Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

Tack alla !

<3

Har pratat massor med vänner och mannen. Var ute efter middagen och planterade lite och andades lite frisk luft. Såå härligt. Känner ett så enormt behov av att få promenera eller springa av mig, men fogarna hindrar ju.

Mumsar nyskördade rädisor och laddar inför vändningsförsöket.

Någon som gjort det innan ?

• Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-06-07 21:57:27 följande:

Förstår att du är nervös, blir ju lite samma situation som för mig. Min lilla har också legat i säte. Får se på fredag nästa vecka om hon vänt sig. Annars bokar dom in vändningsförsök för oss med. Något som oroar mig inför det är om dom lätt lyckas vända henne, att hon ska snurra tillbaka till säte då hon snurrat ett par gånger. Hur skulle du känns inför ett eventuellt snitt? Eller kan du tänka dig föda i säte?

Också nervös att även om se lyckas så snurrar hon tillbaka och så märker man inte det fören man är inne och föder och får göra akut snitt.

De uteslöt vaginal sätesförlossning direkt för mig Då jag redan är snittad sen innan. Då var det ett katastrofsnitt.

Helt ärligt känns ett planerat snitt som en bättre idé fär oss.

Är nog mer skärrad av första förlossningen än vad vi trodde, både jag och min man. Jag är rädd för smärtan och han de att vi ska bli separerade igen. De sprang ju iväg med mig, kvar blev han i ca 30 min utan att få veta något, sen kom de med dottern och han blev sittandes med henne i några timmar helt själv. Tyckte personalen skötte det så dåligt för han.

Detta tär på oss hyfsat mycket, jag är stresskänslig.

Fogarna är hemska nu. Hade varit så skönt att få ett tidigt snitt datum och bara ha det gjort liksom. Kunna slappna av.

Får se hur det blir idag. Känns så där, tror jag kommer vara helt off, vaknat extremt tidigt inatt av väldigt ont i varenda fog, sitter Med min tens och försöker slappna av.

Hur känner du inför snitt eller föda i säte? Vill du helst vaginalt?
  • Haiduchi

Vart på vändningsförsöket idag och efter lite prat och frågor med läkaren så beslöt vi oss för att prova.

Fick vänta rätt länge, de blev uppehållna med ett KS.

Men det gick jätte bra! Mindre än en minut, lätt snurrade hon runt. Hoppas hon stannar kvar där nu.

Biverkningarna efter bricanylen var så där trevliga.

Fick bra användning av min profylax andning med. Häftigt :)

• Haiduchi

Har haft förvärkar nu sen typ 14.30 idag. Känns typ enbart i ryggslutet, nån enstaka gång känns mer rejält oxh i magen med då.

Ringt mina föräldrar oxh förvarnat att vi kanske behöver att de kommer i natt om de skulle starta.

Om detta är latensfasen som är igång så kan det i värsta fall hålla på lääänge.

Jaja. Lite spännande iaf :) 19 dagar till bf annars idag

• Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-06-12 21:16:41 följande:

Vänta för Guds skull inte till det känns i ryggen! Hade typ bara kraftig mensvärk med nr 3, kände inte ryggen alls! Men när jag säger kraftig mensvärk menar jag sån man inte ignorerar utan typ kräks av! :)

Nr 3 så va min latensfas typ en vecka, gjorde inte ont förrän vi då åkte in å va öppen 6 cm. Bm sa att jag antagligen "smygöppnats" hela veckan jag hade haft sammandragningarna, å detta jobbade jag med mitt spån!

Här står både svärföräldrar och ex make standby, stora tjejen är med informerad att om vi måste åka in på natten så får hon ha de små till morgonen då deras pappa kan hämta. De är vana att stiga upp själva å sköta morgonen då min man körde t jobbet 04.00 och de skulle vara klara t skolan när jag kom från mitt nattskift. Dessutom är vi granne med deras nattisfröken och pappan bor en knappt en km bort. Men lika bra att alla har koll :)

Med dottern hade jag en jätte jobbig latensfas, klarade inte ens vara hemma så ont de gjorde. Efter 22 timmar öppen ca 2 cm.... sen blev det snitt. Så vi tänker att det tar tid nu med.

Men när/om riktiga värkar startar så vill jag ringa in oxh be om att få komma in så de kan kolla med ul att hon ligger som hon ska. Trots lyckad vändning är jag nojig hon ligger fel.
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-06-12 20:36:22 följande:

Puffar för listan! Någon fler som vill ansluta sig?:)

Jag!

1/7 Haiduchi, flicka, andra barnet, Skåne
  • Haiduchi

Blev inget, klingade av när vi skulle lägga oss. Vaknade två ggr inatt av onda och en i morse efter jag vaknat. Nu känns det som vanligt igen.... Jaja. Nu hinner jag köpa Amningslinne och ställa iordning här hemma :)

Inte fixat något.

• Haiduchi

Wow vad ni skriver mycket, har tagit en stund att läsa igenom allt men nu är det gjort :)

Det börjar verkligen närma sig för alla nu!

Två veckor kvar tills bf för oss, känns som man kommer gå över dock. Har lite förvärkar dagligen, några svaga, ett par som jag måste andas igenom.

Var hos mvc i onsdags och frågade om hon kunde kolla tappen mm.

Jo tjena, ett par cm men inte hård iaf. Ja dottern kom två dagar efter bf så räknar inte med för tidigt här...

Bb väskan är packad. Det vi tänker kring mycket är om när var hur mina föräldrar får komma och vara med dottern när det drar igång.

Känner att jag inte vågar ha kompis hemma till dottern ifall deras föräldrar jobbar, tänk om det startar liksom?!?

Foglossningen är rätt pissig imellanåt. Vaknar med smärta.... börjat sova, däcka i soffan en stund varje em. Skönt.

Men annars är allt kanon! Kan inte fatta att vi kommer ha en liten en hos oss snart. !

• Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Vad härligt! Grattis!
  • Haiduchi

Jag använde tens för värkarna hemma och provade både att bada i badkar och sterila kvaddlar på förlossningen innan jag fick använda lustgasen, den funkade super för mig i kombo med tensen.

Nu har vi gått profylax, övar andning och läser boken vi fick. Känns pepp!

Men är väldigt öppen för all sorts smärtlindring om jag känner att det behövs.

Får se helt enkelt hur det går. Bara inte urakut snitt som sist. Vi vill vara tillsammans jag och min man.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny