La Conejita skrev 2017-10-30 22:24:58 följande:
Jag har ätit Lergigan i rätt många år för att kunna sova, men har inte vågat ta den så mycket nu under graviditeten, utan bara liksom undantagsvis. Tog sista tabletten igår och skulle behöva nytt recept. Det konstiga är att den knappt funkar på mig nu och att jag tycker mig känna mig slöare dagtid efter de nätter jag tagit den. Förut tyckte jag den hjälpte mycket. Det står ju om den i Fass och Janusinfo att inga skador på foster har påvisats tror jag det står, eller snarare, inga missbildningar, men jag är ändå lite nojig. Vad för forskning har gjorts, har man tittat på långtidseffekter, undrar jag.
Vi kommer säkert må bättre när vi fått ordning hemma, både du och jag. Hur går det för dig med inköp? Har du mycket som behöver köpas? Kan du använda samma vagn som du hade till sonen?
Ha ha, nä, sonens vagn skulle ju ha 19 år på nacken så den har troligtvis uppdaterats o förbättrats både en och sju ggr.. fniss. Beställt ny som väntar på Big Baby. Har därfmot en hel del babykläder kvar som absolut ska användas! Samt lite snuttefiltar o liknande. Måste köpa lite nya Bodies, overall, lite pyjamasar... mössor, strumpor... nappar! Sådant... och skötbord, spjälsäng... Man behöver ju inte sååå mkt saker från början, babygym och sådant är ju aktuellt först när de börjar fästa blicken och så, babysitter när de är lite stadigare, osv. Dessutom räknar jag iskallt med en hel del presenter också, haha.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Men förstår att du vill ha så mkt som möjligt på plats!
Nä, man gör ju inte studier på gravida utan det blir mer ?har använts av gravida i X antal år utan påvisade negativa effekter?... el toxikologistudier på råttor som visar X eller Y... Man får gå efter sin inställning lite där tror jag, känns det väldigt fel/osäkert så är ju frågan om det är ?värt det? så att säga. Slöheten tror jag beror på att du använder dem mer sällan nu, kroppen är liksom ?avvand?. Varför effekten i sig är sämre nu är en annan femma, du kanske sover så pass dåligt nu att de inte räcker till längre? Suck o stön..
Själv har jag nu gett upp och har fått en läkartid på torsdag, min BM tycker sjukskrivning på deltid. Rygg, revben värker i 180 och sömnen som sagt urusel. To be continued...