Inlägg från: Anonym (Bara Nej.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bara Nej.)

Att bli kallad hora under sex

Hade en man kallat mig hora eller liknande under sex så hade jag dragit slutsatsen att han var en sexist och ett jävla äckel.
    Hade fått hålla mig för att inte knäa fanskapet, men hade definitivt lämnat.
    Och nu kanske jag är fördomsfull, men en kvinna som gillar att bli kallad sådant under sex med en person hon gillar, har nog också problem.
    Hade aldrig kallat min partner något sådant, varför skulle man vilja göra det? Det är väl inget trevligt? Visst, hårda tag om båda är med på det, kan vara nice, men så är ju sex en kroppslig sak. Inte en elak sak. Om man inte hatar personen, men så å andra sidan, varför ha sex med en person man hatar? 
    Sedan så anser jag att samtal inte direkt hör till sex. Under förspelet kanske, men när jag har sex vill jag inte snacka, jag är för upptagen för sådant trams. 

• Anonym (Bara Nej.)
    Anonym (nudiejeans) skrev 2017-01-01 13:18:38 följande:
    Så män som säger "hora" i sängen är sexister. Kvinnor som gillar det har problem. Och sedan tycker du att dirty talk inte "hör till sex". Du bör fundera på om du är så progressiv som du tror eller om du bara är pryd.
    Tja, hade ju klart undrat varför han valde det ordet. Och hade jag själv gillat det hade jag nog fått ta en liten funderare kring vad jag tyckte om mig själv. 
    Men fine, kalla mig pryd, absolut. Du vet ju inte vad jag gillar, och alla har väl sin grej. Sedan sa jag att JAG inte gillar att bedriva samtal under sex. Personligen så hade jag känt mig förnedrad och arg om en man kallat mig hora under sexakten, en sådan man hade jag inte velat ha med och göra. Man får ju tycka som man vill. 
  • Anonym (Bara Nej.)
    Lever så skrev 2017-01-01 13:55:46 följande:
    Känns sådär med kink-shaming.. Du gillar hårda tag, då är det okej. Du gillar inte prat i sängen, då är det trams.

Män som gillar dirty talk är sexister och kvinnorna har problem. Vad skönt svartvitt allt är i din värld, en värld som definieras helt utefter dina preferenser. Not so vidsynt.

Vad händer när det är jag som kvinna som kallar mannen för min lilla horunge eller flickslyna? Är jag sexister och han har problem, eller är båda kanske tramsiga sexister och har problem för det inte föll dig på läppen?

Kan det vara så att olika människor gillar olika och det kan vara helt okej?
    Jag utgår bara utifrån att om två personer är i ett förhållande där båda älskar varandra, varför skulle man vilja kalla varandra hemska ord?
    En hora är någon som säljer sig för pengar, det är väl inget man vill bli kallad av personen som ska föreställa älska en?
    Jadå, det är OK. Precis som att jag får lov att tycka att jag inte skulle vilja ha sådana ord involverade i mitt samliv, sådana ord kallar jag inte ens folk jag hatar.

Så får väl vända på frågan litegrann. Varför skulle man vilja bli kallad något sådant av någon man älskar, eller vilja kalla någon man älskar något sådant?
    Jag förstår rough sex, för det är som sagt en kroppslig sak, jag förstår högljutt stönande när man njuter, men att kalla någon för sådana fula saker... det är ju bara rent av elakt...
    Men fine, jag erkänner. Jag förstår inte varför man skulle vilja bli kallad något sådant. Vill du förklara? :) 
  • Anonym (Bara Nej.)
    Pussan skrev 2017-01-01 14:23:51 följande:
    Ännu en psykologie doktor på FL 
    en kvinna som gillar att bli kallad sådant under sex med en person hon gillar, har nog också problem
    Fantastiskt. Men det finns kanske de som tycker att den som gillar hårda tag också är sjuka? Kan vi få en annan doktors utlåtande här?
    Själv gillar jag inte analt, det betyder kanske inte att det är fel på varken mig eller på de som gillar det, utan bara att vi tänder på olika saker?
    Som jag nämnde ovan. Det är vad jag tycker. TS frågade "Så, gillar ni det tjejer?" och jag svarade därefter ifall jag gillade det eller ej.
    Nu är jag för övrigt av den typen som gillar att överdriva med sarkasm och ironi, för att förtydliga mitt svar. 
    Som jag även nämnde ovan så förstår jag inte varför man skulle tända på att kalla den man älskar/bli kallad av den man älskar ord som hora, slampa, slyna, etc, under samlag? Kan det vara som så att det finns någon bakomliggande anledning till att man vill kalla någon det eller bli kallad det? 
  • Anonym (Bara Nej.)
    Lever så skrev 2017-01-01 14:48:28 följande:

Jag förstår att du tycker din logik är glasklar med att rougf sex är "kroppsligt" men för den som inte tycker om det utan är mer vanilj kan ditt resonemang användas likvärdigt: varför vill man göra illa/vara hårdhänt på den man älskar?

Jag förstår inte allas kink men jag anser inte heller att jag behöver det. Jag kan helt enkelt nöja mig med att jag gillar det jag gillar och det står dig fritt att tycka om vad du vill.

Givetvis med grundförutsättning att allt sker SSC (sane safe consent)

Nå vad är det jag gillar med fula ord? Jag tänker att allt inte är superlogiskt när det kommer till vad man tänder på men för mig är ofta det förbjudna och skamliga något som triggar mig och det gäller nog även här. Ordet hora används ju inte bara för prostituerade utan även om kvinnor som lever ut sin sexualitet utanför den patriarkala samhällsnormen. Det är ett skamord som blir hett när det sätts i meningar som "är du min lilla hora", det är nåt i att erkänna hur "syndig" man är (kan vi nog tacka kyrkan för;)).

När jag dominerat en god vän har jag använt begrepp som flickunge eller horflicka. I hans fall tror jag du kan utgå från min förklaring men även lägga till känslan av maktlöshet och utsatthet som ju även innebär kravlöst. I vårt samhälle har flickor minst makt. Önskan känna kravlöshet ihop med skammen gör att flickrollen blir "naturlig". Det är hans inre jag pratar om, inte nån typ av rollspel. Fräckt faktiskt att kunna locka fram dolda och väl gömda delar av en människas inre, jag är tacksam för hans tillit till mig.

Vet inte om något blev tydligare;)

Fast hora är ett nedvärderande ord...

Men där har vi kanske logiken till att jag tycker det låter hemskt att kalla kvinnor man ligger med för horor - att kvinnor ska fortsättas att behandlas som små barn som inte kan tänka eller ta ansvar för sig själv eller få bestämma något, det är något jag tycker är äcklande och hemskt, men det är ju bara min åsikt. Vi lever på 2000 talet, vi borde ha kommit längre än så. Så i mitt huvud låter det inte lockande att bli kallad hora eller att vara maktlös. Jag gillar makt och kontroll precis lika mycket som Putin, och jag tar den - dock utan att kalla någon för elaka ord eller starta krig med USA. Jag är en stark person och gillar inte att låtsas vara något annat. Men visst, rollspel och lekar är väl kul, sen är det väl upp till var och en hur man utvecklar det och vad man tänder på. Men visst. Du förklarade det rätt bra.
  • Anonym (Bara Nej.)
    Pussan skrev 2017-01-01 20:59:55 följande:
    FEL! Hora behöver inte vara det minsta nedvärderande under sex, tvärtom!
    Men... nu menar jag att hora är ett nedvärderande ord all around, det som ordet står för är nedvärderande, precis som ordet neger som har sina rötter i ett nedvärderande förflutet. Och ordet neger kan användas och vara okej av vissa, tydligen, men det förändrar ju inte faktumet att det från en början är ett nedvärderande ord, eller hur? 
    Kan kan inte förbjuda folk från att ändå gilla det, jag bara säger att det är ett ord som jag absolut inte hade velat bli kallad, och ja... jag vill tro att majoriteten av kvinnor nuförtiden förstår att de är lika starka individer som män, och att de därför inte skulle vilja bli kallade horor. Men det är bara så jag ser det!
    Tycker man om att kalla varandra fula ord under sex så är det väl samma som med rough sex, man får vara överens om att det är OK innan man kör. 
  • Anonym (Bara Nej.)
    Anonym (slavinna) skrev 2017-01-01 21:31:41 följande:
    Ditt inlägg är ett extremt bra exempel på när jämställdhet helt har spårat ur! Du visar ett mycket snävt tyckande där allt annat än din åsiktskorridor är "fel".
    Åsikter som dina är PK vilket betyder att de inte sticker ut på något sätt, de utmanar inte heller och därmed manar de inte heller till eftertanke om vad de EGENTLIGEN betyder.

Hora, ett annat namn för prostituerad, är i sig inget nedvärderande utan det är DU som ger det dess betydelse.

Du blir inte lockad och därför är allt annat fel - i jämställdhetens namn...

Jämställdhet handlar inte om vilka roller man har i ett förhållande, inte heller vilken sorts sex man har eller vem som gör vad i hushållet eller vem som tjänar mest pengar.

Jämställdhet handlar om att man VÄRDERAR varandra lika - efter vars och ens förmågor och förutsättningar!
    DET borde alla dessa radikalfeminister försöka anamma. Att de vägrar göra det utan kör sitt race med millimeterrättvisa är anledningen till varför jag, kvinna, aldrig någonsin i hela mitt liv kommer att kalla mig för feminist utan anser att DET är ett negativt laddat skällsord!

Jag är som sagt kvinna. Min roll är den undergivna vilket innebär att Mannen i mitt liv står för de flesta besluten. Det är inget jag väljer utan något jag ÄR. Jag har i många år levt enligt samhällets alla konventioner - enligt dina åsikter - och varit både olycklig och frustrerad. Så träffade jag min Man och hittade äntligen HEM, hittade mig själv.
    Vi lever jämlikt men inte jämställt och vi bägge kan inte tänka oss leva på annat sätt.

Du gör dina val och det är ok. Jag väljer att leva på annat sätt. Och det är också ok. Men fan vad jag får strida för min rätt att leva på ett sätt som passar OSS, som passar mig. För att det finns idioter som försöker trycka sina feministsanningar i halsen på mig. Det är INTE ok.
    Haha, jag är så långt ifrån PK som man kan bli.
    Men jag tycker att kvinnor och män är människor bägge tu, den ena ska inte ha mest makt. Och jag skriver bara som det är, hora = ord för prostituerad, prostituerad = någon som säljer sin kropp. Ett yrke som utvecklats då kvinnan, under tiden då detta yrke kickade igång, hade svårt att skaffa sig något annat jobb, då det var män som jobbade och kvinnor som var hemma med barn, och därmed ett yrke som gav kvinnan pengar och tillfredsställde mannen (det är ju bara fakta).  En hora får pengar för sex, man har väl sex med en partner för att man vill och inte för att man är underlägsen och inte har något annat val för att man måste ha pengar till att betala hyran? 
    Nej, jag har inte sagt att allt annat är fel. Jag talar utifrån ett Jag-perspektiv. Ingen behöver tycka som jag. Jag tycker som jag vill. Jag uttrycker vad jag tycker på ett forum, precis som du får lov att göra. 
    Fast, i det där med att man värderar varandra lika, så ingår också rollerna i förhållandet. Tycker min partner att jag ska städa osv för att jag är kvinna, jag ska suga hans k*k varje kväll för jag är bara kvinna och sånt är jag född att göra, då är det ju inte direkt jämställt mellan oss, eller hur? 
    Du får gärna tycka att det är ett negativt laddat skällsord. Det är vad du tycker och du får tycka vad du vill. 
    Och Du får lov att ha det så, eftersom det är vad du vill. Men precis som att du får lov att tycka vad du vill, får jag ju lov att tycka vad jag vill. 
    Lite kan jag önska att jag ville som du, men jag fixar inte att leva på det viset.
     Så när jag säger att hora osv är nedvärderande ord, så säger jag det för mig själv och för att jag tycker att man borde förstå ordets historia från början innan man säger det, och att man måste vara säker på att det är OK från den andra att man säger det. För det är ett ord som väldigt lätt kastas runt och säkerligen sårat många känslor genom åren. 
    Så ja, det är skönt för dig att du vill leva på det andra viset, men jag kämpar för feminism för att jag också ska få lov att leva som jag vill.  
Svar på tråden Att bli kallad hora under sex