BF Juli 2017 ny
Vad spännande treansresa :)
Snart har ni er bebis hos er!
Bf+1 här minsann.....
Vad spännande treansresa :)
Snart har ni er bebis hos er!
Bf+1 här minsann.....
Åh vad många som börjar komma igång nu!!
Vill med föda!
Så fort jag vilar, åker bil, ligger i sängen så har jag förvärkar men slutar så klart när jag börjar röra på mig. Trött på det, haft det så i ca 3 veckor. Trodde jag skulle föda innan bf men nu känns det som jag kommer gå över massor. Helt plötsligt känns det väldigt jobbigt att vara gravid, kroppen känns öm och ja det känns ju att man har en fullvuxen bebis i magen. Kommer säkert få bli igångsatt om ca 14-17 dagar :)
Ja du med? ...jag har inte fått nåt datum än. Men först måste jag på torsdag få veta att han ligger rätt och annars blir det ju vändningsförsök. Men börjar ana att han ligger bra nu.... för fet är han nog att kunna vända sig igen haha... men kommer nog väga runt 4800 kanske mer när dom satt igång mig.. som med förra sonen :S
Grattis preet90 och treansresa :)
Bf + 2 idag. Och känner inget speciellt.....
Idag va vi inne på mvc igen för kontroll, gör inget annat än att ränna där nu för tiden. Idag va de lika mycket osäkerhet kring hur lillan ligger så dom skulle kontakta specmödra för ett ul. Blir ju spännande att se hur detta ska gå om hon ligger i säte? Undra om dom gör vändningsförsök såhär sent?
Är i 39+1 idag, så vet inte riktigt hur dom gör om hon nu skulle ligga i säte. Ligger din rätt nu då? Inte lagt sig i tvärläge igen efter?
[quote=77808430][quote-nick]LeyasMamma skrev 2017-07-03 18:08:25 följande:[/quote-nick]
Okej, va skönt att hon ligger rätt nu då :)
Nej säte är inget jag hade föredragit, så i sånna fall hade det blivit snitt. Fick en snabb tid idag på ul kl 15 och det visade sig att hon ligger med huvudet neråt :) så nu känns de mycket lugnare.
[/
Vad skönt! Kan man börja ladda för vaginal förlossning :)
Kommer ändå be dom på förlossningen att dubbelkolla hur hon ligger när förlossningen startar.
Hur mycket känner nu av ers bebisar i magen nu? Tycker hon rör sig mindre, visst 40+1 idag, men hon rör sig så ojämnt att jag hinner noja minst en gång om dagen om att hon knte känns. Men sen kan jag ha ett två pass med mycket rörelse per dag. Hur ofta bör man känna? Buffat massor nu på magen men får ingen mega reaktion precis......
Bf +3 idag.
Vaknar och hinner knappt öppna ögonen innan smärta från fogarna söker mig nåt så fruktansvärt.
Kan knappt gå eller göra något utan mycket smärta i fogen där framme.
Öm i resten av kroppen med....
är hemma själv med vår 6 åriga dotter och orkar/vill liksom inte. Orkar inte säga nej till henne om allt för att jag inte kan/vill/orkar. Har varit hon och jag länge nu och vi går varandra på nerverna direkt.
Att hon ska ta hänsyn till mig hela tiden....
Bara gråter en massa och ringer till slut min man, mamma och pappa. Mamma kom sen efter ca 45 min oh hämtar dottern, hon ska sova hos dom tills imorgon.....
Så nu har jag pallat upp mig med massa kuddar i soffan, till den ställning som gör minst ont. Förberett med vatten, mat, mobilladdare och stolthet och fördom på tv:n. Ska inte lämna soffan för något. Bara vila, sova, slappa, gråta. Ja vara själv....
Är så trött på detta nu....
Ja, det var i söndags 22.07 :)
Vi fick komma in vid 20.00 på lördagen eftersom att jag hade minskade rörelser och när jag låg där så hände det något med hjärtfrekvensen så att plötsligt var det fem personer utöver oss i rummet, skitläskigt. Det gick över sen och de gjorde ultraljud. Då såg de att han hade för lite fostervatten så vi fick stanna kvar för igångsättning istället. 23.30 på lördagen fick jag första hormondosen.
Fram till 14.45 på söndagen hade jag fått en hormondos varannan timme och då gick vattnet av sig själv, kände hur det knäppte tilll (det var tänkt att de skulle försöka ta hål på hinnorna) och då började också värkarna bli värre men jag var bara öppen 3cm då.
Sen minns jag inte exakt med tiderna men jag tror det var runt 17-tiden som jag hade så ont att jag bara grät och även om jag inte var tillräckligt öppen (4cm är gränsen annars tror jag) så fick jag ändå lustgas och epidural. Epiduralen tog fyra försök från narkosläkaren varav det sista var precis i en värk och man måste sitta blixtstilla och jag hann inte ta lustgas. Hade smått panik.
När epiduralen väl hade börjat värka så blev allt MYCKET bättre även om värkarna fortfarande gjorde ont. Jag skulle undvika lustgasen då. Sen gick det lite tid.
Efter ett tag så kollade hon igen och då var jag öppen 10cm och fick lägga mig på sidan med benet upp på ett sånt stöd och sen följde fem värkar (varav tre på sidan) som var det absolut värsta jag varit med om i hela mitt liv. Jag trodde faktiskt jag skulle dö av den smärtan, bara skrek och skrek. Men min man hjälpte mig att andas och när jag kom in i det så kändes det iallafall ett uns bättre. Efter femte värken så kände jag hur han var på väg ut och läkaren som var där bad mig krysta.
Så det gjorde jag (en gång tror jag!) och plötsligt låg han där på min bröstkorg och skrek, trodde inte att det skulle gå så fort med den sista biten men från första satansvärken till det att han var ute gick det kanske en kvart?
Så från första dosen 23.30 till att han var ute 22.07 så tog det ju nästan 23h. Hoppas verkligen att nästa barn går snabbare och mer smärtfritt!
Nu ska vi vara på BB till onsdag och sen åka hem.