Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

sobrio88 skrev 2017-01-08 00:11:02 följande:

Börjar skolan igen på måndag. Har jobbat extra några gånger under lovet bland annat ikväll. Foglossning från helvetet nu :( så det ska bli spännande att se hur det kommer gå under våren med att sitta på obekväma stolar från morgon till kväll. Förra graviditeten kunde jag bara halvligga i sängen eller sitta/ligga på golvet i 6 månader :O jag kanske får ta med en yogamatta till skolan eller nåt, haha :D

Provat tens? Antingen låna från sjukgymnast eller köpa själv. Sååå värt det!
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-01-11 21:55:35 följande:

Har en fråga och hoppas att nån av er kunniga kan svara!

Senaste veckan har jag blivit så himla spänd i magen. Alltså den är konstant hård och det är nästan så att det kan hugga till lite, fast väääldigt lite. det känns lite jobbigt ibland. Det är som att det är så trångt i magen att huden inte räcker till? Jättesvårt att förklara... hoppas någon förstår mig och kan svara.

Är i vecka 14+5 nu.

Tänker också det kan vara sammandragningar. Kände med mina första i v15. Kroppen tränar tidigt. Ska inte göra ont bara. Men att det känns hårt är helt ofarligt.
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2017-01-11 22:20:01 följande:

Åh, tror ni det?? Det gör liksom inte ont men jag känner att det händer grejer där inne om ni förstår vad jag menar. Men magen känns hård heeela tiden. De där huggen, eller kanske mer är som att det "strålar", i magen kommer bara ibland.

Om jag sträcker ut magen, tex står upp och lutar mig bakåt, så känns det spänt i magen.

Har ju aldrig haft sammandragningar förr så vet inte alls hur det ska kännas :)

De huggen som strålar, låtar som det är dina ligament. Också helt normalt. Jag får det med väldigt mycket just när jag reser mig upp från sittande.

Låter verkligen som du har en gravid kropp :)

Mycket som förändras och som händer som man aldrig hade en aning var normalt under graviditet. För ingen berättat ju något innan man blir gravid!!! Ingen som varit gravid innan mig berättade något sånt här eller andra krämpor man kan få.
  • Haiduchi
    copycat skrev 2017-01-12 09:39:31 följande:

Ah, det extreeeema kräkillmåendet jag hade varade bara tre dagar, lör-sön-mån! Mår nu toppen igen och äter som en häst. Så fantastiskt skönt. Kanske fan var magsjuka rent av. Nåväl, nu njuuuuter jag!

Gud vad skönt! Satt igår och tänkte att du aldrig skrev hur det gått för dig och var orolig. Njuta gör du rätt i :)
  • Haiduchi
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-12 10:01:41 följande:

Gravidbyxor är ju jättebekväma. Jag har börjat använda ett par nu i vecka 16 fast jag bara gått upp ett kilo. Hittade en hel del på Zalando som ser ut som vanliga jeans, förutsatt att man har en normallång tröja på sig. Både snyggt och bekvämt.

Är på väg för att handla gravid byxor :) denna graviditeten ska inte levas i bara leggings som förra.
  • Haiduchi

V 15+3 kvällsmage. Andra barnet. Har faktiskt lagt sig lite svullnaden. Hade mycket mage innan med men mer platt men mjukt innan :)

• Haiduchi

Jag mår också riktigt bra, 16+2 idag.

Men har ju min foglossning som jag är sjukskriven för och inne på andra omgången uvi..... får jag det en gång till så blir jag nog satt på penicillin kur tills jag fött. Vill inte det. Men annars mår jag bra! :) känner barnet med nästan varje dag. Kul :)

• Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-01-18 14:46:13 följande:

Var på läkarbesök idag och hon sa att nu sätter man gravida på penicillin till bf redan efter andra uvi? Men kanske missuppfattade, hon kanske menade mig som har problem med njurarna men jag trodde hon menade generellt?

Jag.hoppas verkligen inte jag får mer (har haft en uvi denna graviditet) för jag hatade verkligen de tabletterna :/

Jo så sa denna läkaren med men eftersom jag inte hade lämnat morgon urin som prov vid sista uvi nu så ville hon ha ett morgon urin prov av mig om jag känner av det igen. Hon skrev ut penicillin till mig så det låg redo direkt ifall jag får under en helg eller något. Nåja. Ska lämna urinprov två veckor efter avslutad kur för att dubbelkolla.

Har också mycket problem med uvi, får det lätt och haft det oändligt många ggr.
  • Haiduchi
    Leeandra skrev 2017-01-21 11:38:37 följande:

Vad skönt det känns att jag bara ska gräva fram min gamla bärsjal istället för att skaffa vagn för det verkar vara en djungel! Vi ska investera i en sjal till min kille också, kostar väl max 800:-. Har inte ens plats i bilen för en vagn, . Har en 7-sitsig bil men den är ju full av ungar .

Denna gången, andra barnet, ska jag ge sjalandet en rejäl chans. En trikå och en ringsjal har jag hemma. Testat ringsjalen med storasystern, hon älskar det men det avlastar inget. Kort stund får hon mysa :) en sele får det bli till mannen, han vill inte sjala, men vill barnet gärna bli buret så är det skönt om man ändå kan turas om. Sen är jag även sugen på en mei tai, didytai, hade en enkel variant med dottern och tyckte det var så nimt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny