LeyasMamma skrev 2017-06-07 21:57:27 följande:
Förstår att du är nervös, blir ju lite samma situation som för mig. Min lilla har också legat i säte. Får se på fredag nästa vecka om hon vänt sig. Annars bokar dom in vändningsförsök för oss med. Något som oroar mig inför det är om dom lätt lyckas vända henne, att hon ska snurra tillbaka till säte då hon snurrat ett par gånger. Hur skulle du känns inför ett eventuellt snitt? Eller kan du tänka dig föda i säte?
Också nervös att även om se lyckas så snurrar hon tillbaka och så märker man inte det fören man är inne och föder och får göra akut snitt.
De uteslöt vaginal sätesförlossning direkt för mig Då jag redan är snittad sen innan. Då var det ett katastrofsnitt.
Helt ärligt känns ett planerat snitt som en bättre idé fär oss.
Är nog mer skärrad av första förlossningen än vad vi trodde, både jag och min man. Jag är rädd för smärtan och han de att vi ska bli separerade igen. De sprang ju iväg med mig, kvar blev han i ca 30 min utan att få veta något, sen kom de med dottern och han blev sittandes med henne i några timmar helt själv. Tyckte personalen skötte det så dåligt för han.
Detta tär på oss hyfsat mycket, jag är stresskänslig.
Fogarna är hemska nu. Hade varit så skönt att få ett tidigt snitt datum och bara ha det gjort liksom. Kunna slappna av.
Får se hur det blir idag. Känns så där, tror jag kommer vara helt off, vaknat extremt tidigt inatt av väldigt ont i varenda fog, sitter Med min tens och försöker slappna av.
Hur känner du inför snitt eller föda i säte? Vill du helst vaginalt?