• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Anonym (En till testgalning)

Syntes ditt tydligt? Det kom upp direkt på mitt men jättesvagt. Ska testa imorgon bitti igen. Vet inte om min ägglossning var senare än jag trodde kanske.

Mojligtvisgravid skrev 2017-01-09 22:36:41 följande:

Jag testade ju med Babyplan tidiga oxå, fick också rosa streck, det kanske är så att det är vanligt med spökstreck? Då förlorar jag hoppet på att jag e gravid denna månad.

Såg dina bilder och att du var ts nu! På ditt ser man tydligare än på mitt tror jag. Min bild blev så himla dålig här.
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-09 22:36:41 följande:

Jag testade ju med Babyplan tidiga oxå, fick också rosa streck, det kanske är så att det är vanligt med spökstreck? Då förlorar jag hoppet på att jag e gravid denna månad.

Såg dina bilder och att du var ts nu! På ditt ser man tydligare än på mitt tror jag. Min bild blev så himla dålig här.
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-09 22:40:10 följande:

Syntes ditt tydligt? Det kom upp direkt på mitt men jättesvagt. Ska testa imorgon bitti igen. Vet inte om min ägglossning var senare än jag trodde kanske.

Ja det syntes ganska tidigt, men jag hann bara testa med mina två babyplan stickor. Har beställt nya som kommer imorgon så vi får se. Jag har testat stickor som mäter 25 miu/ml och där såg man ingenting. Samma sak med CB Digital, stod "ej gravid". Men det krävs högre halter HCG för att digital ska fungera. Men jag tycker att det är lite konstigt, om jag fick svagt svagt plus bim-3, då bör man ändå se starkare streck imorgon Bim+2?

Ja imorgon borde de vara starkare! Vid min förra grav testade jag jättesvagt på bim-4 men bim+2 var det starkt plus. Håller tummarna för dig!

• Mojligtvisgravid
    Anonym (En till testgalning) skrev 2017-01-09 23:34:38 följande:

Ja imorgon borde de vara starkare! Vid min förra grav testade jag jättesvagt på bim-4 men bim+2 var det starkt plus. Håller tummarna för dig!

Tack, jag håller tummarna för dig med!
  • Mojligtvisgravid

Nu j*vlar!

Beställt hem ett gäng olika tester för nästa cykel igen.

Negativt idag på BIM+2, jag tycker ändå det bör synas lite mer nu om jag var gravid, eller DevilsDaughter?

• Anonym (Digitalt)

Tog ett digitalt test på bim -4 och fick gravid 1-2 så testen är inte totalt okänsliga.

Dagen innan hade jag testat med en vanlig sticka mitt på dagen och fick ett svagt svagt +.

Brukar se till att dricka minimalt dagen och kvällen innan ett test. Sen är vissa väldigt mycket segare på att ge ifrån sig hcg i början.

• DevilsDaughter
    Mojligtvisgravid skrev 2017-01-10 10:12:17 följande:

Nu j*vlar!

Beställt hem ett gäng olika tester för nästa cykel igen.

Negativt idag på BIM+2, jag tycker ändå det bör synas lite mer nu om jag var gravid, eller DevilsDaughter?

Men fortfarande ingen mens? Jag tror du är gravid, du har ju testat svagt positivt.. Har du inget apotek som säljer testatidigt test? (ej clear blue el rfsu då de inte är så känsliga). Loyds eget märke har ett testa tidigt som är väldigt känsligt och sen vet jag att det finns ett till men kommer inte ihåg vilket. 
Svar på tråden Inbillande testnarkoman?