Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Ringde mvc idag om kub test. Tyvärr så görs ju inte kub i vårat landsting alls, så det är ju Göteborg som gör. Det visste jag ju, men tyvärr finns det inga tider för kub just nu...
    Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Bestämde mig lite för sent. Måste ju liksom göra det nu. Kanske ska kolla privat, eller så struntar vi i det som vi tänkt från början. Vet varken ut eller in nu..

• GrönaDruvan
    Delilah2001 skrev 2016-12-21 12:13:57 följande:
    Skumt, jag fick tid för kub idag utan problem. Men kanske har att göra med om man tillhör Västra Götaland regionen eller inte? Annars vet jag att man kan göra på bla barnmorskegruppen i Gbg, men det kostar en slant.
    Jag tillhör ju Halland, så de tar oss i mån av plats. Sen behöver jag komma in rätt direkt eftersom jag är i 11+3 redan, och det fanns inga tider nu runt jul...
  • GrönaDruvan

Då har jag spytt första gången nu på morgonen...kom inte så mycket eftersom jag var tom i magen, men hoppas det är gravid illamående och inget annat..

• GrönaDruvan

Måste ju varit gravid illamåendet som gjorde att jag spydde, eftersom jag ändå klarar att äta nu? Har ju blivit förkyld och har skitont i huvudet idag också, så man vet ju aldrig..

• GrönaDruvan
    Delilah2001 skrev 2016-12-22 08:18:56 följande:
    Det var det nog. De få gångerna jag har spytt har varit när magen varit tom på morgonen. Så fort jag ätit har jag mått bättre. Kräksjukan brukar ju vara mycket värre symptom!
    Jag spyr väldigt sällan, så det är därför jag är osäker...men har mått såhär 2 ggr innan nu i graviditeten, dock inte spytt, men suttit vid toan och vart nära, så det är nog pga graviditeten. Sist hände det när jag tryckte i mig frukt på tom mage och nu på morgonen åt jag en kiwi på tom mage, så det kanske är så att jag inte ska äta frukt direkt när jag vaknar!!
  • GrönaDruvan

Grattis till alla lyckade ultraljud! Det är så mysigt att titta!
    Längtar så mycket efter mitt i början på januari. Blir iof 3e, men längtar ändå. Är alltid lite nervös innan också att de små liven inte lever längre...

Har ni gått upp mycket i vikt än tjejer?
    Jag vägde ju 57 innan jag blev gravid nu och på inskrivningen vägde jag 55... Så har ju gått ner. Inte bra, men det kommer väl säkert.
    När jag blev gravid med första sonen vägde jag bara 48 kg, så jag har ju lite mer hull nu iaf, och det är positivt.

• GrönaDruvan

Hur känns foglossning och vart känns det?Har aldrig haft men funderar på om det är det jag känner ibland nu, eller om det är nåt annat.

• GrönaDruvan
    Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:

Hejsan allihopa!

Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.

Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.

Det där med att du äcklas av din partner...det är nog inget ovanligt!
    Min man har luktat svin äckligt sen jag började må illa i vecka 7... Nu får han inte ens sova i samma rum och på sin höjd får han en kram. Men eftersom jag vart gravid förut så vet jag att det går över!
    Jag är snart inne på 6e veckan med illamående och det är för jävligt. Längtar så tills man kan äta något och tycka det är gott. Att kunna äta en middag!! Inte bara yoghurt och gröt typ.. Så less.
    Tillåt dig må dåligt ett tag, det är liksom helt ok. Alla dina tankar och funderingar är ok!
    Vi har försökt få ett till barn i två år och fått två missfall och när jag blev gravid nu blev jag såklart glad, men jätte orolig. Nu när jag är i vecka 12 och vet att jag väntar tvillingar är känslorna helt ur balans. Vill jag ha mer barn nu? Är det värt det? Hur ska mina andra två barn ta detta när det blir två till? Tusen frågor men inga svar.
    Innerst inne vet jag ju att om graviditeten går bra så blir det säkert jättebra. Det tar ett tag att landa i sina känslor! Kram på dig!
  • GrönaDruvan

Herregud vilka söta bebisar! De ser ju redan ut som små bebisar på era bilder. Det är ju galet egentligen, de är ju bara typ 5 cm...

Nu ikväll berättade vi för barnen.
    De satt rygg mot rygg och öppnade paketen med pyjamasarna. Sen när de förstod så blev de så glada och har pratat om bebisarna hela tiden. Känns så konstigt att de ska bli storebröder snart...

Tycker mitt illamående blivit lite värre igen. Jag har svårare att äta igen. Åh, vad jag bara vill äta!! Går in i vecka 13 imon och vill verkligen att det släpper snart!! Sjukt att man stått ut!!

• GrönaDruvan

Usch...mår lika dåligt idag. Känner verkligen inte för att fira jul. Skönt att barnen vet varför man är hängig nu iaf. Fasar lite för all lukt från maten sen...

Svar på tråden BF Juli 2017 ny