Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-02-24 17:18:00 följande:

Med risk att bli totalt dumförklarad nu så måste ja visa vad jag och tjejerna hållt på med. Min dotter var väldigt besvärad över vart bebisen skulle ha sina kläder. Hon har tagit detta besked väldigt hårt så vi har pratat massor. Vi började kolla på en lösning till garderob och hittade en vi alla var nöjd med. Men vi behövde galgar! Och massa galgar. Efter googlade så insåg jag att jag inte ville betala multum för det så vi bestämde oss för att göra egna! Sågade sönder Ikeas billiga i plast och filade fina runda kanter:) Torkade ur garderob, fixade hyllplan och gick igenom kläder. Så nu hänger allt där haha. Tjejkläderna på ena sidan och pojke på andra:) Måste dock ta ner allt och tvätta men det väntar jag med! Det ser så mysigt ut i walk in closeten nu:)

Skickar en bild som garanterat blir åt fel håll! Vet ej hur jag vänder.

Jättefint! Väldigt välorganiserat, . Jag har inte köpt något alls ännu, .
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-02-25 20:09:31 följande:

Jag tycker namn är Jättesvårt. Tjejnamnet är vi helt 100 med och det är tyvärr med på listan. Pojknamn har vi velat ha Oscar, men har en bekant som tagit det namnet samt prinsen. Så känns som alla kommer heta Oscar nu. Vi har väldigt svårt att matcha både hans barn och mina barn med ett gemensamt namn:( så det känns helt omöjligt med ett pojknamn!

Hoppas det blir en flicka då, så slipper ni det problemet, .
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-03-02 09:18:22 följande:

Är det någon här med riskfyllt arbete?? Som ska ansöka om havandeskapspenning?? Jag har tidigare arbetat på korttidsboende (utvecklingsstörda barn/ungdomar) och där var det inga problem. Alla gravida fick HP och själva blanketten var färdigfylld redo att skickas in. Gick hem 60 dagar innan bf pga hot och våld samt tungt arbete.

Dessa barn går i skola.. jag bytte nyss arbete till den skolan för att få jobba dagtid. Och har där placerats med 4 kollegor/heltid på ett barn pga extremt svår problematik och räknas som mitt landstings svåraste elev. Vi är alltså 4 heltidare på ett barn.. alltid. Men vi har en ny chef.. aldrig varit inom denna sektor (tidigare vanlig skola) och hade ingen alls koll på havandeskapspenning eller vad det ens är?? Han hantog att man jobbade tills jag skulle bli sjukskriven??!! Har ialf berättat hur det ligger till osv och alla mina kollegor har berättat att alla på skolan som blir gravida går hem v 32 pga riskerna osv.. jaha svarade han?! Lämnade in blanketten som han ska fylla i (här på skolan har dom ingen färdig fylld eller så) han såg orolig ut och som ett frågetecken??!!

Är så sjukt orolig nu att han ska skriva fel och inte ta med alla risker osv. Jag har bett han prata med vår samordnare som jobbat på skolan i 20 år om råd hur man skriver. Eller ringa korttids chef för råd.

Tänk om jag nu nekas?!!! Fy fan va orolig jag är nu.. har redan fått knytnävsslag rakt i magen (eleven vet inte att jag är gravid än, när eleven vet det så blir det fokus på slå magen så jag försöker dölja så gott det går)

Låter fruktansvärt! Jag har bara fått HP för tungt och slitsamt arbete ( murare ) och det var inga problem att få igenom. Jag fyllde iof i blanketten själv och behövde bara chefens underskrift. Du får väl kolla upp att han verkligen fyller i blanketten klokt, för det här är ju väldigt viktigt. Finns det någon annan att kontakta annars, facket tex? Håller tummarna för dig!
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-03-02 17:39:30 följande:

Jag ska gå om jag får. Jag känner inte någon med små barn så känner att det kan vara ett bra sätt att träffa folk! Dock verkar inte gubben vilja gå då han känner att han kommer vara äldsta där:(

Jag gick själv när jag och min exman väntade barn nr 2 för han ville inte och jag gick också bara för att lära känna några som skulle vara hemma samtidigt. Det gick bra det med, .
  • Leeandra
    Sarus85 skrev 2017-03-03 16:26:24 följande:

Tack :)

Känns läskigt med ett tredje barn! Har ju bara två armar ;). Hur gamla är dina pojkar?

Välkommen och grattis till lilla 3:an. Jag som väntar mitt 6:e barn jan lugna dig med att det kommer gå alldeles utmärkt. Med tre barn kan man fortfarande ha det minsta i knät och storasyskonet bredvid sig vid tex sagoläsning, . Har man bärsjal har man ff två händer fria till storasyskonet också.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-03-06 20:01:29 följande:

Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha

Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.

Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?

Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?

Varför ska du snittas? Jag blev tvingad till ett snitt med tvilling nr 2 pga att barnmorskorna gjorde bort sig och var traumatiserad i över 4 år, och tänker aldrig mer sätta min fot på förlossningen så jag undrar mest varför de anser det vara nödvändigt?
  • Leeandra
    Wooden skrev 2017-03-15 11:55:23 följande:

Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex. 

Jag har ätit järnrabletter vid varje graviditet för att jag så lätt dippar i järnvärde och med mina tvillingar gick det fort. Den här gången hade jag ett hb på 98 och ett ferritinvärde på 11 vilket är ganska lågt, så jag knaprar 100 mg per dag, Duroferon. Har dock aldrig haft problem med det, blir hårdare i magen av att vara gravid och lösare av järntabletter så magen brukar fungera lika bra som vanligt, . Om man inte har ett lågt hb tycker jag inte att man bör ta järntillskott, möjligtvis en snäll variant med bara dagsdosen.
  • Leeandra
    Vet hur det känns skrev 2017-03-17 12:57:31 följande:

Rekommenderar HM eller Lindex. Bh har jag köpt från bonprix. Min mage syns inte än.. en minimal? bula på magen.. syns inte att jag är gravid än.. ialf inte med kläder. V22 nu för mig(måndag)på jobbet frågade en kollega om något var fel? Hahah i slutet är nog magen stor enda. :)

Igår klarade jag KÖRKORTET. :D man skulle gjort detta vid 18 och inte efter 30 men skönt att ha det nu innan barn nr 3 kommer. Körde själv för första gången igår kväll... Herregud? jag känner mig som värsta trafikfaran!! Läskigt.. men hoppas det blir bättre med tiden.

Sparkar känner jag hela tiden ändå har jag moderkakan i framvägg. Min man och döttrar har också känt utanpå många gånger :) så mysigt! Dock så har foglossningen blivit värre... Vaggar fram på jobbet.. ser så knäppt ut när man knappt har någon mage alls.

Stort grattis till körkortet! Det är nog samma lite overkliga känsla att sitta ensam i bilen när man än tar det, . Min mormor tog körkort när hon var höggravid med första barnet och kom knappt in i bilen, .
  • Leeandra
    Meowt skrev 2017-03-20 14:01:04 följande:

Okej så lite blandade åldrar vid inskolning alltså. Vi får väl testa och se. :)

Längtar så till juli! BM sa att fram till vecka 32 går det snabbt och sen långsamt haha.

Och jag som tycker att de första 10 veckorna går långsamt och sen går det så fort att man knappt hinner med. Nyss var jag gravid med mitt första barn och nu ska han bli 15, .
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-03-20 15:05:03 följande:

Va på vanliga vecko-läkarundersökning förut, men idag var första gången de kollade vikten! Han väger 711g nu, han växer allt!

Vad härligt att han växer på fint, .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny