-
Ja verkligen!!! Kommer bli en sådan besviken son annars!!!Treansresa skrev 2017-05-29 20:13:34 följande:Hoppas ni klarar kalaset på fredag!
-
Nu har jag jobbat sista dagen på (förhoppningsvis) väldigt länge!! Så skönt!!
Förstår inte hur ont man kan ha alltså. Har så svårt att gå. Gör så ont längst ner i magen, hjälper något när jag lyfter upp magen, men blir så begränsad!!
Sjukt mycket sammandragningar...igår kväll kändes det som riktiga förvärkar!!
Börjar få svårare o svårare att sova skönt, även om det funkar hyffsat.
Så..jag tillhör också skaran som gnäller just nu!! Men nu blir det mycket vila och latmaskeri tills han är född!!! Det kan jag lova!!
Ska bara fixa till discokalaset som är på fredag. Det blir minst 23 ungar på 7-8 år, haha..galet. Å det gör vi frivilligt... -
Kul med tul! Jag gör mitt sista på måndag..ska bli så roligt att se hur stor han blivit sedan sist!Preet90 skrev 2017-06-02 02:55:25 följande:
Jag har varit på tul idag och allting såg väldigt bra ut. Bebisen beräknas väga mellan 3-3,5kg i juli.. Åhh jag längtar som bara den men samtidigt känner jag lite som TS. Jag har sjukt mycket att göra hemma, måste fixa en massa saker plus städa men jag har varken tid eller ork. Slutade jobba för 3veckor sedan men haft fullt upp sedan dess och idag har jag känt mig febrig och svag i mina ben. Förstår inte hur jag ska hinna städa, putsa alla fönster innan bebisen kommer. Både jag och mannen är sjuka så det blir bara mest gnäll här haha
Stressa inte över att städa så mycket!! Jag lovar att det finns kvar när bebisen är född, hihi
Jag har verkligen försökt tänka så denna gång. Ska inte stressa upp mig över nåt, det finns ju tid sen också! Tvätta fönstren är ju inte nödvändigt innan, eller hur? Nä, njut av att du kan vila istället! -
Tack...kan behövas. Alltid ångest för sådana här grejer, men försöker att inte tänka så mycket. Fixade det mesta igår så inte mycket att göra idag, det är skönt!Treansresa skrev 2017-06-02 12:12:24 följande:Lycka till med kalaset ikväll:)
-
Går in i vecka 36 idag! Nu är det så nära!! 17 dagar kvar..Preet90 skrev 2017-06-02 12:56:52 följande:Får göra så mycket kroppen orkar och strunta i resten.
Vilken vecka är du i ? :) Känns som att alla får pojkar -
Det är mitt 3e barn, men de andra är 7 och 8, så känns nästan lite nytt att få en bebis!Preet90 skrev 2017-06-02 15:20:55 följande:Åhhh, så sjukt nära, är det ditt första? Hur känns det?
Längtar jättemycket och kan inte tro det är sant efter allt som hänt! -
Jag ska ha igångsättning i 37+3....så kommer inte gå tiden ut. Bf är egentligen 6 juli, eller om det nu var 7:e...Preet90 skrev 2017-06-02 16:10:29 följande:är det planerad KS? Tänkte för du sa 17 dagar kvar, du är rxakt 2 veckor före mig så du borde väl ha mer än 17 dagar kvar då man har bf i v 40? eller tänker jag helt fel nu haha :)
-
Ja...så känner jag hela tiden. Supersvåra att gå och gör ont. Släpper något när jag håller upp magen.noova87 skrev 2017-06-02 19:23:20 följande:Har hämtat ut våra, apoteket hjärtat, Lloyds och babyproffsen, och fått hem ifrån vi föräldrar, bara libero kvar. Ärligt talat så tyckte jag mycket var skit, vissa saker var mer ok. Den som jag tyckte var bäst hittills var apoteket hjärtat. Ganska mycket av det vi fick i boxarna gav jag bort eller slängde, det jag gav bort var typ nästan samtliga våtservetter, varuprover från wendela och Pampersblöjorna. Pampersblöjorna vägrar jag och använda pga. innehållet, det gäller även våtservetterna, duger mest till fläckborttagning av bläck/tusch eller till städning.
Fick iaf. välja en gratis body från KappAhl som jag redan hämtat ut ifrån kupongerna ifrån vi föräldrar.
Hade väl hoppats på lite bättre rabattkuponger på något vi i alla fall vill köpa.
Minns inte att det kändes såhär med de andra två! -
Grattis!78elle skrev 2017-06-02 21:27:04 följande:
För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.
Första tiden kändes väldigt oviss men nu har vi hopp om livet!
28 Juli skulle han ha kommit, kanske är han den första Julibebisen...?
Vad var det som hände? Vad vägde han? -
Väntade ju tvillingar men förlorade ena i slutet på vecka 17 efter en komplikation där jag fick opereras.Preet90 skrev 2017-06-02 21:36:00 följande:Okej, får jag fråga varför du ska ha igångsättning? ;)
Har sedan kontrollerats av läkare 1 gång i veckan. (Varannan vecka sedan vecka 30).
Var i stort sett bestämt att jag skulle få ett tidigt snitt, i vecka 36-37, men eftersom allt har sett bra ut hela tiden för den överlevande tvillingen, och efter att min läkare pratat med andra läkare (bl.a. Han som opererade mig) så finns det inget hinder för en vanlig förlossning.
Anledningen till igångsättning är dels för att de ska ha mer kontroll och dels för att jag varit inställd på att få tidigare och är orolig.