BF Juli 2017 ny
Verkar inte få med nån bild idag, haha
Verkar inte få med nån bild idag, haha
Haha...jag o teknik!
Kul med alla rul, och om jag inte minns fel så är det väl ingen i denna grupp som fått dåliga besked på rul va? Gu va härligt! Massa nya små killar o tjejer!!
Jag har för mig att jag köpte min amningkudde på gekås, visserligen några år sedan, men är nästan helt bombsäker på att det finns nu också!
Nu när jag inte längre ska ha två levande barn utan "bara" ett, så är det rätt skönt att vi har i stort sett allting redan. Behöver köpa nytt babyskydd. Ska köpa nappflaskor o nappar och så ska svärmor sy ett babynest.
Skötbädd ska också köpas. Men det är allt som behövs. Behöver inte ens köpa kläder, men det vill jag ju såklart köpa några ändå. Han ska ju också få sina "egna" kläder! Sen ska han få någon söt snutte också!
En soffpotatis till här...
Tränar periodvis i vanliga fall. Hade gymkort o simkort innan jag blev gravid och tränade väl 1-2 ggr i veckan. Men sen kom illamåendet som varade i 2 månader och kanske längre, där jag var helt däckad.
Sen hände ju detta med operationen och nu vågar jag ärligt talat inte göra några större ansträngningar. Har ofta ont i magen och speciellt när jag går och står för mycket. Jag tror att vila är det bästa för mig just nu, och så får jag ta igen det här efteråt.
En sak jag undrar över... ibland efter jag kissat kan jag få jätteont i magen. Det känns som att det spänner och drar i livmodern liksom. Vad kan det bero på? Oftast är det när jag hållt mig riktigt länge. Smärtan kan hålla i sig i flera minuter.
Har sådär ont just nu och ligger i sängen. Om jag vänder på mig från en sida till en annan så gör det ont i magen.
Vi hade namn klart sen länge.
Nu blev det ju:
Karl OLLE Andreas (Karl heter våra andra söner också, Olle släktnamn och Andreas heter min man) och Karl EDVIN Oscar (namn vi tycker är fina bara).
Skulle det bli tjejer:
Edith LINNEA Charlotta ( min farmor hette Edit Charlotta och min mormor hette Linnea i andranamn. Dessa namn har jag velat ha i så många år)
Ingrid ALMA Maria (fina namn bara och jag heter Maria i andranamn).
Jag har funderat mycket på andningslarm. Har inte haft det förut men nu lockar det enormt. Har ni någon erfarenhet eller funderar på att köpa det?:)
Vet ni om man måste skriva på papper igen när man redan har gemensamma barn (sambos)? Faderskapsintyg och gemensam vårdnad alltså.
Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha
Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.
Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?
Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?