• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Isvattenis
    Prinsessan skrev 2017-02-14 22:02:04 följande:

Bild från idag :)

Härligt. Själv har jag haft lika starkt i 4 dagar. Fattar ingenting. Såg inte om jag hade stegring då jag tog test på dag 11 o då var de bara där tok pesetivt och har varit samma sen dess. Vet inte om de kan vara för att jag ätit Munkpeppar fram till ÄL.

Har ÄL enligt app på

Mitt är betydligt svagare nu!

• Isvattenis
    Prinsessan skrev 2017-02-14 22:02:04 följande:

Härligt. Själv har jag haft lika starkt i 4 dagar. Fattar ingenting. Såg inte om jag hade stegring då jag tog test på dag 11 o då var de bara där tok pesetivt och har varit samma sen dess. Vet inte om de kan vara för att jag ätit Munkpeppar fram till ÄL.

Har ÄL enligt app på lördag så vi kör på tills dess med både test och mys så får vi se.

• EpicNurse
    MrsMS skrev 2017-02-14 09:52:34 följande:

Jag brukar fascineras av alla symptom som så många säger att dem har innan dem upptäcker att dem är gravida. Jag kände absolut ingenting med första barnet.. inte innan jag plussade och det enda jag kände efteråt var den helt hemska tröttheten som kom typ runt vecka 8.. sen kommer ju andra symptom senare men sådär i början...

Ingen av de jag känner och pratat med har heller känt något speciellt innan dem plussade. Vore kul om jag också kunde få lite symptom denna gången

Min mens borde komma idag eller imorgon men ännu syns inget till... jag brukar alltid få den på morgonen så jag får hålla ut till imorgon och vänta och se..

Många har ju en tendens att överanalysera allt när de försöker bli gravida. Minsta lilla grej som skulle kunna vara relaterat till eventuell graviditet uppmärksammas och tolkas som ett symtom. Ofta har man samma 'symtom' som innan mens, alltså pms, men tolkar det som tidigare graviditetstecken istället, när man i vanliga fall knappt märker att det sticker här eller molar där eller att man kanske mår lite illa av en lukt.

Första barnet kände jag mindre än vanligt innan mensen uteblev. Andra barnet mådde jag lite illa när jag blev hungrig (som man ofta känner i första trimestern). Annars inget.
  • Isvattenis

Ägglossningstest

Lördag 2 test

Söndag 2 test

Måndag 3 test

Tisdag 3 testa (de näst längst ner är från igår kväll kl 21)

Onsdag idag på morgon urin efter 4 min

Fattar nada

De sjunker aldrig. De ser då ut först men efter 5 min är dom lika starka. Suck

• Isvattenis
    Isvattenis skrev 2017-02-15 07:22:57 följande:

Ägglossningstest

Lördag 2 test

Söndag 2 test

Måndag 3 test

Tisdag 3 testa (de näst längst ner är från igår kväll kl 21)

Onsdag idag på morgon urin efter 4 min

Fattar nada

De sjunker aldrig. De ser då ut först men efter 5 min är dom lika starka. Suck

Bilden kom åt fel håll så dagen är längst till vänster
  • julu

Hej. Jag hänger på i den här tråden jag också ?Enligt FLO har jag BIM den 22 februari.

Gjorde ett ÄL-test den här månaden så nu håller vi tummarna för att ägget har fäst/vill fästa.

• Tumvante
    LinaJ87 skrev 2017-02-14 10:34:19 följande:

Plussade igår :) Tack! Nej, detta var vårt första försök, vilket inte gör det lättare att tro att det faktiskt är sant.

Grattis! Vad härligt!
  • PinkLipstick

Ååh.. tagit test igen, och fick verkligen stirra för att se.. Men ja tycker mig kunna se ett till streck.. Men shit.. nu vågar jag inte pröva igen, utifall att det var ett spökstreck.. man ser ju knappt strecket..

• LinaJ87
    Tumvante skrev 2017-02-15 07:48:12 följande:

Grattis! Vad härligt!

Tack! Helt underbart. Dock rosarött på pappret sedan igår., Men förhoppningsvis bara torra slemhinnor. Håll gärna tummarna! <3
  • Tumvante
    LinaJ87 skrev 2017-02-15 10:59:34 följande:

Tack! Helt underbart. Dock rosarött på pappret sedan igår., Men förhoppningsvis bara torra slemhinnor. Håll gärna tummarna! <3

Det hade min väninna med sin son, allt var och är bra med honom

Men jo, jag håller tummarna
Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017