• fontän

Att bli kallad hora under sex

Det finns en diskussion om tjejer vill bli kallade hora, spermahink, luder, knulldocka etc under sex.
    Det är väl lika bra att ställa frågan så vi får svar på det.
    Så gillar ni det, tjejer?

• Svar på tråden Att bli kallad hora under sex
  • Anonym (Förr inte nu)

Jag tände på det förut. Men nu efter att ha blivit kallad hora och bitch och andra elaka saker av mitt svartsjuka ex (inte i sängen alltså, där var det tvärtom) så skulle jag aldrig vilja höra det igen.

• Anonym (Bara Nej.)

Hade en man kallat mig hora eller liknande under sex så hade jag dragit slutsatsen att han var en sexist och ett jävla äckel.
    Hade fått hålla mig för att inte knäa fanskapet, men hade definitivt lämnat.
    Och nu kanske jag är fördomsfull, men en kvinna som gillar att bli kallad sådant under sex med en person hon gillar, har nog också problem.
    Hade aldrig kallat min partner något sådant, varför skulle man vilja göra det? Det är väl inget trevligt? Visst, hårda tag om båda är med på det, kan vara nice, men så är ju sex en kroppslig sak. Inte en elak sak. Om man inte hatar personen, men så å andra sidan, varför ha sex med en person man hatar? 
    Sedan så anser jag att samtal inte direkt hör till sex. Under förspelet kanske, men när jag har sex vill jag inte snacka, jag är för upptagen för sådant trams. 

• Anonym (nudiejeans)
    Anonym (Bara Nej.) skrev 2017-01-01 12:46:11 följande:

Hade en man kallat mig hora eller liknande under sex så hade jag dragit slutsatsen att han var en sexist och ett jävla äckel.
    Och nu kanske jag är fördomsfull, men en kvinna som gillar att bli kallad sådant under sex med en person hon gillar, har nog också problem.
    Hade aldrig kallat min partner något sådant, varför skulle man vilja göra det? Det är väl inget trevligt? Visst, hårda tag om båda är med på det, kan vara nice, men så är ju sex en kroppslig sak. Inte en elak sak. Om man inte hatar personen, men så å andra sidan, varför ha sex med en person man hatar? 
    Sedan så anser jag att samtal inte direkt hör till sex. Under förspelet kanske, men när jag har sex vill jag inte snacka, jag är för upptagen för sådant trams. 

Så män som säger "hora" i sängen är sexister. Kvinnor som gillar det har problem. Och sedan tycker du att dirty talk inte "hör till sex". Du bör fundera på om du är så progressiv som du tror eller om du bara är pryd.
  • Anonym (Bara Nej.)
    Anonym (nudiejeans) skrev 2017-01-01 13:18:38 följande:
    Så män som säger "hora" i sängen är sexister. Kvinnor som gillar det har problem. Och sedan tycker du att dirty talk inte "hör till sex". Du bör fundera på om du är så progressiv som du tror eller om du bara är pryd.
    Tja, hade ju klart undrat varför han valde det ordet. Och hade jag själv gillat det hade jag nog fått ta en liten funderare kring vad jag tyckte om mig själv. 
    Men fine, kalla mig pryd, absolut. Du vet ju inte vad jag gillar, och alla har väl sin grej. Sedan sa jag att JAG inte gillar att bedriva samtal under sex. Personligen så hade jag känt mig förnedrad och arg om en man kallat mig hora under sexakten, en sådan man hade jag inte velat ha med och göra. Man får ju tycka som man vill. 
  • Lever så

Känns sådär med kink-shaming.. Du gillar hårda tag, då är det okej. Du gillar inte prat i sängen, då är det trams.

Män som gillar dirty talk är sexister och kvinnorna har problem. Vad skönt svartvitt allt är i din värld, en värld som definieras helt utefter dina preferenser. Not so vidsynt.

Vad händer när det är jag som kvinna som kallar mannen för min lilla horunge eller flickslyna? Är jag sexister och han har problem, eller är båda kanske tramsiga sexister och har problem för det inte föll dig på läppen?

Kan det vara så att olika människor gillar olika och det kan vara helt okej?
    never a failure always a lesson
  • Anonym (Bara Nej.)
    Lever så skrev 2017-01-01 13:55:46 följande:
    Känns sådär med kink-shaming.. Du gillar hårda tag, då är det okej. Du gillar inte prat i sängen, då är det trams.

Män som gillar dirty talk är sexister och kvinnorna har problem. Vad skönt svartvitt allt är i din värld, en värld som definieras helt utefter dina preferenser. Not so vidsynt.

Vad händer när det är jag som kvinna som kallar mannen för min lilla horunge eller flickslyna? Är jag sexister och han har problem, eller är båda kanske tramsiga sexister och har problem för det inte föll dig på läppen?

Kan det vara så att olika människor gillar olika och det kan vara helt okej?
    Jag utgår bara utifrån att om två personer är i ett förhållande där båda älskar varandra, varför skulle man vilja kalla varandra hemska ord?
    En hora är någon som säljer sig för pengar, det är väl inget man vill bli kallad av personen som ska föreställa älska en?
    Jadå, det är OK. Precis som att jag får lov att tycka att jag inte skulle vilja ha sådana ord involverade i mitt samliv, sådana ord kallar jag inte ens folk jag hatar.

Så får väl vända på frågan litegrann. Varför skulle man vilja bli kallad något sådant av någon man älskar, eller vilja kalla någon man älskar något sådant?
    Jag förstår rough sex, för det är som sagt en kroppslig sak, jag förstår högljutt stönande när man njuter, men att kalla någon för sådana fula saker... det är ju bara rent av elakt...
    Men fine, jag erkänner. Jag förstår inte varför man skulle vilja bli kallad något sådant. Vill du förklara? :) 
  • Pussan

Ännu en psykologie doktor på FL 
    en kvinna som gillar att bli kallad sådant under sex med en person hon gillar, har nog också problem
    Fantastiskt. Men det finns kanske de som tycker att den som gillar hårda tag också är sjuka? Kan vi få en annan doktors utlåtande här?
    Själv gillar jag inte analt, det betyder kanske inte att det är fel på varken mig eller på de som gillar det, utan bara att vi tänder på olika saker?
  • Anonym (Bara Nej.)
    Pussan skrev 2017-01-01 14:23:51 följande:
    Ännu en psykologie doktor på FL 
    en kvinna som gillar att bli kallad sådant under sex med en person hon gillar, har nog också problem
    Fantastiskt. Men det finns kanske de som tycker att den som gillar hårda tag också är sjuka? Kan vi få en annan doktors utlåtande här?
    Själv gillar jag inte analt, det betyder kanske inte att det är fel på varken mig eller på de som gillar det, utan bara att vi tänder på olika saker?
    Som jag nämnde ovan. Det är vad jag tycker. TS frågade "Så, gillar ni det tjejer?" och jag svarade därefter ifall jag gillade det eller ej.
    Nu är jag för övrigt av den typen som gillar att överdriva med sarkasm och ironi, för att förtydliga mitt svar. 
    Som jag även nämnde ovan så förstår jag inte varför man skulle tända på att kalla den man älskar/bli kallad av den man älskar ord som hora, slampa, slyna, etc, under samlag? Kan det vara som så att det finns någon bakomliggande anledning till att man vill kalla någon det eller bli kallad det? 
  • Lever så
    Anonym (Bara Nej.) skrev 2017-01-01 14:07:53 följande:

Jag utgår bara utifrån att om två personer är i ett förhållande där båda älskar varandra, varför skulle man vilja kalla varandra hemska ord?

En hora är någon som säljer sig för pengar, det är väl inget man vill bli kallad av personen som ska föreställa älska en?

Jadå, det är OK. Precis som att jag får lov att tycka att jag inte skulle vilja ha sådana ord involverade i mitt samliv, sådana ord kallar jag inte ens folk jag hatar.

Så får väl vända på frågan litegrann. Varför skulle man vilja bli kallad något sådant av någon man älskar, eller vilja kalla någon man älskar något sådant?

Jag förstår rough sex, för det är som sagt en kroppslig sak, jag förstår högljutt stönande när man njuter, men att kalla någon för sådana fula saker... det är ju bara rent av elakt...

Men fine, jag erkänner. Jag förstår inte varför man skulle vilja bli kallad något sådant. Vill du förklara? :) 

Jag förstår att du tycker din logik är glasklar med att rougf sex är "kroppsligt" men för den som inte tycker om det utan är mer vanilj kan ditt resonemang användas likvärdigt: varför vill man göra illa/vara hårdhänt på den man älskar?

Jag förstår inte allas kink men jag anser inte heller att jag behöver det. Jag kan helt enkelt nöja mig med att jag gillar det jag gillar och det står dig fritt att tycka om vad du vill.

Givetvis med grundförutsättning att allt sker SSC (sane safe consent)

Nå vad är det jag gillar med fula ord? Jag tänker att allt inte är superlogiskt när det kommer till vad man tänder på men för mig är ofta det förbjudna och skamliga något som triggar mig och det gäller nog även här. Ordet hora används ju inte bara för prostituerade utan även om kvinnor som lever ut sin sexualitet utanför den patriarkala samhällsnormen. Det är ett skamord som blir hett när det sätts i meningar som "är du min lilla hora", det är nåt i att erkänna hur "syndig" man är (kan vi nog tacka kyrkan för;)).

När jag dominerat en god vän har jag använt begrepp som flickunge eller horflicka. I hans fall tror jag du kan utgå från min förklaring men även lägga till känslan av maktlöshet och utsatthet som ju även innebär kravlöst. I vårt samhälle har flickor minst makt. Önskan känna kravlöshet ihop med skammen gör att flickrollen blir "naturlig". Det är hans inre jag pratar om, inte nån typ av rollspel. Fräckt faktiskt att kunna locka fram dolda och väl gömda delar av en människas inre, jag är tacksam för hans tillit till mig.

Vet inte om något blev tydligare;)
    never a failure always a lesson
Svar på tråden Att bli kallad hora under sex