle va ngt, men tror ändå du e gravid :) Hoppas du inte la alltför mkt pengar på tester ;)

En liten liten del av mig säger att jag är det, trots alla negativa svar. Men det kan vara att jag plussade tidigt och fick kemiskt missfall kanske? Jag hoppas att jag är gravid. Dock 600:- fattigare... :P

Tror du att man kan se det ifall jag gör VUL eller blodprov? Är livrädd för nålar så vill undvika så gott det går...
  • Anonym (En till testgalning)

Någon som har erfarenhet av babyplan tidiga test? Någon som ser nåt på min bild kanske?

• Anonym (En till testgalning)

Men Åå, bilden hamnade åt fel håll o det syns ett supersvagt rosa i verkligheten, som kom upp direkt. Saken är den att jag testade med PE igår morse, och det var helblankt. Undrar om det är vanligt med spökstreck på dessa?

• Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-09 22:21:13 följande:

Men Åå, bilden hamnade åt fel håll o det syns ett supersvagt rosa i verkligheten, som kom upp direkt. Saken är den att jag testade med PE igår morse, och det var helblankt. Undrar om det är vanligt med spökstreck på dessa?

Jag testade ju med Babyplan tidiga oxå, fick också rosa streck, det kanske är så att det är vanligt med spökstreck? Då förlorar jag hoppet på att jag e gravid denna månad.
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?