Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-19 22:52:15 följande:

Någon som vet vad det är som gör ont på mig?

Det gör liksom ont i nerverna ner i benet, runt ljumsken. Står eller går jag för mycket så drar det mycket i magen och känns obehagligt att gå. Sitter jag eller ligger ner och sen reser mig gör det jätte ont att gå pga smärtan ner i benet.

Är det en nerv som ligger i kläm? Min mage har blivit enorm på kort tid, så kanske inte kroppen hänger med?

Magen döljs ganska bra av mina arbetskläder då jag har en stor jacka, men ikväll när två kolleger såg magen blev de väldigt förvånade att den va så stor! Min ena kollega trodde inte jag skulle klara att gå i slutet på min graviditet och jag kan väl hålla med.... Min mage är enorm och jag är bara i vecka 16.

Jag är så liten och tunn, så hur ska detta gå..

Inte ischias? Då hamnar ju en nerv i kläm och smärtan strålar ut i benen, går att avhjälpa med stretchövningar isf. Jag har haft det lite till och från under några graviditeter ( lustigt nog inte med mina tvillingar ) och det kom sporadiskt under 3:e, 6:e och 9:e månaden. Gick som sagt att lindra med stretching. En av mina barns förskolefröknar fick tvillingar året efter mig och honnör också väldigt liten och tunn men lyckades ändå gå nästan hela tiden ut, de kom väl som mina två veckor tidigt och vägde strax under 3 kg.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 19:43:08 följande:

Har beställt en Carena Gotland tvillingvagn. Kommer väl i dagarna.

Seriöst, finns det en barnvagn som heter Gotland? Jag hade velat ha en bärsjal som hette Rauk eller något sådant fånigt .
  • Leeandra

Vad skönt det känns att jag bara ska gräva fram min gamla bärsjal istället för att skaffa vagn för det verkar vara en djungel! Vi ska investera i en sjal till min kille också, kostar väl max 800:-. Har inte ens plats i bilen för en vagn, . Har en 7-sitsig bil men den är ju full av ungar .

• Leeandra
    Treansresa skrev 2017-01-21 13:30:53 följande:

Vad skönt med sjal. Får se om jag vågar testa:) är dock en djungel vilken man ska välja.

Vi har också tajt om plats i den 7 sitsiga för en barnvagn, men gubben säger att det blir en niositsig nu:( jag vill verkligen inte ha så stor bil då de inte är ofta vi åker alla. Känns som jag hellre tar två bilar de gångerna. Vv är de dessutom bara 2 här och då har jag 5 sitsiga jag använder och där får vagnen plats:)

Finns ju inget bättre när man har syskon, . Man har alltid händerna fria, otroligt skönt. Drar mig också för att köpa en 9-sitsig, blir väl om vi får fler barn för då får jag inte plats med alla barn i samma bil, å andra sidan det kanske inte händer innan äldsta börjat gymnasiet
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-01-21 15:19:04 följande:

Jo 3 av våra är skolbussbarn på heltid till hösten, men vet att man får hämta massa endå då de är så dåligt planerat med tiderna. Känns som det är typ om man ska på semester på sommaren man behöver den bara. Så ska försöka övertala gubben att vänta tills bebis är här och då se behovet.

Här kommer det inte bli nå fler som de känns. Gubben funderar på att knipsa sedan:)

Ja, eller hur, och värsta semestern kanske ni inte drar på just i år . Jag trodde ju att jag var såååå färdig efter 5 barn men nu sitter jag ju här igen . Har iof bytt man vilket var grejen som gjorde att fler barn kändes möjliga, men iaf. Eftersom min nya kille inte har några barn innan och vi har mina varannan vecka så är jag nog sugen på ett syskon. Var själv ensambarn och tyckte det var trist. Men tänk om det blur tvillingar igen, hjälp! Bäst att bara tänka ett barn i taget, .
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-01-21 17:55:15 följande:

Vi har 2 barn varje vecka och alla varannan. :) är en ny pappa för mig med. Jag ska aldrig säga aldrig, dock blir de syskon får de bli väldigt tätt! Haha. Ja tvillingar igen skulle ju vara något för er! Lite jobbigt kanske:)

Haha nej sommarsemestern blir tyvärr inställd Iår. Vi ska dock ner till Stockholm och fira en student i juni. Men jag kommer troligast flyga ner själv då haha. Ingen lust med 240 mil i bilen:)

Betydligt skönare att flyga, ja. Vem vet, barn planerar ju ofta sig själva så det kanske kommer en liten tättis sen, . Och då blir det två, bara för att. Till plussidan med tvillingar är ju att man inte får en liten bortskämd minsting, det går liksom inte med två, .
  • Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-01-21 20:51:15 följande:

Denna gången, andra barnet, ska jag ge sjalandet en rejäl chans. En trikå och en ringsjal har jag hemma. Testat ringsjalen med storasystern, hon älskar det men det avlastar inget. Kort stund får hon mysa :) en sele får det bli till mannen, han vill inte sjala, men vill barnet gärna bli buret så är det skönt om man ändå kan turas om. Sen är jag även sugen på en mei tai, didytai, hade en enkel variant med dottern och tyckte det var så nimt.

Trikåsjalen är det bästa, den avlastar och gör att man inte bär snett. Jag har aldrig varit riktigt förtjust i ringsjal. Se till att pappan har en ergonomisk sele, de är kanon.
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2017-01-21 23:44:28 följande:

Jag för min del tänkte ge tygblöjor en chans denna gång. Sa jag iofs med förra barnet också, men blev aldrig av.

Någon som använt tygblöjor?

Kände bebisen tydligt både i går kväll och i kväll, så mysigt! Känns som att någon petar på mig inifrån.

Jag har använt tygblöjor i kombination med EC ( blöjfritt ). Har då haft barnen helt blöjfria hemma men haft tygblöjor/trainingpants i bilen, i affären ( i början ) och ibland på öppna förskolan och liknande platser. Har fungerat jättebra. Har haft både färdigsydda och vikblöjor med ullbyxor utanpå.

Mysigt med bebissprattel .
  • Leeandra
    Beebii skrev 2017-01-22 08:36:59 följande:

Vi provade tygblöjor till första barnet...gick sådär...testade litegrann på barn nr 2 men njaa... nu är dom sålda! Tror mer på naken bebisar så mycket det går! Lättare på sommaren med!

Så sugen att testa sjala lite denna gång men orkar nog inte med en sån lång trikå knyt sjal. Vill ha en enkel bekväm sjal. Vilken är bäst för en nybörjare?

Å jag längtar efter bebisbuffarna ska kännas! :-*

Trikåsjalen är ju annars enklast när man kan knyta eftersom man sätter på den på morgonen och tar av den på kvällen och har den färdig för bebis däremellan. Annars är ju Mei Tai enkel.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:46:40 följande:

Varit på läkarbesök idag och tyvärr såg inte allt bra ut. Tvillingarna mår bra, men det skiljer lite i vikt och mått, vilket hade varit ok om inte den ena haft mindre fostervatten och liten urinblåsa. Tyvärr kan detta vara början på ttts....

Blev skickad till Stockholm och Huddinge sjukhus redan imorgon, ska vara där på onsdag 9.30.

Så åker tåg upp imon.

Får undersökas igen och beslutas det om operation så blir det på onsdag vid 14.

Känner mig helt knäckt. Vilket man än gör så är riskerna stora att båda eller en dör.

Nej fy! Låter jättejobbigt. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny