• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

KajsaK skrev 2017-11-08 22:25:13 följande:

Fy... Inte kul alls.. Skönt att bebisen mår bra! Tänker på dig, kram<3

Tack! <3 Har gott hopp, inget blod alls på vare sig papper el binda nu när jag var på toa. Hör en bebis gnälla i rummet bredvid, blir ju som en försmak av vad som komma skall detta! Verkar som att en del ligger här efter förlossningen och jag ska ju föda här (Södersjukhuset Sthlm) är det meningen.
  • Maran73

Hallå på er!

Rapport: inget mer blod sedan igår kväll, tack och lov. Läkare var inne nyss och jag får gå hem strax efter lunch om inget oförutsett inträffar. Yeeey! De vet inte vad det är och tar inte reda på det heller, tror man måste öppna upp mig för att se tydligt och det gör de ju inte förstås. Så d e bara att vila och hålla tummarna, är sjukskriven en vecka på heltid, sen får vi se. Läkaren verkade inte tycka att det behövdes egentligen men är ju så ERBARMLIGT trött nu hela tiden och detta blev det inte bättre av direkt.. Mina värden är bra så läkaren trodde att det helt enkelt är graviditeten som gör mig så trött. Är ju ingen lammunge längre heller. Väntar på CTG nu vilket blir sista kollen.

Grodan, går in i v 34 idag. Och, kanske har jag lite mer fjun på magen faktiskt..? Men det är så att jag måste tänka efter så mkt mer är det inte, om ens något. Ngn brun rand har jag inte, eller utbuktande navel.

• Maran73
    GrodanS77 skrev 2017-11-09 12:02:19 följande:

Åå, så bra att det inte blöder mer! Måste kännas jätteskönt! Var det en blödning i livmodern eller vad skrev du förut?

Låter bra att du är sjukskriven. Varför hålla på att ta ut sig i onödan liksom? Du får se till att bli ordentligt uppassad där hemma

Skönt att du ändå kommit så långt i graviditeten att det inte behöver innebära total katastrof om hen ändå skulle vilja titta ut.

Ja det är jätteskönt! Det som läkaren kunde se med blotta ögat var blod vid cervix/livmodertappen. Men det innebär inte att blödningen inte kommer från ngt litet blodkärl i livmodern el fr ngn liten kant av moderkakan. Det samlas vid cervix iaf. Omöjligt att veta tyvärr. Ska iaf bli skönt att vara hemma på heltid ngn vecka! Soooova. Mannen gör typ redan allt som det är, är ju mkt som måste fixas med nya lägenheten också, mkt som beställts som ska monteras, diskmaskinen vägrar samarbeta, bebisgrejer som ska hämtas m.m. Blir lite orolig att han kör slut på sig! Han har ett rätt tufft jobb som åklagare också. Sagt till honom att försöka få dem att lägga över lite jobb på kollegorna om det går, hoppas på det!
  • Maran73
    GrodanS77 skrev 2017-11-09 15:29:49 följande:

Hade inte du en son på 19 år? Kan inte han agera diskmaskin och montör ett tag?   Muta honom så kanske han och hans polare kan montera grejer.

Hmm jaaa hmmm jo d e ett bra förslag! Mutor funkar faktiskt för det mesta.. Måste erkänna att han e ngt bortskämd. Eller t o m mycket bortskämd.. Behöver inte göra många knop hemma den.
  • Maran73

Hemma i sängen fr igår kväll, med man och katter, såååå skönt. Hade en granne i rummet en kort stund igår innan hon blev rullad till förlossningen, med mkt kraftiga sammandragningar (värkar?) i vecka 27... Stackare! Då var jag tacksam för mitt, vad det verkar nu, lilla problem...

• Maran73
    KajsaK skrev 2017-11-10 10:41:56 följande:

Usch blev plötsligt illamående för en stund sedan. Känns som jag ska spy.

Ska ta det jättelugnt o sova mkt är planen. Lite hushållsgrejer max. Ja, v 27 vill man ju helst inte föda nej! Hoppas det gick bra för dem..

Jobbigt med illamåendet! Läste att man kan må lite mer illa igen mot slutet när de växer mycket, det gjorde faktiskt jag runt vecka 31-32. Eller så kan det ju vara ngt du ätit el så, el infektion.. Hoppas inte! Hur är det nu då?
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-11-10 15:07:06 följande:

Ja och inga tunga lyft! Tänkte på det där med små blödningar, man borde ju kunna få det lättare av att bebisen sparkar och kommer åt nåt kärl? Eller att det trycker tungt neråt?

Ja men hoppas verkligen det gick bra... bebisen väger ju bara knappt 1kg i denna vecka... :/

Ok så det kan liksom komma tillbaka nu... tycker inte jag ätit nåt dåligt, men har varit lite allmänt krasslig länge nu. Mår ff illa, ska be sambon köpa nå fil.

Hmm säkert möjligt att det kan vara ngt ?slutet av graviditeten?-relaterat. Jaja det får vara som det med det nu när det slutat. Ska inte lyfta tyngt.

Den enda gång jag blivit matförgiftad var på en grekisk restaurang, då smakade allt toppen... sonens pappa blev också sjuk lite efter. Men samma där, vad det än betor på så mår du ju illa liksom stackare. Usch...

Primavera, låter bra!!! Härligt att se de små liven är det. <3
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-11-10 17:07:56 följande:

Jo har blivit matförgiftad också av hummer en gång, fy fasiken alltså. Ska ta en Novalucol efter middagen, kanske är stark magsyra eller nåt :/

Ja fy faan vad sjuk man blir! Usch.. Det är nog inte det va..? Kommer ihåg att alla trodde att jag var BAKIS fast jag sa att det GÅR INTE att må så här efter TVÅ drinkar!!! Vi var på väg hem fr Grekland och hade inget hotellrum, satt i stekande värme i ca fem timmar och väntade på transfer, men ingen tyckte att jag behövde ett parasoll lr ngt för jag var ju bara bakis, skyll dig själv liksom..? Ingen som sa rätt ut men så kändes det iaf. Du anar kanske att jag nästan blev belåten när sambon började må dåligt på flygplatsen sen..? De fick lov att sätta upp en trasig-skylt på en av toaletterna på planet så att han kunde ha den för sig själv..
  • Maran73

Sådär, check på skötbord, blöjhink, babyskydd och hela tre stycken gratis babyboxar. Nu är det ngn form av spjälsäng och babynest samt ngn byrå som saknas, resten är mer småsaker som går att handla på impuls på väg hem fr jobbet lr ngt. Eller som kan vänta till senare. Känns bra!

Grodan, sonen är mutad och klar, vi gjorde en deal så när han är hemma (kör varannan vecka fortfarande) så kommer han att hjälpa till.

La C, det var SÅ skönt gå ner i tid, tror verkligen du skulle må bra av det!

Och, Kajsa, har känt ngt som liknar mkt lätta sparkar vid några tillfällen, men som kommer med alldeles för jämna mellanrum för att vara sparkar. TROR att det är hicka men säker är jag inte..

• Maran73
    KajsaK skrev 2017-11-11 19:21:15 följande:

Åh så skönt att ni gjort bort en del shopping! Har ni fixat barnvagn? Jag är helt läst när det gäller barnvagn... vi behöver en lätt och smidig, samt inte tar för mkt plats då vi sommartid är mkt ute med båten... tips?

Är ju inte helt säker att det va hicka jag kände, men tror det då det va så där "rytmiskt" som det beskrivs :)

Amen precis, rytmiskt var ordet jag letade efter förut! Ja har fixat barnvagn, vår är tvärtom en av de de största på marknaden! Britax Go Big. Den är inte den snyggaste som finns men så praktisk! Hade liksom det mesta av det vi sökte, speciellt att den går att fälla i helt plant läge så man får i en mjuklift för nyföding-stadiet, hade en sådan m sonen o tyckte det var jättesmidigt. Iaf, en ny bekant hade en Stokke som verkligen var liten, men har sett många små! Bl a har Britax en men minns inte vad den heter... Enda raka är nog att åka till Big Baby el liknande butik m stort utbud, be om hjälp att hitta en som kombinerar det mesta av det ni önskar. Handtag som går att vinkla för olika långa förare, storleken, stor korg under, lätt att fälla ihop, separat liggdel eller en mjuklift att lägga i sittdelen (som vår), stora/små hjul, svikten i vagnen, stabiliteten.. vad är viktigast för er? Sånt är de bra på i butiken förhoppningsvis. Ni hinner handla! Men dags att börja på allvar m vagnen nu, om det är beställningsvara så kan man få vänta ett tag på leverans.
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017