• justsweet

BIM FEBRUARI 2017

Startar en tråd för oss med BIM i februari 2017.

Jag går med mens nu å använder mig av natural cycles som beräknar min nästa mens i början av februari.

Vi är 23 och 29 år, försöker med vårt första barn. Vi har försökt ca 1,5 år.

Lycka till så hoppas vi på ett plus i februari!

• Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017
  • Jaacky
    Meja82 skrev 2017-02-02 05:45:50 följande:

Är de ett + eller ser ja bara de ja vill se??

Jag tycker mig se ett fint + :D så jag vågar mig på ett grattis!!! :)
  • Lillafisfia

Så roligt med alla +!!! Själv har jag 8 dagar till BIM och allt som hänt so far är en helvetes mensvärk igår ÄL+5 och lite ömma tuttar! Jaja, det får ge sig!

• ewm
    becca90 skrev 2017-02-01 13:31:44 följande:

Nää det är ju inte säkertt, vissa plussar ju inte förens efter bim.. jag håller tummarna för att det är så i ditt fall.

Jag fick min molvärk för ca 3 dagar sen.. sen i förrgår kvällbörjade jag må illa med "fyfanjagärsåmätt" känslan där allt sitter i halsen även fast jah inte ens kunde äta middag... sen ömma bröstvårtor.. men är väl skenis...

Åh vännen!!! Gråt intr. Du ska få bli mamma en vacker dag det lovar jag dig! Tror man.måste försöka slappna av lite <3

Ja det är bara att hoppas men allt känns så hopplöst.

Okej, jag hoppas att du får ett plus om ett par dagar =)

Mm men jag blir så jäkla ledsen varje gång ett test visar negativt och mensen kommer. Aldrig hade jag trott att det skulle vara så svårt att få barn. Och alla runtom kommer ut med att dom väntar barn och en annan kämpar och kämpar och det händer ingenting. Försöker verkligen låta bli att tänka på't men det är omöjligt. Det enda man vill är ju att få det där pluset. Inte blir det bättre när alla vänner börjar fråga "när ska ni skaffa barn då?" "är det inte dags för er snart?" Man vill bara skrika på dom men ja.. =(

Tack för stödet <3
  • Plums24

Gud vad roligt att se så många som plussar :) Jag hoppade in här från januari tråden. Vi är nu på vårt andra försök och enligt min app så började min första fertil igår så igår satte vi igång igen och tänker köra på varje dag i en vecka nu bara för att verkligen säkra upp :)

Tagit ÄL test igår och idag så följer hur den stiger. Både jag och sambon äter apotekets Rosenrot och jag äter även multivitamin för gravida för att få i mig zink och folsyra bland annat :)

• HejsanHoppsan2017

Hejsan Hoppsan allihopa!
    Nu har ja spanat här sen i december månad och bestämmer mig idag gå med i familjeliv o för att följa er i denna grupp :) hoppas de är ok!
    Bim 8/2 som gärna får bli borta...!

• Isvattenis

Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?

Sugen på att testa.

• Plums24
    Isvattenis skrev 2017-02-03 12:31:19 följande:

Har någon här inne kört med CB ägglossnings monitor med teststickor där man får en smile gubbe när man har ÄL? Isf va tyckte ni?

Sugen på att testa.

Kah testade den under januari men jag gillade den inte. Dels så otroligt dyrt men sen föredrar jag att Kunna följa stegringen som man kan på ande test. Inte bara en tom ring om man onte hAr äl.

Personligen tycker jag att det är lättare när man lan följa stegringen så man är lite mer redo på när ägglossningen verkligen sker och inte bara plötsligt fån en glad gubbe.

Det var bara min personliga åsikt :)
  • Milou3
    Plums24 skrev 2017-02-03 13:15:20 följande:

Kah testade den under januari men jag gillade den inte. Dels så otroligt dyrt men sen föredrar jag att Kunna följa stegringen som man kan på ande test. Inte bara en tom ring om man onte hAr äl.

Personligen tycker jag att det är lättare när man lan följa stegringen så man är lite mer redo på när ägglossningen verkligen sker och inte bara plötsligt fån en glad gubbe.

Det var bara min personliga åsikt :)

Jag kommer köra med båda efter denna bim.

Cb visade positivt dvs fast glad gubbe på dag 8 för mig.

Tog ur stickan för att slänga och såg då att teststrecket inte alls var lika starkt som kontrollstrecket. Testade sen med Apotekets på skoj dag 14! Alltså 6 dagar efter och DÅ blev teststrecket starkare än kontrollstrecket. Dvs fett positivt. Dag 13 fick jag äl sekret med så denna omgång hade Apoteket mest rätt.
  • Prinsessan

Första barnet, andra försöket, BIM 25/2.

ÄL på självaste alla hjärtans dag enligt NC.

Grattis alla som plussar!

Svar på tråden BIM FEBRUARI 2017