-
Jodå, de kan märka om navelsträngen är runt halsen. Har en vän som åkte in för minskade rörelser och hennes pojk hade navelsträngen runt halsen, så det blev akut snitt i vecka 32..Bimbim79 skrev 2017-06-27 21:11:17 följande:24/7 men han får ju gärna stanna iaf 6 dygn till så räknas han som fullgången iaf! Rörelsemönstret har ändrats rejält sen igår. Buffar å så men igår och i förrgår kändes det som ett helt dagis hade brottningsmatch i magen? Känner ju hur han vänder å vrider, nåt litet knä, men väldigt lugn. Kan ju va så enkelt att han sover, och han svarar när jag väcker till magen. Men känns ändå lite olustigt! Hjärtljuden ligger på sina 140 slag, stetoskopet åkte såklart fram nojjig som man är. Men funderar ändå, de tar ju bara ctg kurva om man åker in, då syns det ju inte om navelsträngen snurrat sig eller nåt?
-
Händer grejer här inne! Spännande!
Det skrivs så mycket så jag knappt hinner med.
Känns konstigt att min Olle fortfarande skulle legat i magen egentligen, men så är han 11 dagar nu..en stark liten krabat.
Läste lite om igångsättningar...jag fick ju både ballong o cytotec.. -
Grattis!!!Lillan090815 skrev 2017-07-01 01:59:15 följande:
Klockan 00.05 föddes vår dotter. Beräknad 5/7.
Vi mår toppen
-
Åh herregud...har inga ord...så tragiskt.yessi skrev 2017-07-01 13:47:38 följande:
Tänkte uppdatera här lite om vad som hänt/händer för oss.
OBS! Inget för de känsliga..
Den 8/6 fick jag väldiga smärtor i rygg och mage, kunde knappt sova på natten. Bebis sparkade på som vanligt och jag tog några Alvedon för att sova. Lyckades till slut att somna. Dagen efter alltså den 9/6 så fortsatte smärtorna, fast inte lika intensiva. Tänkte att det är förvärkar på gång, jag var ju trots allt i vecka 35+3.
Dagen flyter på bra och vi blir bjudna på middag hos kompisar på kvällen. Smärtorna fortsätter och vi bestämmer oss för att åka in på sjukhuset.
På parkeringen känner jag att det blir blött i byxan och jag tänker att nu har vattnet gått!
När vi står i hissen på väg upp till förlossningen känner jag med handen på byxan och ser att det kommer blod...
Världens panik och vi springer till en ny hiss som tar oss till målet. Väl framme möter vi sköterskor som genast tar in oss på ett rum. Några sekunder senare kommer fler sköterskor, barnmorskor och läkare.
CTG görs, men ingenting.
En ultraljudsmaskin hämtas för att höra hjärtslagen. Ingenting. Absolut ingenting.
Vi får där och då beskedet att våran pojke inte lever. Känns som att få en käftsmäll och det är sådan chock från att gå från att tro att han lever till att få beskedet.
Ett riktigt ultraljud görs sedan där vi också ser han, han rör sig inte...det är ingen dålig dröm. Det är fan en mardröm som är i högsta grad verklig.
Några timmar senare, den 10/6 föds vår lilla änglason genom kejsarsnitt. De försökte få igång mig på naturlig väg, men det gick för långsamt och jag hade såna smärtor i magen så då togs beslutet om snitt.
Han var så fin och såg så fridfull ut. Orsaken var att moderkakan hade lossnat, så han hade inte en chans. Klandrar mig själv så att jag inte förstod att något var fel...
Vi har precis haft begravning för honom och tagit farväl. Men det gör så ont att han inte lever med oss och scenariot där vi får beskedet spelas upp i mitt huvud..
Detta är min förlossningshistoria, tyvärr med ett olyckligt slut.
Hoppas ni får bra stöttning i detta.
Beklagar verkligen från djupet av mitt hjärta.
Jag har varit så extremt ledsen idag. Ledsen på allt. Ledsen på att inte känna att jag räcker till, att jag inte har ork till något, att jag är trött och grinig. Suttit och gråtit på altanen och går in och läser detta...då får man perspektiv på saker. Jag har ju inget att vara ledsen för egentligen...
Blir så otroligt ledsen av att läsa vad ni gått igenom. Det ska ingen behöva uppleva. -
Då ska du veta hur man känner sig efteråt..är helt nere för att inga kläder sitter snyggt och jag fortfarande ser gravid ut. Får använda mammabyxor än...Delilah2001 skrev 2017-07-01 13:18:11 följande:
Usch, jag börjar dra mig för att visa mig ute bland folk nu. Ska till Ikea och stan med sambon, och vet inte vad jag ska ha på mig.
Har gått upp 5 kg(!) senaste tre veckorna, hur är det ens möjligt??? Inget passar, gravidkläderna sitter åt och jag ser ut som en elefant. Testade min svarta favorit gravidklänning. Ser ut som Barbamama. Jättefult!
Till råga på allt fick jag en störtblödning i onsdags och blödde säkert 30-40 stora koagler fram till 1 på natten. Fick ligga på sjukhus under natten..så vågar inte gå hemifrån nu heller ifall det börjar igen...
Känner mig så ful och svullen..är så svullen i mitt ansikte också, vet inte om det är pga tabletterna jag fick efter blödningen... -
Här går det bara bra. Har ju inte varit mega varmt än, men idag ligger Olle i en kortärmad body i vagnen. Filt under men inte på..Summerchild skrev 2017-07-01 13:11:24 följande:
Ni får berätta hur det går i värmen med era små bebisar. Kortärmad och skjorts lr ska det va lång? Nån som har ett helvete med värmen inne? Ac? Vi vet inte om vi måste köpa fläkt lr så? Nu har värmen ännu inte riktigt slagit till men det kommer nog snart. Bekymrad :(
-
Tjoho, lycka till!Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:
Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)
Nu vart jag nervls
Min igångsättning tog totalt 12 timmar och då var jag inte öppen och redo alls!
Så kanske du har bebis redan ikväll! -
När de tog mina hinnor var jag öppen 4-5 cm och 40 min senare var Olle född.Treansresa skrev 2017-07-02 18:38:28 följande:
En liten uppdatering från förlossningen. Hinnorna är nu tagna är öppen 4 så nu får vi vänta in resten.
Ganska coolt endå att vi är dom enda här så vi har läkare, Bm och sköterska helt för oss själva:) perfekt dag att föda barn på:)
Tänk om det går så fort för dig också!! -
Spännande!!Meowt skrev 2017-07-02 19:32:41 följande:
Ligger på förlossningen och har precis fått epidural. Befrielse!
Kortfattat fick vi åka in igår pga minskade rörelser och de beslutade för att sätta igång. Hoppas bebis kommer snart. Är öppen fyra cm men fem cm vid värk.
-
Grattis!!! Härligt att det gick bra!Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:
2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)