• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Sthlmsthlm skrev 2017-08-12 12:24:57 följande:

Jag ska absolut rapportera! Jag börjar ju fundera på om det är alla glassar i sommar som den absorberat... haha. Men mitt socker har sett normalt ut de gånger de testat.

En del blir bara stora helt enkelt, gener antar jag. Min som var ganska stor (4200) men jag hade inte diabetes när jag fick honom. Det är säkert inte dina glassar!
  • Maran73
    Sthlmsthlm skrev 2017-08-12 14:46:27 följande:

Ja, inte utan att man undrar lite om donatorn. Hon hade barn sen tidigare. Kanske var en 5-kilosklassen!!

Hur var det med din man? Var han stor? Sen påverkar ju du det hela också, men några glassar tror jag inte ligger bakom.
  • Maran73
    Gulsippa400 skrev 2017-08-13 14:33:09 följande:

Grattis!! Underbart! <3

Hej Gulsippa, hur går det med de små?? Var det inte pojkar? Minnet är bra men kort...
  • Maran73

Här fick jag i fredags för första gången en mindre smart kommentar gällande ÄD - "jahaa, då är du som ngn slags surrogatmamma då??" Suck... Jaja, förstår vad han menar men...

• Maran73
    Emmet1976 skrev 2017-08-13 19:05:33 följande:

Be den som lämnade kommentaren att läsa om epigenitik. :)

Ha ha, ja om han stod mig närmare så skulle jag nog orka ge mig in i en diskussion, men träffar honom så sällan så det känns liksom inte värt energin.
  • Maran73
    Emmet1976 skrev 2017-08-14 20:22:26 följande:

Vi väntar tvillingar! Vul visade idag två tickande hjärtan!

Ååååh vad härligt Emmet!!! Grattis!!! <3 Vilken vecka är du i nu?
  • Maran73
    Gulsippa400 skrev 2017-08-15 07:39:31 följande:

Hej! Det är flickor och det går bra De växer och är ca sex veckor gamla nu. Vi sover inte mycket men på nåt sätt orkar man ändå Hur mår du?

Åååh vad fint, två små flickor. <3 (synd att man inte kan göra smileys m hjärtan som ögon på telefonen). Jo, man orkar ju på ngt sätt, små tupplurar när man kommer åt... Har iofs inte haft tvillingar vilket jag antar blir en aning lite knepigare... Sover de ungefär samma tider el hur funkar det? Amning el flaska? Ser fram emot att få se dem sen när du orkar.

Tack, mår bra! En aning krånglig mage fortfarande och andfådd annars ung som vanligt faktiskt, fast tjockare förstås! Full rulle därinne nu, vecka 21 (20+5). Allt såg fint ut på RUL. <3
  • Maran73
    Sthlmsthlm skrev 2017-08-17 09:58:20 följande:

I måndags kom hon med planerat snitt. Inga 4,7 kg men väl 4,4 kg, 54 cm lång och 38 cm i huvudomkrets (det är stort). De fick använda sugklocka för att få ut henne, men hon såg jättefin ut. Gallskrek direkt i en halvtimme, sökte sen bröstet och kom igång med amning direkt! Jag har små bröst och trodde inte jag skulle ha något, men det har gått jättebra.

Vi åkte hem efter två dygn. Har ont till mkt ont i såret och magen är nästan lika stor som innan. Det tar tydligen längre tid för magen vid snitt att gå tillbaka pga av gaser i tarmarna och allmän oreda på organen.

Totalt sätt känns förlossningen jättebra (gav 10 av 10 poäng). Det var velkligen rätt beslut för mig.

Kan gärna ge fler detaljer om någon är intresserad!

Min lilla skatt ligger här bredvid och är SÅÅÅ söt. :)

Vad fantastiskt underbart! Stoooooooort grattis!! <3

Vad har du fått för instruktioner nu, inte lyfta tyngre än bebis vet jag, ngt mer? Hur KÄNNS det? Stor kärlek direkt eller smyger det sig på? Det där är ju olika f alla! Kram
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-08-19 17:04:40 följande:

En bild till. Är i vecka 19, 18+4, med tvillingar, men det ser ju bara ut som att jag ätit en brakmiddag.

Ha ha ha, nej det gör det inte alls det, du ser gravid ut helt klart. Jättefin! Lite större än mig, men jag har ju bara ett litet gryn i min mage (v 21+2). Inte tagit ngn bild på ett tag, lägger upp snart. Själv äääälskar jag att slösa bort dagen i sängen, men är en riktig slöfock i själ och hjärta. Du kommer definitivt att få svårt att slöa när grynen är födda, så passa på nu! <3
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017