Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-04-12 12:05:44 följande:

Jag har ringt in och fått tid för kontroll kl 16 på förlossningen.

Usch alla dessa problem gör att jag starkt överväger kejsarsnitt. Jag har fått välja men vid träffen med läkaren i v 13 så bestämde jag mig för vaginalt.. men är mer o mer osäker!!! Katastrof snitt med första och vaginalt med andra barnet... Är så rädd!! Vill bara att bebisen överlever förlossningen och inte skadas av syrebrist eller komplikationer..

Vet helt ärligt inte hur jag ska välja. Har man gbs så är det viktigt att få intravenös antibiotika 4 timmar innan förlossningen.. annars kan barnet smittas och bli väldigt sjukt. Vid kejsarsnitt behövs inte den antibiotikan.

Hoppas det går bra för dig!

I måndags var jag på läkarkontroll igen och blev minsann väldigt nervös när hon mätte och mätte, kollade och kollade...han var så lugn, och det brukar han inte vara när hon gör kontroll. Tillslut efter en bra stund kom han igång, och jag kunde andas ut.
    Tänkte för en sekund att han inte mådde bra och att nu får de ta ut honom...visst, de flesta klarar ju sig nu i vecka 28, men det känns aldeles för tidigt ändå.

Blev ännu lite mer nojjig när jag gick på toa innan läggdags igår..när jag torkade mig var det lite blodblandat. Inte blod så direkt, men det var lite brun-blandat. Fast inget mer sen dess. Undra varför det blev så..?

Läkaren verkade även tveksam till om jag ska jobba...har ju provat på i snart 2 veckor nu, men hon sa att hon märker på mig att jag blivit sämre. Visst, det är ingen fara för barnet, utan mer min kropp. Kunde knappt resa mig upp från britsen efter ultraljudet...
    Jag känner att jag nog klarar att jobba lite. Mitt psyke mår bättre av att jobba några timmar om dagen. Det är fördelar mot nackdelar..... men jag får se igen nästa vecka när jag träffar läkaren vad hon säger.
  • GrönaDruvan
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 19:43:46 följande:
    Hoppas din bebis stannar ett bra tag. Skönt att du får gå på så många kontroller. Kanske dax att bli sjukskriven.. typ 50 % så kanske det känns bättre.
    Ja, jag hoppas han stannar tills de tar ut honom om 8 veckor.
    Jag är redan sjukskriven 50% sedan två veckor tillbaka, och innan dess var jag sjukskriven 100% i lite över 2 månader.
    Tycker 50% är lagom nu...jobbar mellan 3,5-4,5 timme om dagen. Visst tar min kropp stryk, men går jag hemma tar psyket stryk, och jag märker ju själv att jag är gladare nu när jag träffar folk.
    Så frågan är vad som är bäst... det handlar om att jobba en månad till..
    Visst har jag sjukt ont emellanåt, men det är inget som är farligt för graviditeten, så då kan man väl stå ut.
    Min läkare skrattar och tycker jag är envis. Men jag vill inte vara den som gnäller över lite smärta! Finns ju dom som har det värre.

När min tapp kollades för ett tag sedan var den ca.3,5 cm och det var helt normalt, så det är nog ingen fara med en tapp på 4 cm!
    Inget mer blod här iaf, skönt.
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-04-17 18:32:42 följande:

Hur går det med sovandet för alla? Jag har riktigt svårt att somna på kvällarna! Jag har alltid sovit på sidan och det är omöjligt nu. Så måste sova på rygg och det är inte skönt! Men somnar jag bara sover jag iallafall i 5-6 timmar. Har massa kuddar men inte hjälper det! Hur gör ni?

Här är det tvärtom. Får väldigt ont av att sova på rygg. Måste sova på sidan och jag har en kudde under magen som stöttar.

Jag är så himla orolig för läkarundersökningen imon....i lördags när jag vaknade så mådde jag jättekonstigt. Mådde illa på nåt sätt och hade ont i magen. Jobbade några timmar och fick gå iväg och vila bort magontet en stund. Mådde konstigt hela dagen. Igår var det lite bättre, men inatt vaknade jag och hade sjukt ont i magen. Va tvungen att gå upp och tog en stund att somna om....idag har jag också mått lite skumt...
    känns som lilleman lagt sig konstigt, om det är så att han trycker på nåt som gör att jag får ont och mår illa?
    Nä, känns inte bra det här. Han rör sig och så, men är så orolig att nåt är fel nu...
    Tänk om jag får ångra att jag inte kollat upp detta nu, tänk om han mår dåligt..
  • GrönaDruvan

Dagens läkarbesök gick bra! Fick först sitta med sånt där band runt magen (ctg?) en stund...sen gjorde hon det vanliga ultraljudet. Allt såg bra ut, han ligger fortfarande 7-8% under "normalt", men följer sin kurva jättefint och väger ca, 1.2 kg nu. Alla flöden bra.
    Hon tog mig verkligen på allvar när jag sa hur jag mått i helgen, eftersom hon vet att jag aldrig gnäller i onödan som hon sa. Känns skönt att hon gör det. Hon tycker jag ska ringa direkt om jag mår så igen.
    Pga det kollade hon även tappen, den var helt stängd. Tog även massa blodprover för att de vill kolla så mina organ mår bra. Urinprov visade tydligen 1+ så ska lämna ett nytt imon med morgonurin.
    Känns så skönt att allt ser bra ut!!! När jag blir orolig så kan jag inte tänka på annat, och blir mest sängliggandes för att jag inte vågar annat!

• GrönaDruvan
    Joline84 skrev 2017-04-19 11:42:30 följande:

Vecka 26 nu! =) Mår för det mesta helt okej. Och magen är precis lagom. Nån som är med i nån BF juli grupp på Fb?

Ja, skriv pm till mig så kan jag lägga till dig om du vill!
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-04-19 10:58:44 följande:

Inatt vaknade jag och hade superont i magen (alltså, magsäcken, inte livmodern) och mådde illa. Trodde det var pga sur mage och bullade upp med kuddar till sittställning, men blev bara värre och värre. Provade att äta lite, hjälpte inte. Gick upp och satt i soffan och somnade till slut för att jag var så trött. Bättre idag men fortfarande ont, sjukanmälde mig från jobbet och vilar. Påminner om magkatarr i känslan. Men det kom så plötsligt. Undrade nästan först om det var magsjuka.

Någon som varit med om liknande eller har en ide om vad det kan vara?

Låter som det jag hade i söndags natt.
    Vaknade och hade grymt ont. Fick ligga i nån slags fosterställning tills det värsta gick över. Väldigt obehagligt.
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-04-21 07:49:29 följande:
    Det låter helt sjukt med vecka 30! Tänk vad tiden har gått fort och mycket har hänt. Minns fortfarande dig från plusset du fick innan detta då vi också var i samma tråd. minns min trådstart då ja fick mf som du svarade på och nu sitter vi här! Hoppas tiden bara flyter på nu på slutet!
    Ja, det trodde man aldrig att man skulle sitta här i vecka 30 efter allt man gått igenom på 2 år...
    Nu har du nog lite bättre minne än mig, men fick vi missfall samtidigt innan detta?
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-04-21 11:12:37 följande:
    Jag kommer också ihåg dig väldigt väl och hur jobbigt det var för dig. Gud vad sjukt att vi är här nu. Är också i vecka 30:)
    Hihi...verkar ju vara kändis här på familjeliv. Jag själv har väldigt svårt att komma ihåg namn på alla i trådarna..
Svar på tråden BF Juli 2017 ny