• mariama

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Hej! Är det fler än jag som börjar/har börjat/ska börja äta bidrottninggelé (Apiforce) nu för att förhoppningsvis bli gravida?

Jag har ett barn redan och vi vill ha syskon! På första försöket i juli blev jag gravid men tyvärr slutade det i ett MA som upptäcktes i slutet av augusti. Sen dess har vi försökt tre cykler men inte lyckats hittills. Vet att det inte alls är länge men vill gärna testa något som sägs vara positivt för ägglossning och hormoner, man förlorar ju inget på det tänker jag :)

Är det fler i samma sits? Som vill följas åt? Eller har någon erfarenheter av bidrottninggelé? :) Snälla hör av er!

• Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?
  • mariama

Hur går det för alla? :)

Jag är på äl+5 idag och har väldigt hög temp sen äl, men annars ganska få symtom. Tycker det är skönt, sen missfallet i augusti har jag haft alla möjliga konstiga symtom mellan äl och BIM annars, som ändå visat sig vara ingenting sedan. Gångerna jag varit gravid kom riktiga symtom någon vecka efter äl, så det känns bra att slippa ha pms ända från äl. Kommer inte testa förrän ev riktigt nära BIM eller om mensen inte kommer, vilket också är skillnad mot för tidigare då jag har köpt ett gäng billiga tester som ändå visar helt knepiga resultat. Försöker stressa av med andra ord :))

• KCEG
    mariama skrev 2016-12-11 08:07:16 följande:

Hur går det för alla? :)

Jag är på äl+5 idag och har väldigt hög temp sen äl, men annars ganska få symtom. Tycker det är skönt, sen missfallet i augusti har jag haft alla möjliga konstiga symtom mellan äl och BIM annars, som ändå visat sig vara ingenting sedan. Gångerna jag varit gravid kom riktiga symtom någon vecka efter äl, så det känns bra att slippa ha pms ända från äl. Kommer inte testa förrän ev riktigt nära BIM eller om mensen inte kommer, vilket också är skillnad mot för tidigare då jag har köpt ett gäng billiga tester som ändå visar helt knepiga resultat. Försöker stressa av med andra ord :))

Jag känner igen mig, jag försöker ignorera att vi har BIM om en vecka. Men fick ett hugg i magen så då blev jag påmind. Hoppas inte kroppen lurar mig igen, känns som jag har blivit tillräckligt lurad med allt. 
    Bim den 20/12 
    Jag har ett testa tidigt test, men känner att det är lönlöst. Fast med tanke på hur jag fungerar så hinner jag säkert ändra mig flera gånger om innan fredag. 
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-12 09:39:37 följande:

Jag känner igen mig, jag försöker ignorera att vi har BIM om en vecka. Men fick ett hugg i magen så då blev jag påmind. Hoppas inte kroppen lurar mig igen, känns som jag har blivit tillräckligt lurad med allt. 

Bim den 20/12 

Jag har ett testa tidigt test, men känner att det är lönlöst. Fast med tanke på hur jag fungerar så hinner jag säkert ändra mig flera gånger om innan fredag. 

Ja det är ju så svårt om man har tester hemma :/ Jag har ett RFSU och ett cb digital, inga av de billiga jag brukar köpa som ändå bara ger falska förhoppningar med svaga skuggor! Kommer säkert också testa innan BIM men det får i så fall bli till helgen! Om jag nu misstänker något! Äter du Apiforce fortfarande?
  • KCEG
    mariama skrev 2016-12-12 10:33:58 följande:
    Ja det är ju så svårt om man har tester hemma :/ Jag har ett RFSU och ett cb digital, inga av de billiga jag brukar köpa som ändå bara ger falska förhoppningar med svaga skuggor! Kommer säkert också testa innan BIM men det får i så fall bli till helgen! Om jag nu misstänker något! Äter du Apiforce fortfarande?
    Ja jag äter dom fortfarande, jag tror helt enkelt att det för mycket och ger  mig obalans om jag ska sluta, börja igen i två veckor, sluta... osv jag skrev om det tidigare i tråden när jagade varit och pratat med min tant på hälsokosten och beskrev mitt önskemål och förlusten av vår sista grav. Hon rekommenderade starkt att man ska äta det hela cyklen tills man plussar. Då kan man sluta. 
    Men jag äter på och inväntar som sagt BIM den 20/12 

Hur går du/ni?
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-12 16:02:28 följande:

Ja jag äter dom fortfarande, jag tror helt enkelt att det för mycket och ger  mig obalans om jag ska sluta, börja igen i två veckor, sluta... osv jag skrev om det tidigare i tråden när jagade varit och pratat med min tant på hälsokosten och beskrev mitt önskemål och förlusten av vår sista grav. Hon rekommenderade starkt att man ska äta det hela cyklen tills man plussar. Då kan man sluta. 

Men jag äter på och inväntar som sagt BIM den 20/12 

Hur går du/ni?

Jag tänker lika och gör på samma vis som du! Ååh kan vi inte få ett varsitt plus nu? Hoppas så innerligt. Dagarna går sakta den här perioden :0
  • KCEG
    mariama skrev 2016-12-12 17:03:51 följande:
    Jag tänker lika och gör på samma vis som du! Ååh kan vi inte få ett varsitt plus nu? Hoppas så innerligt. Dagarna går sakta den här perioden :0
    Verkligen, hoppas att det blir vår tur snart. Vågar däremot inte hoppas på för mycket, på något vis så har jag redan ställt in mig på att köra vidare i januari. 
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-13 10:19:52 följande:
    Verkligen, hoppas att det blir vår tur snart. Vågar däremot inte hoppas på för mycket, på något vis så har jag redan ställt in mig på att köra vidare i januari. 
    Samma här, känns inte bra, har inga känningar mer än samma som senaste månaderna förutom lindrigare symtom liksom. Tror mensen kommer som beräknat :(
  • Trött79

KCEG

Hoppet har lämnar oss också en del. Man orkar liksom inte tro mer. Vi fick till slut göra en insemination igen. Om det har med apiforce att göra eller ej kan jag inte säga, men för första gången på 12 månader såg allt superbra ut. Dock har man inte ens lusten att hoppas om ni förstår hur jag menar. Nu känns det som en plåga att vänta på mens eller sticka som förmodligen visar negativt. I alla filmer och överallt runt omkring oss ser vi magar, nyfödda och barnvagnar. Det är skitjobbigt fast man borde hoppas och längta....

• FrökenS

Hej, hoppas gärna in här! Har också börjat äta bidrottninggele för att lättare bli gravid. Fick tyvärr mens idag så det funkade inte denna månad :( Vi har försökt att få barn nr 3 i åtta månader nu. Med barn nr 2 åt jag bidrottninggele och blev gravid direkt (efter ett missfall precis innan). Dock tyckte jag att det påverkade mig annorlunda den gången, jag fick mycket mer ägglossningsflytningar av bidrottninggelen vilket jag tror hjälpte att bli gravid men det är inte alls så denna gång. Tycker ni att det har påverkats av att äta?

• HoppasPåEnTill

Har ätit apriforce ett par veckor men ökat upp till 1000 mg nu. Det ser ut som att jag har ÄL strax så jag hoppas få till insemination idag och i morgon eller lördag.

Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?