MrsMS skrev 2017-02-14 09:52:34 följande:
Jag brukar fascineras av alla symptom som så många säger att dem har innan dem upptäcker att dem är gravida. Jag kände absolut ingenting med första barnet.. inte innan jag plussade och det enda jag kände efteråt var den helt hemska tröttheten som kom typ runt vecka 8.. sen kommer ju andra symptom senare men sådär i början...
Ingen av de jag känner och pratat med har heller känt något speciellt innan dem plussade. Vore kul om jag också kunde få lite symptom denna gången
Min mens borde komma idag eller imorgon men ännu syns inget till... jag brukar alltid få den på morgonen så jag får hålla ut till imorgon och vänta och se..
Många har ju en tendens att överanalysera allt när de försöker bli gravida. Minsta lilla grej som skulle kunna vara relaterat till eventuell graviditet uppmärksammas och tolkas som ett symtom. Ofta har man samma 'symtom' som innan mens, alltså pms, men tolkar det som tidigare graviditetstecken istället, när man i vanliga fall knappt märker att det sticker här eller molar där eller att man kanske mår lite illa av en lukt.
Första barnet kände jag mindre än vanligt innan mensen uteblev. Andra barnet mådde jag lite illa när jag blev hungrig (som man ofta känner i första trimestern). Annars inget.