• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

KajsaK skrev 2017-10-03 09:25:51 följande:

Ja jag undrar vad det är, gör ff ont och så fort jag råkar göra bara en liten rörelse åt fel håll så sliter det, inte skönt!

Har du värk hela tiden i ryggen eller hugger det till?

Jo måste höra med bm!

Gissar att du helt enkelt är lite känsligare för ligamentsmärtor! Men, BM har säkert en mer kvalificerad åsikt. Det är mer molande fr ryggen, typisk "trött-värk" liksom.
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-10-04 09:13:40 följande:

Har en kronisk höftinflammation med nervsmärta som jag ej kan medicinera nu. Kanske den som gör mig känsligare... Väntar att nån ska ringa upp idag, drar å sliter, mest till höger nu..

Har du nån bra träning för ryggen, eller annat knep att lindra? Är själv rädd att min rygg ska braka ihop snart!

Aha, ja inte lär det väl göra saken bättre iaf... usch då. Fick faktiskt igår sådan "slit-smärta" du nämnt just t höger om livmodern åt ljumsktrakten till! Smittar sådant över nätet? ;-D Gick över snabbt men ont gör det...

Träffat en personlig tränare på Friskis&Svettis, fått program jag ska följa bl a med tanke på ryggen men har varit lite trögt komma igång, började äntligen i helgen men blev pangförkyld igår o ligger nu hemma i sängen... Typiskt! Iaf, har absolut inte jätteont i ryggen o inte ofta, men hade väldigt ont med sonen minns jag. Då tränade jag inte öht så tänkte denna gång försöka förebygga ryggont genom träning. Får se hur det går!
  • Maran73
    GrodanS77 skrev 2017-10-04 13:15:53 följande:

Fast jag tänkte toning, det borde vara mildare.

Eller kanske till och med inpackning med färgpigment? Har en från maria nilla hemma.

ALLA ämnen passerar inte moderkakan, men jag kan inte redogöra för vilka... har dock tonat håret då jag någonstans läste att dagens färger är mkt "snällare" och att det var med förr i tiden som man avråddes fr färgning (kanske även toning vet inte..). Men var jag läste det minns jag tyvärr inte.
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-10-04 16:29:54 följande:

Det är då verkligen en livlig rackare i magen! Nu ser jag hur magen hoppar när hen sparkar!! Å mkt! :)

Visst ser det kul ut??! Som vågor på buken.
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-10-04 17:41:20 följande:

Ja ser skitknäppt ut!! :) Alien varning :)

Ha ha, brukar också likna det vid Alien. Det blir ännu mer likt precis på slutet när de är som starkast och bara har plats att "stretcha" med t ex en fot/häl. Då ser det verkligen ut som i Alien!
  • Maran73

Godmorgon! Idag bockas ett till delmål av då vi går in i tredje och sista trimestern. Det börjar verkligen närma sig nu! Ska ringa o boka in oss på föräldrakurs idag, spec-mödravården på SöS har ingen egen sådan. Känner inget jättebehov själv då det är andra barnet, men som min sköna BM uttryckte det så "var det inte direkt IGÅR du fick barn sist, det kan ju ha hänt en del nytt på den fronten..?"

Kajsa, undrar om man kan få ngt liknande en sträckning i senor o ligament runt livmodern? För det kan ju inte vara så skönt direkt...?

• Maran73
    GrodanS77 skrev 2017-10-05 11:54:19 följande:

Jag tyckte att det kändes så långt bort med ett första vul om 3 veckor, då skulle jag vara i v8+6. Så jag ringde kliniken igen och lyckades få en tid om 1,5 vecka istället Borde vara i v7+4 då och då ska man ju kunna se hjärtat. Känns mycket bättre att inte behöva vänta så länge till! 

Min skräck är att graviditeten ska avstanna men att kroppen inte fattar det så jag fortsätter att tro att jag är gravid. Har haft 2 ma, det räcker liksom...

Usch, det förstår jag, har haft turen att iaf slippa MA... Skönt få UL snart!!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-10-06 06:36:33 följande:

Tjena brudar!

Jag har kvalificerat mig till er tråd nu:)

KRAM!!

Ja det har du minsann, YEEEEEY!
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-10-06 10:44:10 följande:

Asså jag går här hemma och smyger mig fram hehe... Att man kan slita sig så jäkligt! Va då försiktiga när ni böjer eller vrider er :) femte dagen nu å inte har det blivit bättre, snarare värre... My god!

Nä sånt där tar tid att gå bort! Stackare.
  • Maran73
    KajsaK skrev 2017-10-06 14:07:21 följande:

Jo bara pratat med bm i tele som ordinerade vila och försiktighet... Skulle höra av mig på måndag om det inte vart bättre... Sen i natt skjuter det nervsmärta från slitningen både uppåt och ner i benet... :( känner mig helt slut å yr. Nä hon sa inget om värktabletter... Ska testa ta nån alvedon tror jag...

Alltså... det där låter ju inte så bra... kanske ringa sjukvårdsupplysningen f en "second opinion"? Bara en tanke! Vad sjutton kan det vara tro? Fast d e klart, just med muskelfästen, ligament etc är ju "referred pain" vanligt, att det strålar ut och gör ont på andra ställen än just där felet sitter. Stackars dig! <3

Grodan, om du inte överdoserat el har fel på njurarna har jag mkt svårt att se att yrseln är pga Trombylen, säkert graviditeten som de andra skriver! Vad låg trycket på senast?
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017