GrodanS77 skrev 2017-11-25 15:31:46 följande:
Hoppar hela magen då?
Ha ha, kanske för vissa men detta känns faktiskt mycket likt lätta sparkar, men de är alldeles för rytmiska för att vara det. BM trodde också hicka.
Tillägg t TSH diskussionen är att det förstås inte är bra för fosterutvecklingen med obehandlad, manifest hypotyreos. Det är mest nervcellerna i hjärnan som drabbas tydligen. Men, från ett enstaka förhöjt värde (upp till ca 10 räknas som lätt förhöjt har jag för mig men då pratar vi icke-gravida) till hypotyreos är steget rätt långt, men följa upp ska de ju så det inte eskalerar. Verkar högst olika t o m fr läkare t läkare och mottagning t mottagning när de tycker att behandling ska sättas in, vården verkar inte överens när det gäller gravida.. Finns ju ännu inga (av Socialstyrelsen) fastställda behandlingsriktlinjer även om många praktiserar gränsvärdet 2 för gravida som du skriver. Min läkare tyckte att då jag redan stod på Levaxin (finlir när vi försökte naturligt) tänkte de inte plocka bort det, men han hade inte satt in det själv. Mitt normalvärde ligger på ca 4... Så d e lite av en djungel.

Skönt att du inte blev uppskrämd iaf, är ju lätt att tro i den rådande debatten att barnet mer el mindre med säkerhet blir skadat el att man får missfall bara f att värdet ligger över 1-2 eller så. Låg själv mellan 4-6 med sonen, som är fullt frisk.

Så, slutbabblat, ursäkta uppsatsen!