BF Juli 2017 ny
Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.
Nope, nada. Var på förlossningen lördagen för 1,5 vecka sen pga värkar hela natten. Men sen gav det med sig. Så det har inte gett nån effekt. Gjorde svepning med nummer två med, men det gav inget då heller.
Jag får inga pinvärkar heller. Surt som fan. Ska hålla tummarna.
Jag är i vecka 40+2. SJ då?
Tjejer jag vet inte vad jag ska göra??!!! Jag har lidit av foglossning större delen av grsviditeten men igår morse vaknade jag upp med ischias smärta. Jag kan inte helt ärligt inte GÅ pga smärtan från vänster skinka/ben/lår som går enda ner till foten. Går inte att flyta benet. Smärtan är hemsk. Jag kan inte göra något. Grät mig till söms igår.. vad ska jag göra?? Någon med erfarenhet?
Jag tror helt ärligt att jag inte klarar av förlossningen med denna smärta! Det kommer inte gå :( är så ledsen och gråter över denna smärta på vänster sida.. gör så ont att jag svettas och känner mig svimfärdig
Så drygt. Vill vila men viloläge innebär pinvärkar i olika styrkor och mellanrum. Så jobbigt. Så fort jag rör mig avtar det. Tog alvedon innan sängen igår efter haft dessa hemska värkar till och från hela dagen och på kvällen ca 6-10 min emellan. Men bara när jag sitter, vilar. Märker också att nöt jag ligget på höger sida så triggar de värkar med.
Någon mer som har det så?
Bf+13 idag....
Blir du ev igångsatt imorgon?
Bf idag!
Och har inte sovit såhär dåligt på läääänge. Allt har varit fel i natt. Känner mig helt matt och skakig idag, tom på energi. Är det kroppens sätt att förbereda sig att typ behöva mer mat? Känner mig helt gråtfärdig.....
Försökt sova lite nu på fm men har så svårt att komma till ro. Nu spökar tarmarna och gjort nr 2 fyra gånger redan idag. Ska försöka äta lite lunch nu.
Väntar tredje barnet.
Ska strax gå upp och packa det sista innan vi åker in till förlossning för ev igångsättning.
Skit nervös att det kommer vars fullt så vi får åka hem.
Och så klart har jag bara snurrat snurrat runt i sängen och inte fått någon vettig sömn....
Idag bf +14....
Tycker de borde sätta igång mig men med ett snitt sen innan så kan de tydligen vara lite tveksamma mot det, vet inte alls hur de kommer resonera idag.
Har typ gått igenom varenda tänkbara utgång.
Vi kommer packa så vi tillomed kan åks till annat sjukhus om det skulle behövas.
Ska Ta mina kryckor in dit så jag ser bedrövlig ut.
Även om fogarna har lättat ;)
Ja.... återkommer när jag vet hur de vill göra med mig.
Sämsta utgång? Att jag får återkomma typ tisdag....
Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.
Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!
Det är bra!
Bm undersökte mig nu nyss.
Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.
Woop Woop! Det blir bebis denna helgen!
Ballongen är på plats sen kl 10. Max 12 timmar ska den sitta.
Har haft hyfsat regelbundna värkar sen dess. Ca 5 min imellan och måste andas igenom dom.
Pratade med dottern i telefon när jag fick en och fick snabbt ge telefonen till mannen ;)
Ska prova akupunktur för avslappning som förhoppningsvis ska skynda på tappen och öppning.
Ska ha min tens med. Tänker inte ligga med mer smärta än nödvändigt. Vill vila med ifall man nu ska föda barn i natt.
Helt sjukt! Det är igång! Vi kommer ha vår dotter hos oss snart!
[quote=77842912][quote-nick]narie24 skrev 2017-07-15 14:31:43 följande:
Wiiii! Var är du?[/quote]
Jag är på Csk i Kristianstad.
Fortfarande värkar ca 5 min. Varierar att stå och ligga, dels för jag vill vila men för att värkarna känns mycket mindre när jag står upp.
Får se om de gör någon nytta bara....
ballongen är ännu i. 5,5 timme nu
Jag är på Csk i Kristianstad.
Fortfarande värkar ca 5 min. Varierar att stå och ligga, dels för jag vill vila men för att värkarna känns mycket mindre när jag står upp.
Får se om de gör någon nytta bara....
ballongen är ännu i. 5,5 timme nu
Hej alla!
Är på bb nu med vår dotter som kom söndag morgon kl 03.03. ;)
Så bf +15 kom hon.
En seg start på igångsättningen men väldigt snabbt och intensivt avslut.
Mot em så upplevde vi att mina värkar kom glesare och mindre onda så jag och mannen tog en tur till Max oxh hans mamma mellan 20-22, så skönt att få friskluft!
När vi kom tillbaka vid 22 så ville jag att de skulle ta ballongen och ge mig sovdos. Men de hade fullt upp med andra förlossningar.
Men plötsligt tog min värkar fart och från 23-00 så kom de med ca 2 min mellanrum och var så kraftiga så det kändes inte som andningen räckte till.
När min bm vid 00 tar ballongen, fick lustgas för att orka med undersökningen, så var jag visst öppen 4-5 cm.
Hon försöker sätta elektrod på barnets huvud och ta håll på hinnorna på det sättet. Men gick så där.
Låg sen och pausade i sängen med min lustgas, tens och andning under värkarbetet. Ca 45 min. Ville sen stå upp men var så klart nojig över barnets hjärtljud och ville gärna ha koll på det.
Det var pga låga hjärtljud som dotternfick födas med urakut snitt.
De sätter elektrod, ingen skillnad i öppning, och när jag reser mig så sjunker hennes hjärtljud till ca 90....
de får snabbt upp mig på sängen igen, lägger mig på sidan och ändrar lustgasen till syrgas, ringer på läkare mm.
Jag har totalpanik! Skriker i masken oxh ber dom bara ta ut henne för jag orkar inte mer. Hemska värkar ich det gör skit ont när de undersöker mig!
Men läkaren avvaktar, plötsligt är jag öppen 8 cm. De säger att allt går väldigt snabbt.
Och plötsligt börjar jag få krystvärkar. De lägger mig på rygg, jag får börja krysta. Hennes hjärtljud är fortfarande hyfsat låga. Runt hundra men nere på 60-70 under värkarna.
De pratar om att ha henne med klocka, men kollar någon värde först, tror det var mjölksyran, vilket var ok så de avvaktar med klockan. Krystar ca en timme, får äntligen ha lustgasen igen. Sen var hon ute.
Helt sjukt! Helt sjukt!
Väldigt glad att det blev vaginalt för jag har återhämtat mig sååå mycket snabbare nu än när jag gjorde snittet med storasystern.
Dottern mådde toppen så fort hon kom ut.
Hon är så lik sin syster :)
Väldigt suttig, hade hon fått bestämma hade hon haft min bröst i munnen nonstop.
Så de är redan väldigt ömma. Börjat prova med amningssnapp så jag ska överleva.
Ja det var min förlossningen :)
Har en fundering över att spricka.... om man sys är det stygn man är medveten om att man får eller kan man få stygn å sen aldrig veta om att man fått det. Om det bara var ett lr så? Efterkontroll?
Min syster å mamma sa först som har vart med på alla mina 3 förlossningar att jag sprack å syddes flera stygn. Men jag minns inte det. Jag har minne av att doktor sa skrubbsår som inte behövdes sys. Så därför jag undrar. Ska det stå i nån journal?