Inlägg från: Leeandra |Visa alla inlägg
  • Leeandra

BF Juli 2017 ny

[quote=77338152][quote-nick]Delilah2001 skrev 2017-01-23 17:19:14 följande:[/quote-nick]Jag har tydligen drabbats av immunisering

Min kropp har bildat antikroppar mot mitt barn, vilket betyder att barnets blodkroppar bryts ner...

Väldigt ovanligt, och att detta hänt just denna graviditeten och inte med mina andra barn, beror på att det är en ny pappa förmodligen, och han har en antigen som fostret fått från honom, och som jag bildat antikroppar mot.

I allra värsta fall får barnet allvarlig blodbrist och det kan vara livshotande.

Ska försöka att ta en dag i taget och försöka att inte oroa mig för mycket. Blir många blodprov framöver för att följa upp hur det utvecklas.[/

Oj, det har jag aldrig hört talas om. Hoppas att det kommer gå bra iaf.

• Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 11:24:29 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Håll tummarna!

Alla tummar hålles stenhårt!
  • Leeandra
    emme 86 skrev 2017-01-25 14:50:17 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

Stort grattis! Vad härligt! Skönt att äntligen vara få njuta av det nya lilla livet, .
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 07:37:10 följande:

Fysiskt mår jag bra. Magen är mjuk och har inte ont i magen som jag hade innan.

Såret gör såklart ont, men det vore konstig annars. Nålen som sitter i handen gör förbannat ont, hehe

Psykiskt är det jobbigare. Allt har gått så fort och är orolig. Ska upp till fostermedicin nu på förmiddagen för att se hur bebisarna mår, om de klarat omställningen. Jag hoppas bara att de än sålänge lever.

Hoppas att allt ser bra ut. Stor kram!
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 10:49:44 följande:

Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.

Nej, vad tråkigt! Jag beklagar verkligen. Skönt att allt ser fint ut för bebisen som är kvar, men vilken sorg, finner inga ord riktigt. Ta hand om er.
  • Leeandra
    mickaa skrev 2017-01-30 17:58:49 följande:

Hej hoppar in här . ;) är gravid i v 15 med vårat första barn,(ivf) har haft turen att gå se bebisen 2 gg med ultraljud redan. Blev överstimulerad vid ivf så har förstorade äggstockar, då blir de lite extra titt på äggstockarna o då passar vi på stt hälsa på den lille. Hur mår ni? Har illamåendet försvunnit? Trötthet?

Vi är beräknade den 28 juli:)

Bimbim79 skrev 2017-01-30 18:34:23 följande:

Hoppar in här. Gravid med liten sladd, 4:e för mig första för honom. Mina andra är 8,9,13 år . (Ivf pga sterilisering av mig) gjort tidigt VUL, samt nipt, allt ser hitintills bra ut. En liten grabb väntas 20 juli.

Grattis till småttisarna och välkomna hit! Jag mår fint, men kan fortfarande bli löjligt trött på kvällarna, .
  • Leeandra
    Elliot0300 skrev 2017-01-31 14:37:50 följande:

Suuuck, så trött på försäkringskassan som ska krååångla. Jobbar 75% men sjukintyget är inte bra nog, de ska kolla med min chef om jag kan få andra arbetsuppgifter (finns inte, jobbar på förskola)

Alltid något man ska behöva oroa sig över nu när man fått reda på att ungen i magen mår bra iaf, haha

Åh elände :(

Jag tycker det är ett evigt krånglande på FK för jämnan. Hoppas de inser att det inte går att omplacera dig och slutar bråka.
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 13:58:55 följande:

Svaret på NIPT testet visade låg sannolikhet, och det är en liten pojk jag väntar Precis vad min magkänsla sa!

Vad skönt! Och grattis till lille grabben, .
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Folk är knäppa. När jag väntade mitt tredje barn frågade folk varför vi ville ha en till när vi redan hade en av varje? Som att det var könet och inte barnet som var viktigt, jag blev så trött på alla knäppa kommentarer. Har två decemberbarn också, då fick vi höra vilken fruktansvärt dålig planering vi hade! Då brukade jag säga att det var ju tänkt att ett barn skulle komma i augusti men jag fick missfall, då hade de iaf vett att se skamsna ut.
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2017-02-05 06:12:18 följande:

Vi har samma problem med glada miner, kommer bli kaos. Har samma problem att nu syns det.

Jo tjejerna vet, men höll på att bli kaos då hon i receptionen är en bekant som mitt i allt kläckte ur sig att vad kul med utökning! Som tur är hörde ej tjejerna.

Ena tjejen sa inte så mycket, frågade vilken vecka, om vi vet kön, om vi bestämt namn, och vilka som ska få dela rum. (hon har massa syskon på mammas sida) min dotter däremot sa inte så mycket just då men på kvällen kom det. Hon är väldigt att hon vill ha mig för sig själv så hon ville inte ha ett syskon. Då vill hon flytta till pappa.. Så nu får vi ta det därifrån. :(

Men vad trist! Fördelen med att graviditeten är lång är att samtliga inblandade hinner vänja sig. Tror det finns en baktanke med det, . Min äldsta dotter blev ju arg först men hon har lugnat ner sig lite.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny