BF Juli 2017 ny
Jag har ringt in och fått tid för kontroll kl 16 på förlossningen.
Usch alla dessa problem gör att jag starkt överväger kejsarsnitt. Jag har fått välja men vid träffen med läkaren i v 13 så bestämde jag mig för vaginalt.. men är mer o mer osäker!!! Katastrof snitt med första och vaginalt med andra barnet... Är så rädd!! Vill bara att bebisen överlever förlossningen och inte skadas av syrebrist eller komplikationer..
Vet helt ärligt inte hur jag ska välja. Har man gbs så är det viktigt att få intravenös antibiotika 4 timmar innan förlossningen.. annars kan barnet smittas och bli väldigt sjukt. Vid kejsarsnitt behövs inte den antibiotikan.
I måndags var jag på läkarkontroll igen och blev minsann väldigt nervös när hon mätte och mätte, kollade och kollade...han var så lugn, och det brukar han inte vara när hon gör kontroll. Tillslut efter en bra stund kom han igång, och jag kunde andas ut.
Tänkte för en sekund att han inte mådde bra och att nu får de ta ut honom...visst, de flesta klarar ju sig nu i vecka 28, men det känns aldeles för tidigt ändå.
Blev ännu lite mer nojjig när jag gick på toa innan läggdags igår..när jag torkade mig var det lite blodblandat. Inte blod så direkt, men det var lite brun-blandat. Fast inget mer sen dess. Undra varför det blev så..?
Läkaren verkade även tveksam till om jag ska jobba...har ju provat på i snart 2 veckor nu, men hon sa att hon märker på mig att jag blivit sämre. Visst, det är ingen fara för barnet, utan mer min kropp. Kunde knappt resa mig upp från britsen efter ultraljudet...
Jag känner att jag nog klarar att jobba lite. Mitt psyke mår bättre av att jobba några timmar om dagen. Det är fördelar mot nackdelar..... men jag får se igen nästa vecka när jag träffar läkaren vad hon säger.