-
-
Kanske räcker med en bild, haha
-
Funderar på om det är så...han säger även flera ggr om dagen att han älskar oss och att vi inte ska dö..så han är nog inne i någon fas nu inför förändringen som komma skall...narie24 skrev 2017-03-31 16:58:35 följande:Jag tycker mig se det beteendet hos min stora, 8 år. Kanske hon känner av förändringen? När vi väntade lillebror gick hon från att sova hela nätter till att komma in till oss. Hon kanske är mer känslig för förändring.
-
När jag var förstoppad åt jag massor av Katrinplommon, drack katrinplommonjuice och massa vatten. Använde microlax någon gång, och försökte röra mig mer.narie24 skrev 2017-04-05 07:17:51 följande:
Ni som är förstoppade/hårda i magen, vad använder ni för att förbättra läget?
Provat laktulos men det smakade ju inget vidare direkt....
-
Tjohoo, idag går jag in i vecka 28!
-
Tack!!Bimbim79 skrev 2017-04-07 08:47:25 följande:Grattis!
-
Ja, underbart! Denna veckan är ju verkligen en milstolpe!!!Joline84 skrev 2017-04-07 08:59:24 följande:Grattis! Så skönt!
-
Tack! Nu känns det verkligen så bra! V28 är ju ändå en viktig vecka! Nästan alla barn som föds nu överlever! Men såklart är det ju för tidigt än...Treansresa skrev 2017-04-07 09:07:59 följande:Vad underbart! Grattis! Nu blir ju varje dag han stannar en bonus på riktigt :) hur mår du med allt nu? Kunnat slappna av något?
Jag kan slappna av rätt mycket nu! Han sparkar och rör sig så mycket och verkar må bra! Han låg -7% på tillväxt förra veckan, men det är absolut ingen fara. Skulle det fortsätta neråt så antar jag att de tar ut honom? Men han följer ju sin kurva nu iaf.
Visst slår tanken mig ibland att det inte alls ska gå vägen, att det kommer hända nåt snart som gör att han somnar in i magen, men nu har han klarat drygt 11 veckor utan några komplikationer, så då tror jag nog det går bra!
För min del är det ju drygt 60 dagar kvar...galet. Nära nu!! -
Tack, och japp! Det är 27+0Any80 skrev 2017-04-07 12:09:28 följande:Räknar man det som 27+0 eller? <3
-
För mig har amningen både funkat och inte...det har funkat på det sättet att de genast "förstått" hur de ska suga och jag har aldrig haft problem med såriga vårtor eller mjölkstockning osv...(ömma bröstvårtor däremot, men det får väl alla i början). Jag har även gillat att amma, tyckt det varit mysigt.Wooden skrev 2017-04-11 08:22:38 följande:
Hur ska ni andra göra med amning? Jag har ju ett barn som jag ammade (med amningsnapp i 7 månader) och tyckte det var vidrigt dom typ tre första månaderna, sen började det bli lite rutin och enklare. Men fortfarande inte mysigt förrän precis innan jag slutade. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra den här gången. Grundtanken är väl egentligen att antingen ammar jag helt eller inte alls. Kan tänka mig ge ersättning nån gång ibland om bebis vill ta flaska men inte kombinera flaska och amning liksom. Blir det flaskmatning vill jag slippa allt vad amningskläder och läckande tuttar heter.
Berätta gärna hur ni resonerar! Och vad ni har för erfarenheter ni som har barn sen tidigare.
För jag tänker nämligen inte att flaskmatning är nån genväg, det är ju rätt bökigt att hålla på med. Tutten är ju bara att dra fram. Dock ännu enklare utan den där jäkla amningsnappen, men är rätt säker på att den krävs igen pga mina inte så utåtstående bröstvårtor.
Vill heller inte "riskera" att anknytningen påverkas så mycket som den gjorde med sonen pga att amningen var ett så ångestladdad. Kan liksom inte bestämma mig för vad som känns mest rätt.
Observera att jag såklart reserverar mig för att amningen kanske inte alls funkar om jag bestämmer mig för det, så är absolut öppen för förändring på det viset :)
Ursäkta långt inlägg, men det är en stor fråga för mig det här.
Däremot har det inte funkat på det sättet att jag har för tunn mjölk och de blir inte mätta. Har aldrig kunnat pumpa heller.
Första sonen ammade jag i 2 månader tror jag, och oj vad han skrek. Han gick heller inte upp i vikt. Sedan började jag med ersättning och vilken nöjd kille jag fick! Han gick upp 2 kg på tre veckor och allt blev lugnare. Fortsatte "snutt-amma" ganska länge.
Med andra sonen började jag amma, men märkte ganska fort att det blev samma, så vi började med ersättning efter några veckor bara. "Snutt-ammade" även honom ganska länge.
Nu var min tanke om jag skulle fått tvillingarna att jag inte skulle amma alls. Nu när det "bara" blir en, så tänker jag åter igen försöka, men kommer vara inställd på att få börja med ersättning ganska direkt.
Tycker det är mycket fördelar med ersättning också, och pappan blir mer delaktig, samtidigt är ju bröstmjölk billigt och bra!
Men jag tänker inte kämpa med något som jag märker inte funkar. Har svårt att tro att jag denna gång ska ha tjockare mjölk, men man vet ju aldrig..