Vi som är gravida efter ÄD 2017
Ja jag undrar vad det är, gör ff ont och så fort jag råkar göra bara en liten rörelse åt fel håll så sliter det, inte skönt!
Har du värk hela tiden i ryggen eller hugger det till?
Jo måste höra med bm!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Ja jag undrar vad det är, gör ff ont och så fort jag råkar göra bara en liten rörelse åt fel håll så sliter det, inte skönt!
Har du värk hela tiden i ryggen eller hugger det till?
Jo måste höra med bm!
Har en kronisk höftinflammation med nervsmärta som jag ej kan medicinera nu. Kanske den som gör mig känsligare... Väntar att nån ska ringa upp idag, drar å sliter, mest till höger nu..
Har du nån bra träning för ryggen, eller annat knep att lindra? Är själv rädd att min rygg ska braka ihop snart!
Fast jag tänkte toning, det borde vara mildare.
Eller kanske till och med inpackning med färgpigment? Har en från maria nilla hemma.
Det är då verkligen en livlig rackare i magen! Nu ser jag hur magen hoppar när hen sparkar!! Å mkt! :)
Ja ser skitknäppt ut!! :) Alien varning :)
Godmorgon! Idag bockas ett till delmål av då vi går in i tredje och sista trimestern. Det börjar verkligen närma sig nu! Ska ringa o boka in oss på föräldrakurs idag, spec-mödravården på SöS har ingen egen sådan. Känner inget jättebehov själv då det är andra barnet, men som min sköna BM uttryckte det så "var det inte direkt IGÅR du fick barn sist, det kan ju ha hänt en del nytt på den fronten..?"
Kajsa, undrar om man kan få ngt liknande en sträckning i senor o ligament runt livmodern? För det kan ju inte vara så skönt direkt...?
Jag tyckte att det kändes så långt bort med ett första vul om 3 veckor, då skulle jag vara i v8+6. Så jag ringde kliniken igen och lyckades få en tid om 1,5 vecka istället Borde vara i v7+4 då och då ska man ju kunna se hjärtat. Känns mycket bättre att inte behöva vänta så länge till!
Min skräck är att graviditeten ska avstanna men att kroppen inte fattar det så jag fortsätter att tro att jag är gravid. Har haft 2 ma, det räcker liksom...
Tjena brudar!
Jag har kvalificerat mig till er tråd nu:)
KRAM!!
Asså jag går här hemma och smyger mig fram hehe... Att man kan slita sig så jäkligt! Va då försiktiga när ni böjer eller vrider er :) femte dagen nu å inte har det blivit bättre, snarare värre... My god!
Jo bara pratat med bm i tele som ordinerade vila och försiktighet... Skulle höra av mig på måndag om det inte vart bättre... Sen i natt skjuter det nervsmärta från slitningen både uppåt och ner i benet... :( känner mig helt slut å yr. Nä hon sa inget om värktabletter... Ska testa ta nån alvedon tror jag...