Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-10 15:41:58 följande:

Ja var just det där med att dom gick upp rätt dåligt i vikt... planade kurvorna :( jag gjorde så gott jag kunde... då fick jag höra att antingen ville jag inte mata mitt barn lr så var mjölken för tunn enligt bm

Sök på Amningshjälpen på fb. De har en super bra sida där.

För det bm säger är inte sant.

Har förstått det som att den första är tunnast, sen kommer den tjocka mjölken efter barnet ätit ett tag.

Men läs, fråga på deras sida. Finns bra hjälpmammor mm. Tyvärr har inte alltid ens BVC eller bm så bra koll ang amning.
  • Haiduchi

Har två morgnar nu vaknat och mina fingrar varit stela, gjort ont att böja dom.

Googlade och verkar som det är karpeltunnelsyndrom. Men klart man ska få det med nu på slutspurten.

På onsdag när jag träffar min bm ska jag be henne ringa till alla förlossningar i Skåne län och där det snabbast finns tid för igångsättning, den tar jag! Hoppas man kan göra så. Jag pallar inte! Bf+9 Woop...... Woop......

• Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-07-10 22:35:19 följande:

Är det tummen, pekfingret och långfingret? Då är det garanterat lite början till karpaltunnel, det är för att man samlar lite vätska. Hoppas det finns någon ledig tid om det inte kommit igång innan, vilket vi självklart hoppas på! Hade du fått göra några hinnsvepningar?

Ja precis, pekfingret och långfingret, på båda händerna. Igår kändes det bara på morgonen. Idag har det känts hela dagen men värst på morgonen.

Gjorde två hinnsvepningar förra veckan, onsdag/fredag. Slemproppen kom efter hinnsvepningen på fredagen. Men ändå ingen bebis!

Hoppas med det finns tid snabbt! Eller att jag föder inom 24 timmar typ. Har alltid ont nånstans, av olika anledningar.....

Du har med passerat bf va?
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-11 01:31:57 följande:

Det här med amning igen... eftersom jag har trott att jag hade för tunn mjölk... kan det inte vara så att som jag gjorde bytte bröst mitt i amningen å gav den första tunnaste mjölken från båda?

Läst att man ska låta barnet suga klart på ena för att få även den fetaste mjölken på slutet å nästa gång man ammar tag nästa bröst.... men då gör det ju jätteont i ena bröstet samt osymetrisk....

Nån som ammar så?

Men om du direkt gör så, bör inte brösten vänja sig vid det? I början gör de nog ont när mjölken rinner till men efter hand så vänjer ju sig produktionen vid hur bebis äter.

Men jag har ställt in mig på skit jobbig amning de första månaderna med bebis konstant vid bröstet.

Läs på! Jag har nördat och läst på Amningshjälpen sida och fb sida i månader för att förbereda mig mentalt.

Finns en bloggare med, sagogrynet som är grym på allt om amning och har flera bra videos och problem hantering om allt! Klart värt om du verkligen vill amma.

När jag fick min dotter för 6 år sen fanns ju inga fb grupper och det enda de sa på föräldragruppen på mvc var fri amning. Inget annat så gav upp am knen snabbt. Pumpade istället. Denna gången ska bli annorlunda!
  • Haiduchi
    Any80 skrev 2017-07-11 10:58:28 följande:

Nu har jag fått första dosen av shots, igångsättning , nervösssssss

Spännande! Var detta planerat sen länge?
  • Haiduchi

Åh vad spännande att det är några som ör på g just i detta nu! Tänker på er, heja heja :)

• Haiduchi
    narie24 skrev 2017-07-11 19:08:36 följande:

Vad spännande att så många är i startgroparna. Helt rätt att starta fortsättningstråd nu när ni är så många som fött. Hoppas på att joina

där snart!

Idag var jag på tul. Lillan beräknas i dagsläget väga 3,8 kg så det blir ingen igångsättning elllee liknande. Både lättad och besviken ;). Nu vill jag att det ska starta. Men fortf 3 dgr till bf och brukar gå över några dgr. Bm sa att de brukar gå upp ca 200 gr/v om man inte äter en massa sötsaker. Så ska hålla nere på det nu sista rycket.

Oh går de upp såå mycket nu?!? I Love My sweets....

Och jag har ju gått över 10 dagar.....
  • Haiduchi

Ska snart in på förhoppningsvis min sista mvc tid.

Ska gnälla extremt på hur jobbigt det är nu så hon verkligen ligger på att fixa igångsättningstid till mig.

Bra fogarna är extra ömma idag så jag ser riktigt ömklig ut... plus allt annat.

Bf +11 idag. Woop..... woop......

• Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-12 15:16:46 följande:

Ja gör det... det tänkte jag oxå göra...gråta lite.. men hon hann säga det jag behövde höra innan det hann gå till det läget.

Nyfiken på din läkares svar....hoppas hoppas dom sätter igång dig :)

Grät massor, trots jobbiga värkar i fredags som avtog till slut så var endast min tapp påverkad Max 5 mm....

så struntade i en rejäl hinnsvepning då jag bara verkar få hemska pinvärkar av det....

Fick tid för bedömning på lördag kl 8.30 på förlossningen jag hör till. Hoppas hoppas det slutar med igångsättning direkt efter. Min bm var optimistisk, men hon har ju varit det om allt under graviditet, trodde ju jag skulle föda innan bf... men är ju 41+6 på lördag, de har inga andra planerade igångsättningar den dagen.

Hoppas de tror de kan ta hinnorna på en gång, min bm sa att det kan vara svårt att ge mig dropp då jag har snitt sen tidigare på livmodern.

Ringde min man sen och han har bett om ledigt nu torsdag fredag, så kan jag ha det helt kravlöst med vår dotter, att deppa om jag vill, eller hänga med på sånt de kanske hittar på. Inga måsten helt enkelt. Ska bli så skönt! För att föda innan lördag. Nej det tror jag inte på.

Lycka till alla andra som nu håller på och föder :)
  • Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-07-12 18:19:08 följande:

Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

Grattis ;)
    narie24 skrev 2017-07-12 18:04:55 följande:

Hoppas du håller ut och får chans att vila lite nu. Har du några sd/värkar nu? Kan du sova?

Ja haft till och från sen hon undersökte mig men vet stt det bara är pinvärkar. Så väldigt öm nu men ser verkligen till att vila. Inte haft såna problem med störd nattsömn pga sd.

Fixat barnvakt från fredag tills så länge det behövs om man nu blir igångsatt och det drar ut på tiden. Skönt det iaf.

Trodde aldrig att graviditeten skulle avslutas med igångsättning. Ja där ser man
Svar på tråden BF Juli 2017 ny