• mariama

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Hej! Är det fler än jag som börjar/har börjat/ska börja äta bidrottninggelé (Apiforce) nu för att förhoppningsvis bli gravida?

Jag har ett barn redan och vi vill ha syskon! På första försöket i juli blev jag gravid men tyvärr slutade det i ett MA som upptäcktes i slutet av augusti. Sen dess har vi försökt tre cykler men inte lyckats hittills. Vet att det inte alls är länge men vill gärna testa något som sägs vara positivt för ägglossning och hormoner, man förlorar ju inget på det tänker jag :)

Är det fler i samma sits? Som vill följas åt? Eller har någon erfarenheter av bidrottninggelé? :) Snälla hör av er!

• Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?
  • InaLo

Enligt fertilitets experter på youtub så är det 1000mg per dag man bör ta. Apiforce har väl bara 200mg. Jag hade dom i början men köpte sedan starkare tabletter. Sen är det väl sagt att det tar 3 månader för full effekt. Bara så man inte ger upp för tidigt.

• Livetsgång
    InaLo skrev 2016-11-30 08:10:46 följande:

Enligt fertilitets experter på youtub så är det 1000mg per dag man bör ta. Apiforce har väl bara 200mg. Jag hade dom i början men köpte sedan starkare tabletter. Sen är det väl sagt att det tar 3 månader för full effekt. Bara så man inte ger upp för tidigt.

Finns som sagt inga vetenskapliga bevis.. Sen är det nog väldigt individuellt för varje kvinnokropp :)

För min del så kom kroppen iallafall igång efter jag började med dom och det med rätt kort varsel med samt kroppen nu är som en klocka :)
  • BeccaBus

Hej!
    Någon som vet om apiforce kan hjälpa kroppen att komma igång snabbare med ägglossningen efter förlossning?

• Livetsgång
    BeccaBus skrev 2016-11-30 10:16:24 följande:

Hej!
    Någon som vet om apiforce kan hjälpa kroppen att komma igång snabbare med ägglossningen efter förlossning?

Efter förlossning kan jag ej svara på.. Har inte barn själv.. Dock hjälpte Apiforce min kropp med ägglossning att komma igång efter en tids P-skydd :)
  • mariama
    BeccaBus skrev 2016-11-30 10:16:24 följande:

Hej!

Vet inte riktigt men tycker mig ha läst att folk tagit det i det syftet! Värt ett försök kanske? Funkar förstås olika för alla men för mig känns det som att kroppen sattes igång, även fast den varit igång länge nu, så på en annan nivå liksom, haha. Vad det leder till vet jag förstås inte än :)
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-30 10:43:20 följande:
    Vet inte riktigt men tycker mig ha läst att folk tagit det i det syftet! Värt ett försök kanske? Funkar förstås olika för alla men för mig känns det som att kroppen sattes igång, även fast den varit igång länge nu, så på en annan nivå liksom, haha. Vad det leder till vet jag förstås inte än :)
    Som jag nämnde här tror jag det va så började jag med det i början av Oktober. 
    Ville ju ge det en chans iomed jag visste att just avslut efter P-spruta kunde sätta kroppen helt ur balans.

Tog min sista spruta 11 Maj så den gick ur nu Augusti 2016. Började med Apiforce början av Oktober och den 12 Oktober kom min mens dock om sparsam. Tog även rosenrot då med.. Sen boom den 27/28 Oktober fick jag en väldigt tydlig ägglossning med både flytningar, smärtor m:m.

Fortsatte med Apiforce såklart och den 12 November kom en väldigt tydlig mens som en klocka och jag blödde precis som en mens i 5 dagar och hade mensvärk.. Nu i helgen hade jag ÄL som både stegrade på tester, temphöjning, flytningar och väldiga ÄL smärtor :)

Men som du också säger det är ju olika. Vissa har ju fått en rubbad cykel av de hälsokosten så det är nog lite 50/50 i avgörande om det hjälper :)
  • Trött79

Man vet ju inte men efter ett års krånglande med utebliven mens och ÄL titt som tätt började vi äta apiforce och nu är det dags att äntligen få prova INS igen. Vi har inte ätit det länge alls men min sambo är vanligtvis en sådan person som mediciner etc verkar väldigt snabbt på.

• mariama

Har haft väldigt tydliga äl-känningar idag i form av värk och ömhet i äggstockarna. Äl-flytningar igår också. Men testen blir liksom inte så värst starka ändå! Kan man få äl utan stegring? Än kan det ju stegra om någon dag, men jag brukar alltid få en jämn fin stegring där teststrecket blir starkare än kontrollstrecket innan det blir svagare igen dagen därpå. Har för mig att jag har läst nåt om att en del inte får så tydligt utslag på stickorna med Apiforce, hur nu det kan hänga ihop?!

Tempar också så ska bli intressant att se vad som händer!

• Livetsgång

Nån som kan svara på detta?

Jag är på ÄL+ 9 kan jag fortsätta äta Apiforce och rosenrot?

Vissa säger man kan det medans andra säger man ska göra uppehåll under ägglossningsperioden 

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-04 11:47:27 följande:

Nån som kan svara på detta?

Jag är på ÄL+ 9 kan jag fortsätta äta Apiforce och rosenrot?

Vissa säger man kan det medans andra säger man ska göra uppehåll under ägglossningsperioden 

Apiforce kan man äta hela cykeln, men rosenrot har jag hört att man absolut ska sluta med vid ägglossningen! Så äter du det fortfarande, sluta direkt, det är i alla fall vad jag har sett på alla källor jag hittat! :)
Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?