• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Muminmamsen

Hoppar in här också!

Idag är jag på BIM+1 (18 januari) och har haft molvärk sedan 8 januari (hade ÄL 3 januari). För några dagar sedan har det verkligen upplevts som kraftig mensvärk men ingen mens dyker upp. Kände på tappen och den satt sjukt högt upp och var hård, sekret var som seg äggvita och jag kunde bygga en bro på ca 3 cm, precis som om jag skulle ha ÄL nu också. Så himla lustigt alltihop.. någon mer som haft så kring BIM? Fick ni mensen tillslut eller var ni gravida?

• EpicNurse
    Muminmamsen skrev 2017-02-18 18:22:43 följande:

Hoppar in här också!

Idag är jag på BIM+1 (18 januari) och har haft molvärk sedan 8 januari (hade ÄL 3 januari). För några dagar sedan har det verkligen upplevts som kraftig mensvärk men ingen mens dyker upp. Kände på tappen och den satt sjukt högt upp och var hård, sekret var som seg äggvita och jag kunde bygga en bro på ca 3 cm, precis som om jag skulle ha ÄL nu också. Så himla lustigt alltihop.. någon mer som haft så kring BIM? Fick ni mensen tillslut eller var ni gravida?

Du menar februari va? :)
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-17 10:38:50 följande:

Så här ser mina ut idag. Fertilitetsmonitorn är fortfarande på låg.

Själv fick jag glad gubbe på CB'S äl-test men negativt på Apotekets! Fattar noll här. Vilken av de ska man lita på?

Är också endast på CD 7, brukar få äl runt CD 10.

Sexar på varannan dag ändå men vet inte hur jag ska tänka. Märkte av vattniga flytningar i går kväll och svag molvärk i dag.
  • Muminmamsen
    EpicNurse skrev 2017-02-18 18:32:16 följande:
    Du menar februari va? :)
    Haha ja givetvis! Är så vimsig haha :)
  • Plums24
    Muminmamsen skrev 2017-02-18 18:22:43 följande:

Hoppar in här också!

Jag känner igen mig men. Mina flytningar är vattniga / vitgula typ. Har haft mensvärk av och till sen igår. Direkt efter äl har jag haft ont i brösten och illamående. Nu har jag också haft huvudvärk i 4 dagar.

Min tapp satt också högt upp när jag kände igår.

Skulle fått mens idag och den är väldigt regelbunden men får vänta snällt för den kan ju lina gärna vara sen också med någon dag .. vågar inte ta ett test för skulle bli så ledsen om det va negativt så avvaktar några dagar.
  • Muminmamsen
    Plums24 skrev 2017-02-18 21:19:00 följande:
    Jag känner igen mig men. Mina flytningar är vattniga / vitgula typ. Har haft mensvärk av och till sen igår. Direkt efter äl har jag haft ont i brösten och illamående. Nu har jag också haft huvudvärk i 4 dagar.

Min tapp satt också högt upp när jag kände igår.

Skulle fått mens idag och den är väldigt regelbunden men får vänta snällt för den kan ju lina gärna vara sen också med någon dag .. vågar inte ta ett test för skulle bli så ledsen om det va negativt så avvaktar några dagar.
    Ja, jag känner samma angående att testa för tidigt så jag försöker verkligen ha tålamod och verkligen vänta ut mensen nu. Jag har haft de flytningarna du nämner innan de övergick till det jag har nu. Har även haft huvudvärk konstant flera dagar i rad förra veckan. Jag upplever även att vårtgården har fått de där typiska mörka ringarna runt sig som man kan få vid graviditet och som jag själv hade förra graviditeten. Vill så gärna ha svar, men det känns för tidigt att testa på något vis.
  • Plums24
    Muminmamsen skrev 2017-02-18 21:36:13 följande:

Ja, jag känner samma angående att testa för tidigt så jag försöker verkligen ha tålamod och verkligen vänta ut mensen nu. Jag har haft de flytningarna du nämner innan de övergick till det jag har nu. Har även haft huvudvärk konstant flera dagar i rad förra veckan. Jag upplever även att vårtgården har fått de där typiska mörka ringarna runt sig som man kan få vid graviditet och som jag själv hade förra graviditeten. Vill så gärna ha svar, men det känns för tidigt att testa på något vis.

Så jobbigt att vara i det här mellanläget ! Det är dock bara vårt andra försök så jag är redo på att mensen kommer och att vi får testa några gånger till. Samtidigt hoppas jah ju verkligen att det tagit sig !

KH har huvudvärk för fjärde dagen i rad, haft sura uppstötningar och upplever att brösten ömmar allt mer.
  • HoppasPåEnTill
    Milou3 skrev 2017-02-18 18:53:12 följande:

Själv fick jag glad gubbe på CB'S äl-test men negativt på Apotekets! Fattar noll här. Vilken av de ska man lita på?

Är också endast på CD 7, brukar få äl runt CD 10.

Sexar på varannan dag ändå men vet inte hur jag ska tänka. Märkte av vattniga flytningar i går kväll och svag molvärk i dag.

Knepigt! Jag brukar lite mest på cb men det låter ju tidigt.
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-19 07:31:06 följande:

Knepigt! Jag brukar lite mest på cb men det låter ju tidigt.

Kanske cb fick ett tuppjuck för nu i morse tydligt trådigt äl-sekret, rejäl molvärk men både cb och Apotekets äl-test var negativa men ser på Apotekets att det är nära nu :)
  • Madde9023

En fråga till er som tempar:

Vilken tid på dagen tar ni tempen?

Jag har nu tagit när jag fortfarande ligger kvar i sängen på morgonen, ca 05.00 på vardagarna.  Imorse visade det t.ex. 36.8 istället för mitt normaltemp 36.3-36.4 .., har pendlat mellan 36.8-37.1 senaste dagarna.
    Men sedan när jag varit uppe i 30 minuter, utan att jag hade ansträngt mig så hade tempen gått upp till 37.3

Antar att jag ska lita på den första mätningen ? Har BIM på torsdag, så letar efter tecken antar jag..

Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017