• mariama

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Hej! Är det fler än jag som börjar/har börjat/ska börja äta bidrottninggelé (Apiforce) nu för att förhoppningsvis bli gravida?

Jag har ett barn redan och vi vill ha syskon! På första försöket i juli blev jag gravid men tyvärr slutade det i ett MA som upptäcktes i slutet av augusti. Sen dess har vi försökt tre cykler men inte lyckats hittills. Vet att det inte alls är länge men vill gärna testa något som sägs vara positivt för ägglossning och hormoner, man förlorar ju inget på det tänker jag :)

Är det fler i samma sits? Som vill följas åt? Eller har någon erfarenheter av bidrottninggelé? :) Snälla hör av er!

• Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?
  • mariama
    Cecilah skrev 2016-11-23 10:09:14 följande:

Har BIM den 27e så på söndag :) tack för tummarna! Hoppas nu bidrottningsgelen gör susen!

Verkligen! Åh man är ju så himla otålig?! Vill bli gravid NYSS! Har fått mina tabletter idag så ikväll tar jag första. Har du också tagit på kvällen?
  • mariama
    KCEG skrev 2016-11-23 13:33:49 följande:

Jag har ÄL precis som dig 5-6 enligt mina beräkningar, spännande.

Hoppas det är vår tur nu =) 

Det har ju som sagt funkat förr, så jag hoppas det ger resultat den här gången. =)

Såg att jag har BIM runt 18-19 men det beror på när äl kommer förstås :) jaaaa hoppas det! Skulle bli så glad :) Är det första barnet förresten?
  • Cecilah
    mariama skrev 2016-11-23 16:09:33 följande:

Verkligen! Åh man är ju så himla otålig?! Vill bli gravid NYSS! Har fått mina tabletter idag så ikväll tar jag första. Har du också tagit på kvällen?

Jag tog på kvällen innan jag skulle sova :)
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-23 16:11:33 följande:
    Såg att jag har BIM runt 18-19 men det beror på när äl kommer förstås :) jaaaa hoppas det! Skulle bli så glad :) Är det första barnet förresten?
    Det är vårt tredje busfrö vi kämpar för nu, hoppas det funkar för oss alla nu också =) 

Håller verkligen med om att man vill bli gravid typ nyss.... helst igår. Man är så otålig... =)
  • mariama
    KCEG skrev 2016-11-23 18:35:48 följande:

Det är vårt tredje busfrö vi kämpar för nu, hoppas det funkar för oss alla nu också =) 

Håller verkligen med om att man vill bli gravid typ nyss.... helst igår. Man är så otålig... =)

Åh vad mysigt, skulle också gärna ha tre barn sen :) Hur gamla är dina andra barn? JA! Blir väl ännu värre när man lyckades men det ändå inte blev något liksom. Och precis alla runt en blir gravida också?! Jaja. Heja oss nu, alla tre!! Tar min första tablett ikväll, hoppas den hjälper oss på traven!
  • ensamärstark

Jag kan bara tala om att min erfarenhet av apiforce var INTE BRA!

Jag fick inga fertila flytningar den cykeln och ägglossningen sköts upp med över en vecka! Hela cykeln kändes helt OFF! Är helt övertygat att apiforcen hade något med detta att göra. Tyvärr har jag hört många andra som får dessa typer av problem när de provar kosttillskott som apiforce och andra

• KCEG
    mariama skrev 2016-11-23 20:49:49 följande:
    Åh vad mysigt, skulle också gärna ha tre barn sen :) Hur gamla är dina andra barn? JA! Blir väl ännu värre när man lyckades men det ändå inte blev något liksom. Och precis alla runt en blir gravida också?! Jaja. Heja oss nu, alla tre!! Tar min första tablett ikväll, hoppas den hjälper oss på traven!
    Mina andra barn är 6 och 7 år gamla, och min yngsta blev till med Apiforce, men vet såklart inte om det verkligen var så eller om det hade blivit ändå.
    Jag har ätit Apiforce i flera år för att ha koll på min mens, och ägglossning just för att jag inte äter preventivmedel.
    Så jag har använt det i syftet att undvika en graviditet i flera år. Jag har haft extra bra koll på ägglossning och mensen har alltid kommit mellan 08-10 varje gång.

Jag håller däremot med ensamärstark, man ska vara försiktig och lyssna på sin kropp. Alla regerar olika precis som att vissa kan äta p-piller och andra inte. Så Apifprce är inte för alla. Det funkar inte som man önskar för alla såklart!
    Jag har inte ätit de sen mitt MA då jag inte vill mixtra med mina hormoner och så men nu har vi försökt utan några månader och inte lyckats. Så därav mitt beslut att pröva och se vad det ger. 
    Hoppas givetvis på ett plus, som generar en levande bebis en vacker dag!
  • Trött79

Vi har bestämt oss för att prova apiforce då allt blivit upp och ner av stress och sådant som kommer med att vara tvungen att vända sig till fertilitetsvården för att få hjälp med bebis. Min sambos mens har ballat ur helt. Ibland blir det bara som bruna flytningar med utebliven ÄL, medan det ibland blir ordentligt. Då har ÄL kommit på lördagar och då kan vi inget göra. Vi fick en resultatlös insemination för ett år sedan. Sen dess har det bara krånglat. I somras när de hade stängt fungerade allt fläckfritt med mens och ÄL. Har talat med en bekant som provade det i liknande situation där mens pga stress uteblev i 2 år! För henne hjälpte det. Sen vet man ju aldrig. Lycka till alla!!

• mariama
    Cecilah skrev 2016-11-23 10:09:14 följande:

Har BIM den 27e så på söndag :) tack för tummarna! Hoppas nu bidrottningsgelen gör susen!

Hur går det för dig? Några känningar hit eller dit? :)
Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?