Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-02-13 17:45:20 följande:

En fråga om sammndragningar, om någon vet? Igår när jag bar hem matkassar så fick jag sammandragningar som gjorde ont. Idag när jag promenerade hem med barnen efter skola och dagis fick jag också sammandragningar som gjorde ont, kändes nästan som kramp. Fick stanna till och stå stilla en stund. Stressigt med två barn som vrålade att de ville hem och äta. Tvingade mig att gå hem och nu efter en stund med vetekudde i sängen gör det märkbart mindre ont. Är det här normalt eller?

Kontakta bm. Min vän hade typ halva sin grav sammandragningar som påverkade tappen och hon fick sammandragningar av ingenting. Lyssna på kroppen och ta det lugnt.
  • Haiduchi

Med kluven i hur man ska klä barnet, men lutar ändå åt långärmade bodysar. Vet aldrig hur bra/kass sommaren blir och blir den varm. Ja blöja och filt då. Vill ju gärna nära i sjal med så. Fick två kassar med kläder i stl 50-62 idag av några vänner. Har bara stora storlekar kvar efter dottern. Nu börjar det kännas mer verkligt. Men ändå helt otroligt typ. Fick en babyvakt med :)

• Haiduchi

Tycker tiden flyger fram!!

Aptiten är ganska låg nu, får knappt plats med något känns det som.

Känner mig ofta mätt på morgonen så blir mer och mer att jag inte äter eller äter lite till frukost. Kaffe går alltid ner ;)

Men ett rejält mål om dagen kan jag få ner sen är det stopp. Eller några små. Men gör inget. Har reserver att ta av :)

• Haiduchi

Lyckades inte amma, eller gav nog upp amning för snabbt med dottern. Hade gått ner mycket under de tre dygnen på bb och vi började ge ersättning. Pumpade och gav i en månad men hade mycket mjölk i frysen så hon kunde få en månad till. Men blev nojig över att inte se hur mycket hon åt om jag ammade. Försökte bara amma på bb och någon gång hemma. Men oj vad nimt med flaska tyckte vi.

Men denna gången vill jag verkligen amma.

Har gått med i Amningshjälpens slutna grupp på fb där man kan få extremt mycket hjälp och stöd och tips och känns super att kunna läsa om andras frågeställningar innan man själv sitter där med bebis i sommar.

Babybaby är en sida med bra filmer på hur man hittar ta ställning och tecken på när barnet vill amma mm.

Så om ni vill amma, ge de ett försök så hade jag gett tipset att läs på. Att veta vad som väntar. Vad som faktiskt är normalt med viktnedgång/ uppgång mm.

• Haiduchi
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 11:08:58 följande:

Tjejer barnmorskan ringe nyss.. jag har GBS samt bakterier i urinen. Hon har gett info till läkaren så väntar på svar. Är så orolig!!!! För jag kissar på mig nästan hela tiden... Men börjar tro att jag kanske läcker fostervatten?? Har mycket sammandragningar...

Försöker ringa min bm för råd osv men ingen telefonist fören imorgon. Ska jag ringa in till förlossningen??? RÅD behövs!!! Vad ska jag göra?? Vänta på läkaren ska ringa och ordinera antibiotika?? Men kontroll då???

Snälla ge mig råd

Ring förlossningen, åk in för koll!
  • Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-04-28 19:40:55 följande:

Tjejer, har ni mycket sammandragningar? Jag börjar få rätt ordentliga på kvällarna nu. På dagen när jag är igång på jobbet kommer de inte. På kvällskvisten och resten av kvällen kommer de då och då. Ibland oftare, ibland med större mellanrum. Men någon varje kväll garanterat. Jag har glömt sedan sist. Ska det vara så?

Känns som min mage blir stenhård av ingenting.

Men beror kanske på att vila är mitt naturliga läge nu med fogarna.

Det stramar rejält ibland men inget som gör ont eller påverkat min tapp. Kollade den senast i tisdags när jag förlängde min sjukskrivning hos mvc läkare.

Tydligen ör det mer vanligt med andra/ tredje osv jämfört med första. För jag minns inte alls att det var så med dottern.
  • Haiduchi
    acinnaleh skrev 2017-04-30 08:18:15 följande:

För mig är det som att hela underlivet är jättesvullet, fast hela tiden. Längtar till det är över pga det :)

Hihi, upplever med svullet underliv. Mycket märkliga saker man ska hinna uppleva innan detta är över.

V 32 idag!

Fick lite stress känsla igår, att alla saker vi skaffat inte är i ordning, inte ställt i ordning något eller tvättat kläder eller så.

Har ni andra börjat fixa med sånt?

Frågade mannen när han tyckte vi skulle börja... veckan innan tyckte han! ????

Har kvar att fixa lite amningssaker till bb väskan och så ska dottern få köpa lite kläder till lillasyster att ha i bb väskan. Annars är vi i fas med allt annat. Fast inget är på plats ;)
  • Haiduchi

Är så ledsen, någon som varit med om liknande ?

Var inne en sväng på förlossningen igår för jag inte hade känt flickan på hela dagen, trots jag retade henne på såna str jag vet hon sparkar tillbaka på.

Men allt var bra med henne, läkaren kommenterade dock snabbt när han gjorde ul att hon låg lite... knasigt. På tvären med huvudet på höger sida.

Tänkte inte mer på det, men nämnde det för min man och tanken slog mig att borde hon inte ligga med huvudet ner?!?

Jaja, hade besök idag hos bm och tog upp detta, läkaren hade skrivit en notering om det i min journal med. Hon kände och jo visst låg hon på tvären.

Är ju omföderska så barnet har mer utrymme att röra sig.

Frågade om det var vanligt att de låg så här i denna veckan för omföderskor. Nja de brukar ju ligga med huvudet ner, säger bm.....

Går igenom med mig: har hon inte vänt sig tills besöket i v 36 så kommer de boka tid för mig inne på mottagningen och kolla med ul och eventuellt då göra vändningsförsök. Men skulle hon stanna kvar i fel läge så blir det snitt i veckorna 38-39....

Bröt ihop och började gråta!!!! För varje dag, vecka som hon inte vänder sig så minskar chansen att hon gör det.

Ringde mannen och var så ledsen, han har sagt lite på halvt allvar att han inte skulle klara av att vara med på planerat snitt. Men det tog han tillbaka och man kan ha möten med oss om det så vi känner oss förberedda. Dottern är född med urakut snitt....

Fan! Vill inte ha snitt, vill inte ligga kvar på bb så länge igen. Fan!

Och så som hon ligger är sjukt obekvämt, gör så ont ibland så jag vet knappt var jag ska ta vägen, ibland känns det som jag tappar all färg i ansiktet. Kan knappt äts eller dricka. Fruktansvärt. Så känner verkligen en tydligen skillnad på att hon ligger annorlunda nu jämfört med bara någon dag sen.

Någon som varit med om samma eller känner någon med samma? Hur gick det?

Gråtit hela fm, trött och hormonell. Var inte alls detta jag ville.

• Haiduchi
    Sarus85 skrev 2017-05-03 05:08:07 följande:

Min ligger i säte nu. Var inne på samtal på förlossningen igår pga att jag vill bli igångsatt.

Tog då upp min rädsla av att barnet ligger i säte och att jag verkligen inte vill föda i säte. Men det får inte jag välja utan på henne lät det som de kan typ tvinga mig föda i säte. Känner mig inte alls bekväm med det och med riskerna för barnen.

Så var mer orolig efter samtalet än före :(.

Men fy att de kan göra så. Men de kollar väl så de klarar av att få ute barnet säte?

Kommer ni prata om det vid flera tillfällen? Inga vändningsförsök? När är bf? De kanske hoppas på att barnet vänder sig rätt tills dess.
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-05-05 13:36:49 följande:

Vecka 32 idag! 5-6 veckor kvar tills Olle är här!!

Fin stor bebis mage :)

Visst känns det sjukt när man pratar om så få veckor tills barnet är här ;)

Haha Btw, mitt hemska magont i tisdags som jag trodde berodde på att tjejen Ligger på tvären var bara.... extremt magknip eller nåt. Haha. Både maken och jag hade sååå ont oxh låg oxh kved tillsammans. Dagen efter så var magen kass men inte ont och nu känner jag mig som vanligt gravid igen. Och bebben är ännu på tvären.

Hur mår du ?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny