Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

babydreams skrev 2017-01-02 19:29:50 följande:

Har en fråga till er som lider av kraftigt illamående. Hur tar ni er till jobbet? Eller sjukskriver ni er? På mitt jobb finns knappt ersättare så kan aldrig vara hemma. Jag mår numera illa hela tiden, speciellt mellan måltiderna. På morgnarna kräks jag floder och det är så sjukt jobbigt för jobbar dagtid jämt. Åksjuketabletter mår jag ännu mer piss av, blir extremt trött och dåsig. What to do? :(

Jag vet inte om mitt illamående räknas som kraftigt, har inte spytt mer än en gång, men hulkat några gånger vid toan.
    När mitt illamående var som värst mellan vecka 7-11 så var jag illamående från det jag slog upp ögonen på morgonen tills jag la mig. Det var en pina att jobba. Men pga att jag inte spydde stod jag ut..veckan innan jul var jag dock helt slut med veckor av illamående och trötthet med knappt någon mat i kroppen...då var jag hemma hela veckan, och jag lyckades få i mig mer mat och få mer energi. Nu var det säkert i samband med att illamåendet och tröttheten kanske ändå var på väg bort litegrann, men att bara få vara hemma ett tag gör underverk på en sliten illamående gravidkropp!!

Nu är jag i vecka 14 och tröttheten är nästan borta, men illamåendet sitter i, dock ej lika mycket. Jag mår hyffsat bra på morgonen fram till lunch, sen mår jag mer och mer illa och eftermiddagarna och kvällarna är värst. Får fortfarande knappt i mig mat, även om det inte går nån nöd på mig. Kan äta helt, yoghurt, frukt och sånt.. Men att sitta och äta vanlig middagsmat gör mig spyfärdig, men jag försöker tvinga i mig lite.

Det är sjukt jobbigt att må illa. Det tär på en. Jag är inte vidare trevlig att ha att göra med längre..arg och sur och negativ. Ingen bra mamma till mina andra barn. Helst vill jag bara vara själv tills ungarna är ute!!
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-01-03 11:49:22 följande:
    Wow vilken fin mage! Nog borde det vara omöjligt för dig att gömma nu:)
    Jorå, det går bra att dölja än! På jobbet har vi fleecejacka nu när det är kallt så ingen som tänker på att det putar lite då den sitter så löst. Har jag vanlig jacka på mig syns det lite, men inte heller där så folk tänker på det..så det är bara hemma det syns. Men antar att det kommer växa fort nu, så snart kommer det inte gå att dölja och på torsdag om allt fortfarande ser bra ut på ultraljudet så kommer jag inte medvetet dölja det heller...
  • GrönaDruvan

Så glad att jag äntligen lyckats äta nåt ganska ordentligt. Fick i mig en hel laxfile! Inga tillbehör dock, men iaf fisk!

• GrönaDruvan
    Leeandra skrev 2017-01-04 11:39:24 följande:

Ha, ha, nu har jag provat bikarbonattestet och det visade solklart på en pojke! Mitt glas såg ut som öl med massor av brusande skum på toppen :- D. Det är roligt, för det har känts hela tiden som att det är en liten grabb därinne. I sommar får jag se om det stämmer .

Jag gjorde det testet två gånger i vecka 10-11 och det visade på tjej....isåfall är det ju två tjejer där inne...även det kinesiska kalender testet visar på tjej.
    Så nyfiken!! Är så inställd på att få två pojkar till, men tänk om det är flickor. Nåja, är kul vad det än blir!

Suck...mår som en potta skit idag. Från att kunnat äta hyfsat igår så funkar typ inget idag..fick köpa protein dryck på jobbet nu...lite emot sånt, men då det ändå bara är flytande föda som funkar nu så är det väl lika bra att försöka bli lite mätt på det.
    Köpte en protein bar också som jag sitter och äter nu på rasten, inte så gott men det funkar.
    Nä, idag var ingen bra dag. Nervös för ultraljudet imon också. En månad sedan jag gjorde ultraljud nu..undra om allt ser bra ut.
  • GrönaDruvan
    emme 86 skrev 2017-01-04 22:46:07 följande:

Jag var iväg på KUB-test idag.

Fostret har tyvärr en bred nackspalt, men näsbenet syntes tydligt och allt annat såg normalt ut. Blodprov togs idag så jag får inte testresultatet förrän på tisdag, men bm som gjorde testet sa att riskresultatet troligtvis kommer bli stort. :-/

Blir riskerna stora blir det vidare utredning. Vi valde att göra kub även denna gång (tredje barnen) just för att vi vill veta hur stor risken är, men hade inte riktigt väntat oss ett dåligt ultraljudsresultat.

Känns som en evighet att vänta till på tisdag för att få veta hur vi ska gå vidare.

Men åh vad jobbigt för er! Har ni bestämt vad ni ska göra vid dåligt resultat?
    Jag som inte ens gjort kub, blir ju ännu mer nervös nu.
  • GrönaDruvan
    LillaJag06 skrev 2017-01-05 09:02:08 följande:
    Grönaduvan- blev ni erbjudna kub? Jag bor i Kalmar och här blir alla det. Man kan ju välja bort det om man vill men vi ska göra det.
    Jag blev erbjuden kub, men vi bestämde oss för att låta bli...men sen ångrade vi oss och ville göra kub. Eftersom det inte finns i vårat landsting så måste vi till västra Götaland, men då jag var rätt sent ute och hade behövt tid ganska direkt så fanns det tyvärr inga tider. De tar ju först och främst mammor från sitt egna landsting.
    Vi hade kunnat söka oss ännu längre bort, men fanns varken tid eller energi till det.
    Så nu får vi stå vårat kast, men samtidigt så är ju risken inte stor att få ett barn med allvarligt fel även om det händer.
    Det som gör mig mest nervös är ju om båda tvillingarna visar sig vara sjuka...
    Skulle vi gjort kub och fått med säkerhet reda på att båda var sjuka så hade vi tagit bort dom med hänsyn till de andra barnen. Hade en tvilling varit sjuk hade jag inte riskerat att ta bort en, med tanke på att förlora den friska hade varit stor också.
    Blir alltid lite krångligare när det är flerbarnsgraviditet.
    Hade det varit våra första barn hade jag inte tagit bort barnen alls även om de var sjuka.
  • GrönaDruvan

Gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Som det ser ut nu blir det två pojkar!

• GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-01-05 14:05:05 följande:
    Åh vad kul!! Grattis till två fina pojkar:) det var väl det du trodde också va??
    Tack! Ja, var inställd på pojkar! Kände lite nu att det kanske är flickor, men det var det inte! Nu blir det 4 grabbar hemma, hihi
Svar på tråden BF Juli 2017 ny