• fontän

Att bli kallad hora under sex

Det finns en diskussion om tjejer vill bli kallade hora, spermahink, luder, knulldocka etc under sex.
    Det är väl lika bra att ställa frågan så vi får svar på det.
    Så gillar ni det, tjejer?

• Svar på tråden Att bli kallad hora under sex
  • Tom Araya
    fontän skrev 2017-01-02 08:47:02 följande:
    nyansskillnader finns men läs bokstavligt i ett synomlexikon så kan de se sambandet.
    Nyansskillnaderna borde vara det väsentliga i sammanhanget, det är liksom en del av vitsen med synonymer. Det behövs inte två ord med exakt samma betydelse.

• Anonym (Lisa)
    Tom Araya skrev 2017-01-02 21:13:35 följande:
    Nyansskillnaderna borde vara det väsentliga i sammanhanget, det är liksom en del av vitsen med synonymer. Det behövs inte två ord med exakt samma betydelse.
    Nyanser är kanske inte TS starka sida och inte att ord har olika betydelse i olika kontext heller. Det TS söker är en allmängiltig manual för språkbruk mellan man och kvinna i alla sammanhang där man slipper använda fingertoppskänsla och annat som vuxna förväntas klara av i sina relationer. 
  • Hen
    Anonym (Lisa) skrev 2017-01-02 23:24:51 följande:
    Nyanser är kanske inte TS starka sida och inte att ord har olika betydelse i olika kontext heller. Det TS söker är en allmängiltig manual för språkbruk mellan man och kvinna i alla sammanhang där man slipper använda fingertoppskänsla och annat som vuxna förväntas klara av i sina relationer. 
    Du har inte förstått frågan alltså?
  • frökenmissy

Om man har ett relativt hårt sex så kan jag absolut gå igång på att någon kallar mig slampa, luder, hora osv. Lite som att bli fastspänd, något för ögonen, strypsex osv. 
    Om jag känner personen och litar på det så blir det ju ett form av rollspel. Då det bara är "på skoj" så tycker jag inte alls att det är något fel med det. Att bli kallad det på gatan hade gjort mig riktigt förbannad.

Jag har nog bara blivit kallad det av en person under sex. Vi hade ett ganska aggresivt sex och han kunde säga saker som "Min lilla hora", "Kolla vilken liten slampa du är". Då tyckte jag det kändes okej, nästan uppmuntrande och positivt. 

Det var någon mellan oss, jag var hans slampa, hans hora. 

Det är ju lika dant med mig,hade någon kallat mig "lilla gumman" i en seriös diskussion så hade jag blivit vansinnig men om killen jag träffar säger det så är det bara fint.

• Tom Araya
    Hen skrev 2017-01-02 23:27:50 följande:
    Du får gärna tydliggöra om du anser att diskussionen svävar iväg...
  • Tom Araya
    fontän skrev 2017-01-02 08:48:31 följande:
    Nu handlar det inte vad du tycker om någon formulering eller någon svenskakurs det här. Det är en rak fråga.
    Det är en rak fråga du kan ställa till en person och få ett svar på, men som inte är relevant för andra.
  • Anonym (Lisa)
    Hen skrev 2017-01-02 23:27:50 följande:
    Har mycket väl förstått frågan och kommentaren om TS skall ses i ett större sammanhang då detta inte är den enda tråden där han diskuterat språkbruk runt sex.
  • fontän
    misil skrev 2017-01-02 19:39:05 följande:

Ja det finns kvinnor som tänder på att kallas hora/slampa när man har sex,och det är betydligt fler än vad fontänen tror vilken med sin säkerligen moralistiskt fördömande uppsyn vid frågeställningen till kvinnor fått 0 jakande svar.
    Patriot88 av namnet kan man misstänka att det är en nazist,och nazister tycker att allt förutom missionären mellan man och kvinna är perverst.

Mycket antaganden i de två meningarna.
  • fontän
    Tom Araya skrev 2017-01-03 03:52:47 följande:
    Det är en rak fråga du kan ställa till en person och få ett svar på, men som inte är relevant för andra.
    Jag tror att man kan ställa den frågan till många och mig veteligen så kan både ja och nej vara svar på frågan.
  • Anonym (US)
    BellaBellaBella skrev 2017-01-02 09:42:10 följande:

Blir gärna kallad hora, fitta, luder, knulldocka osv. under sex eller inför sex, gör mig kåtare och upplever sexet som mer intensivt då. Givetvis inte nått jag vill kallas av andra än dom jag har en sexuell relation med.

En av barnens pappa bruka kalla mig för "Dockan" som smeknamn, kort för knulldockan. Han kalla mig alltid det och för utomstående var det för jag va söt som en docka. Räckte att han och jag visste vad det egentligen betydde.

Du är en produkt av ett sjukt samhälle.
    Utan tvekan så kan landet inte må bra om en minoritet tjejer gillar förnedring, bli kallad hora, fitta osv.

Denna förvisso lilla grupp skadade tjejer är symtom på att något är riktigt sjukt.
Svar på tråden Att bli kallad hora under sex