Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Såg att några undrade...jag hade ingen bedövning denna gång, det har jag inte haft på några av mina förlossningar.
    Däremot var jag öppen för bedövning denna gången pga att jag var så orolig, men när jag väl ville ha så var det försent, och nu i efterhand är jag glad att jag inte tog nån.

Lustgas använde jag faktiskt denna gången, men vet inte om det hjälper mot smärtan, det känns inte så? Men skönt att kunna fokusera på masken när det gör ont. Haha

Vi kvinnor kan! Det är enormt häftigt att föda barn, även om jag är klar med den biten nu.

• GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-06-21 15:24:43 följande:

Sista magbilderna från nyss i 38+0. Bebis ska komma imorgon :) men storleken syns liksom inte på bilden tycker jag, magen är långt ner också.

Lycka till imon!! Hoppas allt går jättebra! Tänk snart har du din lilla guldklimp hos dig!

Själv kom vi precis hem här. Skönt att vara hemma!
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-06-21 20:37:33 följande:
    Jag har bestämt att jag ska försöka köra utan bedövning. Att läsa om andra som gjort det och faktiskt klarat sig (jag föreställer mig att smärtan är så olidlig att jg kommer dö, haha) känns sä häftigt. Det känns ännu mer som att jag också kan klara det då:D
    Jag har alltid gått in med inställningen att jag tar situationen som den kommer. Aldrig bestämt innan om jag ska ha bedövning, utan det har bara blivit så att jag kört utan.
    Mina förlossningar har ju varit extremt smärtsamma, men också gått fort, och då tror jag att man klarar smärtan bättre. Hade det varit en utdragen förlossning så tror jag bedövning är jättebra hjälpmedel.
    Dock ska man inte lyssna för mycket på andra, utan göra det man själv känner. Alla upplever saker olika, det är viktigt att tänka på.
  • GrönaDruvan
    Noccis skrev 2017-06-22 09:09:36 följande:
    Jag håller helt med dig om att det är individuellt, nu har jag inte fött barn innan men med tanke på hur många olika upplevelser jag fått höra om så måste det vara så.

Tror att det är bra att man håller ett öppet sinne som du när man åker in. Det finns ju där om man behöver det.
    Jag har sagt att jag ska försöka (för att testa mina egna gränser) men att om jag känner att det inte funkar så tänker jag be om bedövning. Har även skrivit i mitt förlossningsbrev att jag vill veta när det börjar bli för sent för att ta bedövning så jag inte är på gränsen att be om en och missar. Då känns det som om jag kan slappna av och verkligen försöka ta mig igenom utan.

Hur mår lilla Olle nu?
    Olle mår jättebra! Precis varit och gjort pku testerna och vägt honom.
    Inte det minsta gnäll på honom, han är så underbar!! Fasade lite för testet, då jag tycker det är så hemskt när de sticker i honom, men han reagerade knappt.
    Vägde idag 2910g.
  • GrönaDruvan

Vad roligt att läsa om er som snarkar! Jag snarkade grymt mycket under graviditeten också, och vaknade av mig själv flera gånger, haha

• GrönaDruvan
    LeyasMamma skrev 2017-06-24 22:52:16 följande:
    Har ni kommit hem nu? Vad sa syskonen?:)
    Kom hem i onsdags och syskonen är så glada. Blev väldigt imponerad av 7 åringen som helt plötsligt blev storebror nu...vi trodde han skulle ha svårare för omställningen, men han har varit fantastisk. Han har knappt velat gå hemifrån och vill vara nära Olle hela tiden.
    8 åringen är knappt hemma på dagarna, bara ute och leker...
  • GrönaDruvan
    LeyasMamma skrev 2017-06-25 13:20:01 följande:
    Va härligt! Kul att dom tog till sig lillebror så bra! Ibland behöver dom en ny utmaning för att mogna ordentligt :) njuter ni hemma nu då? Är Olle fortfarande en lugn och nöjd kille?:)
    Ja, det är underbart att vara hemma.
    Visst får jag mina små känslo dippar..
    Satt och grät förut..det var äldsta sonen som startade igång det, han är rätt "dum" emellanåt och har ett jäkla humör, så då bröt jag ihop. Sedan fortsatte jag bara gråta och gråta..då grät jag för att Olles navelsträng luktar så illa och är rädd för att det är en infektion och började tänka att han skulle dö och sånt.. men förutom dessa små hormongråt attacker är allt underbart verkligen.
    Vilken kärlek man kan känna, helt otroligt.
    Olle är fortfarande lugn och gnäller verkligen inte i onödan.
    Var lite orolig inatt, så vi var uppe 2.5h och försökte med allt att få han att somna om i sitt babynest, men tillslut var det bara bröstet och att snutta sig till sömns brevid mig som funkade. Annars sover han mest och äter rätt sällan. Verkar vara första barnet jag har som inte kräks när han ätit, kanske därför han är så nöjd och glad hela tiden. Han får ju behålla all mat!

Måste passa på att säga grattis till nya bebisarna i tråden! Varit lite dålig på att gratulera kom jag på.. *skäms*
    Härligt att allt gått bra med era små.

Funderar och funderar om jag ska lägga en bild på Olle här...och jag tror att jag gör det..
    Här är Olle!
  • GrönaDruvan
    Newbie84 skrev 2017-06-25 19:58:44 följande:
    Tack v38+4.

Apropå livmodertapp, jag tvingade min sambo att känna och han hittade den inte, men på förlossningen så var den där iaf och typ 2-3 cm lång haha så vet inte hur man ska känna eller så för att hitta den
    Kan vara jättesvårt att känna livmodertappen. Den är ju böjd bakåt när man är gravid.
    T.o.m när jag blev igångsatt hade bm svårt att känna min, hon fick verkligen trycka hårt för att känna den. Den var då inte utplånad, utan 2-3 cm.
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-06-26 21:11:43 följande:

Det är spännande att läsa att det kanske är fler på g nu. Sen är det väl dags för Sosozo (stavar jag rätt?) planerade snitt imorrn. Här hemma är det sova äta bajsa som gäller typ :) enorm mjölkproduktion just nu, gör ont...

O 16/7-08, M 22/6-17
    Ah, visst gör det ont när mjölken rinner till! Jag fick nästan panik!
    Bajsar din lille redan? Olle har inte bajsat sedan vi kom hem från bb i onsdags...tror jag iaf.. det har i varje fall inte kommit något "riktigt" bajs än efter det där svarta...
    Hembesök av BVC imon, får höra vad hon säger.
  • GrönaDruvan
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Åh grattis! Hoppas att allt gick bra!!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny