• Mojligtvisgravid

Inbillande testnarkoman?

Hej alla glada här på FL!

Först önskar jag alla en god fortsättning!

Nu är det så att jag och min sambo planerar barn vilket resulterade i uttag av hormonspiral(Mirena) den 14/12. Detta gav mig kraftiga blödningar med bland annat, ursäkta mig, stora slemmiga blodklumpar. Det blev många samtal till 1177 eftersom jag trodde barnmorskan slet ut hela min livmoder.

Jag tillhör en av dem som oftas kallas för "control freak" dvs jag har registrerat ALLT från den 14/12. Allt från samlag, blödningar, ÄL till fysiska symptomer. Inte nog med det, jag har köpt alla Clear blues tester, Apotekets ägglossningstest, Babyplan, ja ni förstår.

Enligt Clear blues ÄL-test och Apotekets så hade jag ägglossning den 25-26/12, vilket är exakt 14 dagar efter första mensdag. Kan lugnt säga att det var pang på rödbetan 5 dagar i rad, 3 dagar innan och två efter. Jag kände mig som en avelshona som ville få det hela överstökat så snabbt som möjligt.

Jag har nu slösat x-antal graviditetstester och blivit besviken varje gång man ser ett rött streck som pekar fingret åt mig, men idag BIM-3, så kan jag möjligtvis, kanske, troligen se ett supersvagt streck. Ni vänliga själar kanske vill hjälpa mig med det?

Bifogar några bilder, säg vad ni tror. Den gröna är ägglossningstest och blåa graviditetstest.

Väntar ivrigt på era svar!

• Svar på tråden Inbillande testnarkoman?
  • Anonym (Spännande!!)
    kvp23 skrev 2017-02-09 16:11:57 följande:

Idag, nyss. CB early.

Vad tycker ni om dagens?

Är det ett tydligare streck :D <333

Grattis:)!!!!
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-10 08:12:03 följande:

Pluss att du skrev att du hade ägglossning 25-26/12. Så det är mer sannolikt att det är från den äl du blev gravid. Och sen fick pos ältest i januari för att du var gravid.

Om du läser igenom från början så kan du se hur mina ÄL-tester ser ut, det är inte sannolikt att det är från december. Jag fick ett svagt streck den 25/12, inget att jämföra med januaris starka tester. Min spiral togs ut veckan innan också.

Ok låt säga att jag hade ägglossning den 13/1, fick positivt 20/1 med tidiga tester, då har det gått 7 dagar. Är du nöjd? 15/1 var det starkaste testet enligt min BM och många andra som har kollat. Alla graviditeter är olika, det är ingen som är den andra lik. Man kan inte säga att det är "omöjligt", bara för du har läst, hört eller inte gått igenom det själv.

Mitt HCG-test den 20/1 och mina ÄL-tester:

• Anonym (Trams)
    Mojligtvisgravid skrev 2017-02-10 09:06:28 följande:

Om du läser igenom från början så kan du se hur mina ÄL-tester ser ut, det är inte sannolikt att det är från december. Jag fick ett svagt streck den 25/12, inget att jämföra med januaris starka tester. Min spiral togs ut veckan innan också.

Ok låt säga att jag hade ägglossning den 13/1, fick positivt 20/1 med tidiga tester, då har det gått 7 dagar. Är du nöjd? 15/1 var det starkaste testet enligt min BM och många andra som har kollat. Alla graviditeter är olika, det är ingen som är den andra lik. Man kan inte säga att det är "omöjligt", bara för du har läst, hört eller inte gått igenom det själv.

Mitt HCG-test den 20/1 och mina ÄL-tester:

Men om ältestet i december var svagt så var det ju inte positivt. Jag utgick igen att det var positivt eftersom du skrev det. Teststrecket ska ju vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt. Ja det är större chans att det är så som du skrev nu att den var den 13. Så hade jag det denna graviditeten. Trots att jag vet när ägglossningen var så daterades graviditeten att vara ett par dagar längre gången, till innan äl ens varit. Fick också tidigt positivt gravtest denna gången. Hållet dessutom med om att 15/1 är absolut starkast.
  • Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-10 09:20:09 följande:

Men om ältestet i december var svagt så var det ju inte positivt. Jag utgick igen att det var positivt eftersom du skrev det. Teststrecket ska ju vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att vara positivt. Ja det är större chans att det är så som du skrev nu att den var den 13. Så hade jag det denna graviditeten. Trots att jag vet när ägglossningen var så daterades graviditeten att vara ett par dagar längre gången, till innan äl ens varit. Fick också tidigt positivt gravtest denna gången. Hållet dessutom med om att 15/1 är absolut starkast.

Det ÄR från januari, antingen 13e, 14e eller 15e. Jag och min bästa vän kissade samtidigt på var sin digital Clear blue den 30/1, på min stod det gravid 1-2 veckor och på hennes 2-3 veckor, vilket stämmer för hon hade ÄL exakt en vecka före mig, 8/1. Hon har redan varit på UL och fått det bekräftat av sin läkare, i ett högteknologiskt land.
  • Anonym (Trams)

Ja det var ju det jag sa nu sist? Eftersom du inte hade ägglossning i december (som du tidigare sa).

Vad bra för henne! :)

Förstår dock inte vad det har med din graviditet att göra att hon har gjort ett ul. Det säger ju inget om hur du dateras även om ni tog testen samtidigt. Oavsett om du är 3+2, 5+4 eller 6+6 så är det väl jättebra att Du blev gravid Öht?

Men skitsamma, vet inte ens varför jag försöker förklara något här för jag bryr mig inte egentligen. Blev mest provocerad av vad du skrev från början. Googla inte ihjäl dig nu! Och leta inte svar på medicinska frågor på familjelivs forum. xD

• Mojligtvisgravid
    Anonym (Trams) skrev 2017-02-10 10:04:17 följande:

Ja det var ju det jag sa nu sist? Eftersom du inte hade ägglossning i december (som du tidigare sa).

Vad bra för henne! :)

Förstår dock inte vad det har med din graviditet att göra att hon har gjort ett ul. Det säger ju inget om hur du dateras även om ni tog testen samtidigt. Oavsett om du är 3+2, 5+4 eller 6+6 så är det väl jättebra att Du blev gravid Öht?

Men skitsamma, vet inte ens varför jag försöker förklara något här för jag bryr mig inte egentligen. Blev mest provocerad av vad du skrev från början. Googla inte ihjäl dig nu! Och leta inte svar på medicinska frågor på familjelivs forum. xD

Bli inte provocerad, jag kommer forfarande att säga att jag hade ÄL 15/1, oavsett vad du säger. Jag är jätteglad för min graviditet oavsett, du borde helt enkelt inte skrivit här från allra från början.

Nä, jag behöver inte googla mer, jag får svar på mina frågor av min BM och läkare.
  • orzia1

Hur pass tidigt börjar ni testa med graviditetstest? Jag försöker hålla mig till bim-5 och gärna till bim -3 men är ju så lätt o testa när man har överdrivet många test hemma ha ha...

Vet att man ändå får neg men ska ändå på och testa. Hade önskat man kunde hålla sig till bim + 2

• Anonym (En till testgalning)

Em urin, bara hållt mig någon timme..

vad tror ni? Tycker att det ökat lite från igår.
  • Anonym (En till testgalning)

Men alltså, bilderna blir ju mkt sämre här hela tiden :/

Svar på tråden Inbillande testnarkoman?