BF Juli 2017 ny
Har en fråga till er som lider av kraftigt illamående. Hur tar ni er till jobbet? Eller sjukskriver ni er? På mitt jobb finns knappt ersättare så kan aldrig vara hemma. Jag mår numera illa hela tiden, speciellt mellan måltiderna. På morgnarna kräks jag floder och det är så sjukt jobbigt för jobbar dagtid jämt. Åksjuketabletter mår jag ännu mer piss av, blir extremt trött och dåsig. What to do? :(
När mitt illamående var som värst mellan vecka 7-11 så var jag illamående från det jag slog upp ögonen på morgonen tills jag la mig. Det var en pina att jobba. Men pga att jag inte spydde stod jag ut..veckan innan jul var jag dock helt slut med veckor av illamående och trötthet med knappt någon mat i kroppen...då var jag hemma hela veckan, och jag lyckades få i mig mer mat och få mer energi. Nu var det säkert i samband med att illamåendet och tröttheten kanske ändå var på väg bort litegrann, men att bara få vara hemma ett tag gör underverk på en sliten illamående gravidkropp!!
Nu är jag i vecka 14 och tröttheten är nästan borta, men illamåendet sitter i, dock ej lika mycket. Jag mår hyffsat bra på morgonen fram till lunch, sen mår jag mer och mer illa och eftermiddagarna och kvällarna är värst. Får fortfarande knappt i mig mat, även om det inte går nån nöd på mig. Kan äta helt, yoghurt, frukt och sånt.. Men att sitta och äta vanlig middagsmat gör mig spyfärdig, men jag försöker tvinga i mig lite.
Det är sjukt jobbigt att må illa. Det tär på en. Jag är inte vidare trevlig att ha att göra med längre..arg och sur och negativ. Ingen bra mamma till mina andra barn. Helst vill jag bara vara själv tills ungarna är ute!!