Starseed skrev 2016-12-23 07:48:14 följande:
Hejsan allihopa!
Vad glad jag är att så många är här och delar med sig av sina erfarenheter. Och att flera har samma BF som jag.. 21 Juli, Stockholm btw.
Jag har varit gravid tidigare, flera gånger men aldrig behållit. Den här graviditeten är skitjobbig för mej just nu. Jag vet inte varför men jag har fått riktigt med ångest sista veckorna. Är i vecka 9+6. Jag har en terapeut som jag går hos och ett starkt nätverk av kvinnor omkring mej som jag kan prata med. Ändå fylls jag av så konstiga känslor. Jäkla hormoner.. Jag vet inte vad som är vad och jag har fått en sån avsmak för min partner och hans två barn känns bara jobbiga fast de är superglada över att få ett syskon och verkligen älskar mej. Jag har fått nån slags panik och mår illa ofta och äter så gott det går, kräks varannan dag ungefär och blir yr och har förstoppning. Vi pratade igår och jag bara grät och berättade om min rädsla att bli en lika frånvarande mamma som min pappa var.. och känslan av att vara rädd för att bli låst vid diskbänken typ, och tvätta och göra frukost och middag varje dag i resten av mitt liv till nån, som skriker mamma 100 gånger om dan. Jag har verkligen det tufft just nu. Hoppas paniken går över och att jag börjar tycka om min omgivning igen. Jag har liksom blivit en motsats till mitt vanliga mej..som var glad och positiv, kåt som fan och kärleksfull. Nu är jag bara sur och ledsen, såå avtänd på allt och otrevlig. Jaa.. Tack för att den här tråden finns.
Det där med att du äcklas av din partner...det är nog inget ovanligt!
Min man har luktat svin äckligt sen jag började må illa i vecka 7... Nu får han inte ens sova i samma rum och på sin höjd får han en kram. Men eftersom jag vart gravid förut så vet jag att det går över!
Jag är snart inne på 6e veckan med illamående och det är för jävligt. Längtar så tills man kan äta något och tycka det är gott. Att kunna äta en middag!! Inte bara yoghurt och gröt typ.. Så less.
Tillåt dig må dåligt ett tag, det är liksom helt ok. Alla dina tankar och funderingar är ok!
Vi har försökt få ett till barn i två år och fått två missfall och när jag blev gravid nu blev jag såklart glad, men jätte orolig. Nu när jag är i vecka 12 och vet att jag väntar tvillingar är känslorna helt ur balans. Vill jag ha mer barn nu? Är det värt det? Hur ska mina andra två barn ta detta när det blir två till? Tusen frågor men inga svar.
Innerst inne vet jag ju att om graviditeten går bra så blir det säkert jättebra. Det tar ett tag att landa i sina känslor! Kram på dig!