Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Varit på läkarbesök idag och tyvärr såg inte allt bra ut. Tvillingarna mår bra, men det skiljer lite i vikt och mått, vilket hade varit ok om inte den ena haft mindre fostervatten och liten urinblåsa. Tyvärr kan detta vara början på ttts....
    Blev skickad till Stockholm och Huddinge sjukhus redan imorgon, ska vara där på onsdag 9.30.
    Så åker tåg upp imon.
    Får undersökas igen och beslutas det om operation så blir det på onsdag vid 14.
    Känner mig helt knäckt. Vilket man än gör så är riskerna stora att båda eller en dör.

• GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-01-23 16:55:31 följande:
    Usch vilken tråkig läsning :( förstår verkligen att du måste känna dig knäckt just nu. Det är bra att de kollar upp det vidare och noggrant på en gång. Är de extra kunniga på Huddinge eftersom du får åka dit? Hoppas på det bästa för dig!
    Denna operation görs bara i Huddinge, ingen annanstans i Sverige.
    Sverker Ek som jag ska till är bäst i Sverige på detta.
  • GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-01-23 17:23:42 följande:

Stor kram till både grönadruvan och Delilah! Vilken oro :(.

Grönadruvan, hade aldrig hört talas om ttts men läste på lite nu. Vilken typ av operation gör de?

Hoppas du håller ihop!!!

Delilah, hur fick du reda på det? Är du rh-negativ? (Det är jag)

Det blir laseroperation genom ett hål i magen.
  • GrönaDruvan
    Delilah2001 skrev 2017-01-23 17:19:14 följande:

Jag har tydligen drabbats av immunisering

Min kropp har bildat antikroppar mot mitt barn, vilket betyder att barnets blodkroppar bryts ner...

Väldigt ovanligt, och att detta hänt just denna graviditeten och inte med mina andra barn, beror på att det är en ny pappa förmodligen, och han har en antigen som fostret fått från honom, och som jag bildat antikroppar mot.

I allra värsta fall får barnet allvarlig blodbrist och det kan vara livshotande.

Ska försöka att ta en dag i taget och försöka att inte oroa mig för mycket. Blir många blodprov framöver för att följa upp hur det utvecklas.

Men oj!! Stackare...nu kommer du liksom jag vara orolig heja graviditeten.... Inge vidare.. Håller tummarna att allt går bra för oss!!
  • GrönaDruvan

Ja, livet känns jäkligt orättvist nu. Inte nog med att vi haft två missfall och det tagit nästan två år att få barn som stannade, så ska detta hända. Nu vet jag ju inte om vi får två, ett eller inget levande barn....
    Sen hade jag lovat yngsta sonen en myshelg nu till helgen...har bokat hotell och vi ska göra lite roliga saker. Han pratar inte om annat nu och längtar så. Nu vet jag ju inte om det blir av och får så sjukt dåligt samvete.

• GrönaDruvan
    emme 86 skrev 2017-01-25 14:50:17 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

Härligt att läsa! Måste kännas helt underbart!! Grattis till pojken!
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-01-25 22:55:44 följande:
    Hej har tänkt på dig. Haft det lite jobbigt jag med idag känner mig boxad i magen efter en rejäl blödning ...hur mår du? Jag ska sova strax. Det minsta man kan begära efter denna dag
    Fysiskt mår jag bra. Magen är mjuk och har inte ont i magen som jag hade innan.
    Såret gör såklart ont, men det vore konstig annars. Nålen som sitter i handen gör förbannat ont, hehe

Psykiskt är det jobbigare. Allt har gått så fort och är orolig. Ska upp till fostermedicin nu på förmiddagen för att se hur bebisarna mår, om de klarat omställningen. Jag hoppas bara att de än sålänge lever.
  • GrönaDruvan

Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.

• GrönaDruvan

Det känns så orättvist. Det föds ca. 100.000 barn i Sverige varje år. Av dessa är 300 enäggstvillingar...bara där är chansen liten. Av dessa 300 är det ca 30-40 st som får tts. Hur stor är chansen att man ska drabbas? Så jäkla orättvist, men det känner väl alla som förlorar barn i graviditet och även efter.
    Livet är ju inte rättvist.
    Nu får man kämpa på för våran Olle som blev kvar, och jag önskar så att han klarar sig. Åh herregud vad älskad han ska bli.
    Edvin ligger kvar i magen, och vet inte alls hur man ställer sig till det vid födseln sen... Vill man se honom om han legat död i magen i flera månader? Hur funkar det? Begraver man någon som dött i vecka 17? Eller tar sjukvården hand om honom?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny