Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Jag ska till Legoland i v. 37 . De enda av mina barn som har kommit två veckor tidigt var mina tvillingar så känner mig inte orolig för att få barn i Danmark. Däremot får hag hålla mig till vattenrutschbanorna och hoppa över bergochdalbanorna vilket är lite trist.
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-05-17 12:03:24 följande:

Var hos bm idag, imorse tyckte jag bebis låg tydligt på tvären men väl hos henne så verkade huvudet vara nere men ännu ruckbar.

Till nästa möte ska två känna för säkerhetsskull. Jag vill känna mig trygg i vetskapen om hur hon ligger.

Annars var allt bra!

Vad skönt att hon flyttat på sig och att allt såg fint ut!
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 12:41:48 följande:

Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi

Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?

Varit hos BM idag, v. 30+1. Hade 28 i Sf-mått.
  • Leeandra
    narie24 skrev 2017-05-18 05:40:39 följande:

Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.

Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.

Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?

Det är inte säkert att det blir lika. Mitt första barn kom på BF -1 och mitt andra på BF +1, det tredje på BF +8 och mina tvillingar två veckor tidigt. Undrar när den här bebisen tänker titta ut?
  • Leeandra
    FrökenJo skrev 2017-05-20 08:05:53 följande:

Börjar också bli lite less på graviditeten nu. Blev lite extra tungt när värmen slog till med full kraft... Hela mina ben är fulla av åderbråck efter denna graviditet. Någon mer som lider av detta? Kommer behöva gå med stödstrumpor hela sommaren känns det som :( Kul när man inte ens har fyllt 28 år än...

Jag har ett ben som bråkar lite med mig, blir öm och svullen strax under knät så jag går i knähöga stödstrumpor från morgon till kväll. Jag har däremot klippt av foten på ett par som gick sönder i tårna så att jag kan göra yoga och gå i sandaler också, fungerar förvånansvärt bra och är skönt då jag tycker det värsta med stödstrumpor är att jag blir så varm om fötterna.
  • Leeandra
    narie24 skrev 2017-05-24 15:39:40 följande:

Ni som tidigare fött lite större barn, kommer ni få

göra tul nu i slutet?

Mitt andra barn vägde 4,5 kg (men inga större problem att föda ut honom). Lite orolig över att denna trea kommer bli ännu större. Jag gjorde ett tul för typ 3-4 veckor sedan (då mitt magmått låg högt) men det såg okej ut. Nu låg mitt magmått på kurvan, så kanske man kan slappna av ändå? Eller ska man försöka få till ett tul?

Jag har fått ett barn på 5 kg men inte blivit erbjuden något TUL. Jag kanske skulle kunna få det om jag bad om det, men jag tycker det brukar slå ganska fel emot slutet så för min del känns det inte så aktuellt. Sen var det ingen som kunde ana att min son skulle bli så stor ( 5 kg, 58 cm lång ) utifrån mitt magmått.
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2017-05-27 18:13:16 följande:

Ni som har bebbar som vänt sig med huvudet nedåt, märker ni någon skillnad i rörelsemönstret?

Min sprattlar på som vanligt. Håller dig lugn när jag jobbar förutom att h*n gärna sätter ut en fot i sidan, ganska aktiv så fort jag tar det lugnt. Men min har legat med huvudet nedåt sen v 28, ingen annan av mina barn har varit så tidig med det.
  • Leeandra
    Lindseeey skrev 2017-05-27 19:59:39 följande:

Ja just nu känner man sig inte så tuff längre,. Ja i morgon har dom ju lyckats hålla henne inne en vecka extra så vi hoppas på ytterligare minst en vecka :/

Hoppas att lillan tar det lugnt ett tag till, även om det är jobbigt att vars stilla och bara vänta. Många kramar,
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2017-05-28 10:27:47 följande:

Omg!! Haha! Vi var till badstranden igår och ungarna badade som tokar och hoppade från bryggan. 27 grader i luften. Tänk Att det är samma land, det är ju rätt coolt ändå!

Var bor ni, låter precis som här på Gotland . Jag går och klipper gräset i bikini och alls barnen har badat i havet. Kan inte sova med täcke längre för det är så varmt .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny