Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-05-25 13:43:19 följande:

Så fina magar ni har! En fråga tjejer... Kom gärna med råd.

Det är så att vi tänkt och bokat hus på Gotland 1 till 8 juli (bf 29juli) och jag kommer då vara i v 36/37 är det helt galet att åka? Orkar man?

Med mina tjejer 7 och 9 år då mådde jag bra, var kanske lite trött och så. Mina tjejer är födda bf+3 och bf+5 så bm tror denna bebis kommer ungefär samtidigt. Har dock lite högt blodtryck denna gång 130/87 hon sa att när undertrycket kommer vid 90 så måste jag på fler koller.

Vi hyr ett hus av en familj som bor precis brevid stugan I hyrt. Dom har barn i våra barns ålder och kvinnan verkar super trevlig. Är mest rädd vad vi gör om det startar och vi verkligen ska föda.. vart gör vi av med våra tjejer.. dom kan ju inte vara själv och följa med till förlossningen går ju inte.. i sånt fall blir det nog så att jag får föda själv.. sen vet jag inte hur förlossningen är på gotland? Kan dom neka en fast man föder? Vad händer då? Min sista förlossningen tog 3 timmar från början till slut

Vet verkligen inte hur vi ska göra??!! Vad skulle du gjort?

Det kan du ju bara själv känna, men inte kan de neka dig om förlossningen startar?
    Själv hade jag inte åkt, men jag har så ont och svårt att gå, och jag är så orolig hela tiden.
    Mina första barn kom av sig själv 38+3 och 39+3...
    Hoppas du kommer på hur du vill göra!
  • GrönaDruvan
    Malimari skrev 2017-05-25 14:02:27 följande:
    Har ilat på mig också de senaste dagarna, hoppas att han lagt sig till rätta med huvudet neråt så jag slipper oroa mig för att göra vändningsförsök sedan :P Är dock bara i vecka 32 så finns ju plats att vända sig ännu

Ja, då får du se, oavsett väldigt kort tid kvar :)
    Ja precis, är kort tid kvar i vilket fall!
  • GrönaDruvan

Snurrade till det lite med helgdagar och allt, och gick inte alls in i vecka 35 igår, utan idag, hihi

Jobbigt för er med alla krämpor...är ju verkligen olika hur man mår.
    Jag har senaste tiden haft extremt svårt att gå. Det spänner, drar och gör ont i magen. Min energi är borta och har ingen direkt matlust. Det ända jag känner för är typ frukostmat och frukt...och godis... middagsmat och lunchmat är jag inte alls sugen på. Någon mer som känner så?

• GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-05-26 17:44:31 följande:

Idag var jag på tul är i v 32+3, bebisen väger 2300 gram och mår bra. Är det några fler som har varit på tul i v 32? Vad vägde era barn? Krm

Oj, är det en stor bebis? Uppskattad vikt på min lille i måndags vecka 33+3 var 2169 gram. Den låg ca. -4% "under normalt"... har för mig beräknad vikt skulle vara 2240 ungefär.
    Men det är ju såklart olika det där, det handlar ju om så lite vikt egentligen.
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-05-27 17:12:41 följande:
    Enl läkare så ligger hon +13%, men han sa att upp till 20% plus minus e helt normalt
    Ja, det sa läkaren till mig också! Härligt att de växer och mår bra i magen!!
  • GrönaDruvan
    Lindseeey skrev 2017-05-27 19:13:29 följande:

Usch nu är det min tur att kräka av mig lite, är idag i vecka 30+6 och har nu legat inlagd på förlossningen i 6 dygn. Började förra fredagen med att jag hade förbannat ont i svanken, men gick över när jag var uppe och gick, lördagmorgon kom en bit av slemproppen ut, hade lite sammandragningar till och från men tänkte inte så mycket på det, slemproppen kan ju återbildas flertalet gånger läste jag överallt.

Söndagen så skulle jag dra av skorna på en av hästarna hemma och då började jag få ont i svanken igen och ytterligare lite slem kom ut.. ringde till förlossningen som sa till mig att komma in.

Kommer in och får lämna urinprov och göra vul, urinprovet visade på uvi som jag dock inte känt något av, vul visade att tappen är förkortad och jag hade börjat öppna mig innefrån, bebis låg även med huvudet för öppningen som bildats.

Blir inlagd och dom tar ctg, som visar kraftiga och täta sammandragningar, får först bricanyl för o avstanna arbetet vilket dock inte funkar, får sen dropp med tractocyl tror jag det heter som fungerar bättre.

Får även kortisonspruta för bebisens lungor.

Ett par dagar senare görs nytt vul och tappen har då minskat ytterligare och är 22 mm allt som allt, den slutna delen är då 17 mm. Dom försöker minska droppet flertalet gånger men då kom sammandragningarna tillbaka.

Efter 2 hela dygn med droppet måste det stängas av då man inte fick ha det längre än så.

Ett dygn helt utan mediciner sen kom sammandragningarna tillbaka och ny bricanylspruta fick ges.

Skulle fått komma hem på permission över helgen om tappen blivit bättre idag vilket den dock inte blivit, nu har hela tappen minskat till 17 mm och den slutna delen till 11mm..

Min sambo fick lov att köra ut mig en runda i rullstol idag iallafall, vilken befrielse.

Att ligga här inne känns fruktansvärt ensamt då sambon måste vara hemma med bonusen och sköta gården med alla djur, ser det underbara vädret och hade helst av allt velat vara ute och njuta av det, nu ligger jag här med strikt sitt/liggläge förutom till och från toaletten och ingen vet hur länge..

Var inte alls såhär jag hade föreställt mig min graviditet :( hoppas och ber för att lilltjejen stannar inne ett tag till, varje timme och dag hon stannar är ju värdefull för henne.

Ursäkta svamligt och på tok för långt inlägg, skönt att ha några att kräka av sig till

Usch då...inge vidare. Förstår att du tycker det är tråkigt att vara inlagd på sjukhus, men santidigt får du ju sådan bra hjälp där och det måste ju kännas tryggt.
    Är ju lite tidigt för bebis att komma ut, även om det med stor sannolikhet hade gått bra, men några veckor till får den allt stanna! Jag håller tummarn!!!

Här närmar sig förlossningen med stormsteg..23 dagar kvar nu. Skrämmande tanke. Kan inte förstå att jag ska gå igenom den smärtan och ha så ont. Känner mig väldigt redo att möta min prins, men inte alls redo att trycka ut honom!!!
    Han rör sig extremt mycket i magen nu och det kan kännas väldigt obehagligt emellanåt. Känns som han vrider runt huvud och armar längst ner, då värker och ilar det. Får sammandragningar så fort jag står och går... är i dålig fysisk form och längtar tills jag kan börja träna. Har som mål att springa Göteborgs varvet nästa år, hoppas det funkar! Födde ju min yngsta son i juni också och sprang året efter...det var dock 7 år sedan och jag var yngre och vältränad...men bara jag kommer runt denna gången blir jag nöjd!
  • GrönaDruvan

Åh vad trött jag varit idag. Vilat o sovit mest hela dagen. Jättekonstigt.
    Var på firmafest igår, men vi bowlade (jag kollade på) och åt på restaurang där jag satt ner hela tiden. Var hemma vid 23, så kan ju knappast inte vara därför.
    Matlusten är åt pipsvängen och sammandragningarna gör rejält ont emellanåt. Blir lite nojjig att det är på gång.. det går ju inte. Ska ju ha barnkalas på fredag!! Haha...
    Nä, ska lägga mig strax och så kanske jag är piggare imon.
    Magbild från igår vecka 34+1

• GrönaDruvan
    narie24 skrev 2017-05-28 20:11:47 följande:
    Vilken fin tunika du har! Det är sådär man ska glida runt :). Du ser vacker ut!

Spännande med sammandragningar.

Idag har jag haft så mkt ilningar. Fått stanna när jag går för det skär till så väldigt. Huvuvdet känns långt ner nu.
    Hihi...ja, tänk om man orkade glida runt så varje dag...men det orkar jag inte. Blir mest stora t-shirts och myskläder här hemma. Nån slapp klänning nu i värmen...haha..
    Men kände mig rätt fin igår för första gången sedan jag blev gravid. Har ju inte direkt vart ute i partysvängen det senaste...
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-05-28 21:06:12 följande:
    Tror vi är lite klena, jag var likadan i söndags efter att ha lämnat en bröllopsmiddag typ 21.15, men det var bättre igen redan dagen efter. Och är fortfarande pigg. Jag har nu En vecka där jag ska jobba på jobbet eller jobba på ett idrottsevenemang hela tiden. Längtar till nästa söndag kväll, då hoppas jag få börja ta det lite lugnare inför bebis. Att du är trött just idag kan väl ha med värmen att göra också? Känns iaf som att jag tål den sämre än vanligt i år.

Imorrn ska vi på inskrivning, hoppas verkligen på att få snittdatumet då så jag kan söka ledigt för rätt dagar... har sökt semester from midsommar och juli men ingen fl än, känns lite sent :)
    Hoppas det är så som du skriver...att vi är klena. Bara konstigt hur man kan vara så extremt trött!!
    Iof kom inte de andra barnen hem förräns sent i eftermiddags heller, så hela dagen har vart lugn o tyst och det kanske gör sitt att man slappnar av mer.
    Är inte riktigt redo för att han ska komma ut än, vill iaf vänta någon vecka till. 35 fulla veckor vill jag gärna gå, sen har sonen sitt efterlängtade Discokalas på fredag, som jag gärna inte vill ställa in, och nästa måndag är det student....sen så!! Då är jag redo!

Har du inte skrivit in dig än? Eller menar du skriva in för att bestämma datum?
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-05-29 19:49:09 följande:

Tjejer, tänk att det bara är en månad ca innan bebisarna börja ploppa ut!! Gaaalet!

21 dagar kvar här.....gah!!! Men känslan att han kommer innan släpper inte..
Svar på tråden BF Juli 2017 ny