Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF Juli 2017 ny

78elle skrev 2017-06-12 17:09:07 följande:

BF 28 Juli men föddes 18 Maj.

Så fin...lilla tjejen...hoppas allt går bra!!
  • GrönaDruvan
    Preet90 skrev 2017-06-13 02:03:00 följande:
    Haha känner igen det där, jag lyfter rumpan från toan och kan känna mig kissnödig direkt. Tror inte det är uvi, jag har inte det men däremot har jag svamp :(.. dricker du mkt vatten?
    Samma här....måste alltid kissa två gånger när jag är på toa...så fort jag går eller reser mig känner jag mig också kissnödig. Min bebis ligger definitivt mot urinblåsan och trycker!!
  • GrönaDruvan

Ahh..denna jäkla halsbränna. Vad tar ni mot det? Verkar ju inte som gaviscon hjälpte inatt iaf.
    Sitter och äter en banan nu och ska försöka somna om strax...
    Vilken kramp jag hade i magen nyss när jag var på toa, gjorde sjukt ont..
    Annars sover jag hyffsat när jag väl sover, just med ställningar och så, men vaknar 1-2 ggr per natt av halsbränna och att jag måste på toa.

• GrönaDruvan

Händer så mycket i tråden så jag hinner knappt med!
    Kan ju inte citera och kommentera alla inlägg som jag gärna vill, men jag läser alla iaf.

Idag var det sista besöket hos barnmorskan. Lilleman har fixerat sig, så antar att det är därför jag känt mindre rörelser sista veckan?
    Var nyss iväg och köpte två goa luvtröjor att ha med till BB och en amningbh, så nu är allt klart och inköpt. Känns skönt.

Svårt det är med amningsbh...har en sen förra graviditeten, men den är lite för liten eftersom jag förstorat brösten sen dess.
    Men den funkar..problemet med mina bröst är att de aldrig växer när jag är gravid. Sedan växer de inte så mycket när mjölken rinner till heller, men man vet ju aldrig.
    Min storlek är jättesvårt att hitta också. Har ju 70e och hittade ingen amningsbh med den storleken..finns knappt vanliga heller..
    Så jag köpte en 75d och den satt ok.
    Vet att sist använde jag mest linnen utan bh..kanske blir samma nu..

• GrönaDruvan

Kommer en äckel fråga till här... känner nu att efter lilleman fixerat sig och allt bara trycker neråt så kommer ju hemorojder (eller hur stavas det..?) som på beställning... fick det med andra sonen också och det försvann aldrig helt, men inget jag lidit av efter heller. Nu blir jag orolig att dessa inte försvinner alls..det är rätt mycket nu. Någon som har samma problem? Jag tänker att jag får se hur det blir efter förlossningen och ta salvor och grejer då...

• GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-06-17 17:10:27 följande:
    Äh men jag med!! Har inte haft det tidigare men den här gången är det ingen lek! Både yttre och inre. Troligen för att jag sitter/ halvligger så mkt, vilar mest på dagarna och har gjort hela graviditeten. Jag vet att man kan ta bort dem på olika vis efter graviditeten om de inte försvinner. Typ operation, frysning och annat som inte lockar någe vidare.

Men jag har hört att något som ska vara väldigt effektivt för att läka bort dem är knipövningar! Gärna i samband med någon salva. Så jag hoppas verkligen det kan hjälpa senare..
    Jag har än sålänge inga problem av de, gör varken ont eller nåt sånt, och har nog inga inre....men jag känner att de är stora utvändigt. Hela underlivet känns just nu svullet och stort av allt tryck, så kanske inte så konstigt...
    Tycker det känns lite genant att barnmorskorna ska behöva se detta, men antar att de sett värre...

Skönt att läsa att fler är nervösa för förlossningen. Igår va det exakt 7 år sedan jag födde yngsta sonen, så det är ju ett tag sedan...är så galet nervös så det liknar ingenting. Är inte alls redo för smärtan, vill inte!!! Försöker klura ut nåt sätt att slippa få ont...haha...nysa ut honom? Det går ju kanske fort... nä, det finns ju ingen återvändo nu..på måndag smäller det.
  • GrönaDruvan
    LeyasMamma skrev 2017-06-17 23:43:45 följande:
    Nysa ut honom! :,D du är rolig du! Du ska se att vi klarar av att hantera mer smärta än vad vi minns. Vi har ju gjort detta förr, och då klara vi ju det! Borde vara som att cykla, eller?;)
    Hihi...ja, det kanske är som att cykla..hoppas det...
    Kan inte förstå att det är sista (förhoppningsvis) dagen med denna mage..imon förvandlas den till en degmage!!! Då kommer man inte vara lika glad i att bära taighta kläder, haha
  • GrönaDruvan
    Sosozo skrev 2017-06-17 23:59:17 följande:
    Ja, hehe bm har nog sett det mesta. Peppar peppar har jag heller inga smärtor eller så. Men känns inte som något jag vill ha kvar efter graviditeten! Lite av en erotikdödare, om man säger så!

Har du pratat med din bm om att det känns nervöst i för förlossningen? Eller någon läkare på sjukhuset? Det kommer säkert gå bra, men du kan ju ta upp det med dem innan de sätter igång?
    Hehe...ja, inte är det sexigt direkt med rumpetroll. Fast tur att man inte har ont iaf.

Har pratat både med läkaren och min bm om hur jag känner. Däremot har jag ju ingen förlossningsrädsla på det sättet, utan är mer bara väldigt orolig denna gång. Har ju liksom inte panik, även om jag inte förstår hur jag ska palla detta..
    Kan nästan förklara det som när jag åkte helix på liseberg. Tvekade in i det sista, var jätterädd men satte mig ändå i vagnen...sen blundade och skrek jag hela vägen och hade ingen kontroll, men vi kom ju i mål ändå...
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-06-18 10:29:20 följande:
    Tänk vad häftigt! Imorgon kanske han kommer:)
    Ja, hoppas det blir imorgon!! Vill gärna ha en snabb förlossning!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny