Vi som är gravida efter ÄD 2017
Jag ska absolut rapportera! Jag börjar ju fundera på om det är alla glassar i sommar som den absorberat... haha. Men mitt socker har sett normalt ut de gånger de testat.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag ska absolut rapportera! Jag börjar ju fundera på om det är alla glassar i sommar som den absorberat... haha. Men mitt socker har sett normalt ut de gånger de testat.
Min SON menar jag.
Ja, inte utan att man undrar lite om donatorn. Hon hade barn sen tidigare. Kanske var en 5-kilosklassen!!
Grattis!! Underbart! <3
Här fick jag i fredags för första gången en mindre smart kommentar gällande ÄD - "jahaa, då är du som ngn slags surrogatmamma då??" Suck... Jaja, förstår vad han menar men...
Be den som lämnade kommentaren att läsa om epigenitik. :)
Vi väntar tvillingar! Vul visade idag två tickande hjärtan!
Hej! Det är flickor och det går bra De växer och är ca sex veckor gamla nu. Vi sover inte mycket men på nåt sätt orkar man ändå Hur mår du?
I måndags kom hon med planerat snitt. Inga 4,7 kg men väl 4,4 kg, 54 cm lång och 38 cm i huvudomkrets (det är stort). De fick använda sugklocka för att få ut henne, men hon såg jättefin ut. Gallskrek direkt i en halvtimme, sökte sen bröstet och kom igång med amning direkt! Jag har små bröst och trodde inte jag skulle ha något, men det har gått jättebra.
Vi åkte hem efter två dygn. Har ont till mkt ont i såret och magen är nästan lika stor som innan. Det tar tydligen längre tid för magen vid snitt att gå tillbaka pga av gaser i tarmarna och allmän oreda på organen.
Totalt sätt känns förlossningen jättebra (gav 10 av 10 poäng). Det var velkligen rätt beslut för mig.
Kan gärna ge fler detaljer om någon är intresserad!
Min lilla skatt ligger här bredvid och är SÅÅÅ söt. :)
En bild till. Är i vecka 19, 18+4, med tvillingar, men det ser ju bara ut som att jag ätit en brakmiddag.