• fontän

Att bli kallad hora under sex

Det finns en diskussion om tjejer vill bli kallade hora, spermahink, luder, knulldocka etc under sex.
    Det är väl lika bra att ställa frågan så vi får svar på det.
    Så gillar ni det, tjejer?

• Svar på tråden Att bli kallad hora under sex
  • fontän
    Tom Araya skrev 2016-12-31 02:41:43 följande:
    Jag ogillar formuleringen av frågan till att avse ett generellt svar.
    Nu handlar det inte vad du tycker om någon formulering eller någon svenskakurs det här. Det är en rak fråga.
  • fontän
    Anonym (Lisa) skrev 2016-12-31 03:04:36 följande:
    Tyvärr tror jag inte att TS besitter den förmågan med tanke på kommentarer i andra trådar.
    Absolut besitter jag den förmågan. Men läser du om synonymer så kan du se sambandet mellan dessa ord.
  • fontän

Tanken med denna raka fråga var aldrig att få ett vetenskapligt svar. Bara raka svar på en rak fråga. Anledningen till att frågan kom upp  över huvudtaget var ett det i annan tråd påstodd vara fler en man kan tro som gillar att bli kallade dessa ord när det knullar.
    Jag skiter fullständigt i om folk gillar att bli kallade hora, slampa, luder när de knullar. Jag har inte velat uttrycka vad jag själv anser om det. Jag har bara ansett att jag tror att det är en minoritet som uppskatter detta. Tittar man på de svar som finns här är det fler som ogillar det än som gillar det.

Så till slut, mitt ställningstagande i frågan. Jag har aldrig träffat en tjej som vill bli kallad detta. Då har jag haft några längre förhållanden, en del kortare samt en del ONS. Dock har de flesta gillat att man säger att de har en skön fitta, att de är sköna att knulla etc. Jag skulle troligen aldrig kalla någon hora, slampa etc under sex ens om de vill de själva.

• BellaBellaBella

Blir gärna kallad hora, fitta, luder, knulldocka osv. under sex eller inför sex, gör mig kåtare och upplever sexet som mer intensivt då. Givetvis inte nått jag vill kallas av andra än dom jag har en sexuell relation med.

En av barnens pappa bruka kalla mig för "Dockan" som smeknamn, kort för knulldockan. Han kalla mig alltid det och för utomstående var det för jag va söt som en docka. Räckte att han och jag visste vad det egentligen betydde.

• Anonym (Bara Nej.)
    Pussan skrev 2017-01-01 20:59:55 följande:
    FEL! Hora behöver inte vara det minsta nedvärderande under sex, tvärtom!
    Men... nu menar jag att hora är ett nedvärderande ord all around, det som ordet står för är nedvärderande, precis som ordet neger som har sina rötter i ett nedvärderande förflutet. Och ordet neger kan användas och vara okej av vissa, tydligen, men det förändrar ju inte faktumet att det från en början är ett nedvärderande ord, eller hur? 
    Kan kan inte förbjuda folk från att ändå gilla det, jag bara säger att det är ett ord som jag absolut inte hade velat bli kallad, och ja... jag vill tro att majoriteten av kvinnor nuförtiden förstår att de är lika starka individer som män, och att de därför inte skulle vilja bli kallade horor. Men det är bara så jag ser det!
    Tycker man om att kalla varandra fula ord under sex så är det väl samma som med rough sex, man får vara överens om att det är OK innan man kör. 
  • Anonym (Bara Nej.)
    Anonym (slavinna) skrev 2017-01-01 21:31:41 följande:
    Ditt inlägg är ett extremt bra exempel på när jämställdhet helt har spårat ur! Du visar ett mycket snävt tyckande där allt annat än din åsiktskorridor är "fel".
    Åsikter som dina är PK vilket betyder att de inte sticker ut på något sätt, de utmanar inte heller och därmed manar de inte heller till eftertanke om vad de EGENTLIGEN betyder.

Hora, ett annat namn för prostituerad, är i sig inget nedvärderande utan det är DU som ger det dess betydelse.

Du blir inte lockad och därför är allt annat fel - i jämställdhetens namn...

Jämställdhet handlar inte om vilka roller man har i ett förhållande, inte heller vilken sorts sex man har eller vem som gör vad i hushållet eller vem som tjänar mest pengar.

Jämställdhet handlar om att man VÄRDERAR varandra lika - efter vars och ens förmågor och förutsättningar!
    DET borde alla dessa radikalfeminister försöka anamma. Att de vägrar göra det utan kör sitt race med millimeterrättvisa är anledningen till varför jag, kvinna, aldrig någonsin i hela mitt liv kommer att kalla mig för feminist utan anser att DET är ett negativt laddat skällsord!

Jag är som sagt kvinna. Min roll är den undergivna vilket innebär att Mannen i mitt liv står för de flesta besluten. Det är inget jag väljer utan något jag ÄR. Jag har i många år levt enligt samhällets alla konventioner - enligt dina åsikter - och varit både olycklig och frustrerad. Så träffade jag min Man och hittade äntligen HEM, hittade mig själv.
    Vi lever jämlikt men inte jämställt och vi bägge kan inte tänka oss leva på annat sätt.

Du gör dina val och det är ok. Jag väljer att leva på annat sätt. Och det är också ok. Men fan vad jag får strida för min rätt att leva på ett sätt som passar OSS, som passar mig. För att det finns idioter som försöker trycka sina feministsanningar i halsen på mig. Det är INTE ok.
    Haha, jag är så långt ifrån PK som man kan bli.
    Men jag tycker att kvinnor och män är människor bägge tu, den ena ska inte ha mest makt. Och jag skriver bara som det är, hora = ord för prostituerad, prostituerad = någon som säljer sin kropp. Ett yrke som utvecklats då kvinnan, under tiden då detta yrke kickade igång, hade svårt att skaffa sig något annat jobb, då det var män som jobbade och kvinnor som var hemma med barn, och därmed ett yrke som gav kvinnan pengar och tillfredsställde mannen (det är ju bara fakta).  En hora får pengar för sex, man har väl sex med en partner för att man vill och inte för att man är underlägsen och inte har något annat val för att man måste ha pengar till att betala hyran? 
    Nej, jag har inte sagt att allt annat är fel. Jag talar utifrån ett Jag-perspektiv. Ingen behöver tycka som jag. Jag tycker som jag vill. Jag uttrycker vad jag tycker på ett forum, precis som du får lov att göra. 
    Fast, i det där med att man värderar varandra lika, så ingår också rollerna i förhållandet. Tycker min partner att jag ska städa osv för att jag är kvinna, jag ska suga hans k*k varje kväll för jag är bara kvinna och sånt är jag född att göra, då är det ju inte direkt jämställt mellan oss, eller hur? 
    Du får gärna tycka att det är ett negativt laddat skällsord. Det är vad du tycker och du får tycka vad du vill. 
    Och Du får lov att ha det så, eftersom det är vad du vill. Men precis som att du får lov att tycka vad du vill, får jag ju lov att tycka vad jag vill. 
    Lite kan jag önska att jag ville som du, men jag fixar inte att leva på det viset.
     Så när jag säger att hora osv är nedvärderande ord, så säger jag det för mig själv och för att jag tycker att man borde förstå ordets historia från början innan man säger det, och att man måste vara säker på att det är OK från den andra att man säger det. För det är ett ord som väldigt lätt kastas runt och säkerligen sårat många känslor genom åren. 
    Så ja, det är skönt för dig att du vill leva på det andra viset, men jag kämpar för feminism för att jag också ska få lov att leva som jag vill.  
  • Anonym (Wenche)
    fontän skrev 2016-12-30 12:34:57 följande:

Det finns en diskussion om tjejer vill bli kallade hora, spermahink, luder, knulldocka etc under sex.

Det är väl lika bra att ställa frågan så vi får svar på det.

Så gillar ni det, tjejer?

Eftersom jag personligen gillar rough sex och dirty talk så jag gillar sånt. Betyder detta att min man härskar oinskränkt gällande allt i mitt liv? Att jag har psykiska problem och blivit utsatt för övergrepp i barndomen? Självklart inte alls, jag är en väldigt dominant kvinna som tar plats och kör ganska rejält med min man när vi inte har sex. Människor byter roller beroende på kontext.
  • Tvåbarnspappa

Vi använder friskt denna typen av jargong när vi har sex. Vi har en väldigt kärleksfull och jämställd relation och för oss är det här en stor del av rollspelet. Hon går igång på att vara hjälplös och jag går igång på att vara våldtäktsmannen helt enkelt. Det handlar om att ta eller ge från sig makt. Vissa gillar endera, vissa tänder inte alls på maktkampen utan måste vara totalt jämlika i sängen. Jag älskar henne över allt, hon är min livskamrat och skulle ALDRIG kalla henne för något nedlåtande i vardagen. Det är helt enkelt en ömsesidig överenskommelse mellan oss.

• misil

Ja det finns kvinnor som tänder på att kallas hora/slampa när man har sex,och det är betydligt fler än vad fontänen tror vilken med sin säkerligen moralistiskt fördömande uppsyn vid frågeställningen till kvinnor fått 0 jakande svar.
    Patriot88 av namnet kan man misstänka att det är en nazist,och nazister tycker att allt förutom missionären mellan man och kvinna är perverst.

• Anonym (fabulous)

Jag tror det där är väldigt personligt.

"Slyna/slut" funkar för mig.

"hora" är däremot iskallt, och övriga ord på svenska blir så löjliga så jag hade ramlat av sängen av skratt.

Man är nog lite hjärntvättad med att dirty talk funkar bäst på engelska.

Svar på tråden Att bli kallad hora under sex