• mariama

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Hej! Är det fler än jag som börjar/har börjat/ska börja äta bidrottninggelé (Apiforce) nu för att förhoppningsvis bli gravida?

Jag har ett barn redan och vi vill ha syskon! På första försöket i juli blev jag gravid men tyvärr slutade det i ett MA som upptäcktes i slutet av augusti. Sen dess har vi försökt tre cykler men inte lyckats hittills. Vet att det inte alls är länge men vill gärna testa något som sägs vara positivt för ägglossning och hormoner, man förlorar ju inget på det tänker jag :)

Är det fler i samma sits? Som vill följas åt? Eller har någon erfarenheter av bidrottninggelé? :) Snälla hör av er!

• Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-27 22:35:42 följande:

Vad spännande :) Uppdatera oss här! Har cykeln varit som vanligt med Apiforce? Känns som om äl kommer komma tidigare för mig nu. Eller så känner jag bara av den tidigare liksom :)

Min cykel har varit otroligt punktlig såhär långt efter jag började med apiforce. Och alla med tydliga symptom och tecken :) innan hade jag ingen mens pga tidigare skydd och aldrig känning av äl.

Men båda mina äl månader nu har inneburit äl smärtor, tydliga flytningar.

Nu när jag tempar känns det enklare. Har fortfarande nu dag 2 höjd morgontemp :)

Det som är jobbigast är hur brösten beteer sig. För såhär va dom inte förra månaden.

Nu börjar dom bli förstora för sport bhn och försöker ta sig ut under ifrån samt ilar som sjutton.
  • mariama

Fick stegring på äl-test idag på cykeldag 9! Så äl verkar komma lite tidigare än vanligt! Har nog aldrig haft det innan dag 16 vad jag vet! Får hoppas det blir till nåt positivt. Äl är väl om ett par dagar nu då, får se vad tempkurvan säger. Så BIM blir säkert lite tidigare än beräknat också, inte mig emot! Känner av mycket tydligare redan nu med molvärk och så! Spännande :)

Hur går det för er andra?

• Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-28 19:33:48 följande:

Fick stegring på äl-test idag på cykeldag 9! Så äl verkar komma lite tidigare än vanligt! Har nog aldrig haft det innan dag 16 vad jag vet! Får hoppas det blir till nåt positivt. Äl är väl om ett par dagar nu då, får se vad tempkurvan säger. Så BIM blir säkert lite tidigare än beräknat också, inte mig emot! Känner av mycket tydligare redan nu med molvärk och så! Spännande :)

Hur går det för er andra?

Enligt appen FF är jag på ÄL+4

Fick tempöjning morgonen 26:e med en grad
    Idag 4 dagar efter ligger morgontempen fortfarande hög och högre på 36,80

Min basaltemp kroppsligt ligger någonstans mellan 36,05 - 36,10 och den har stigit nu 4 dagar :)
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-29 11:03:18 följande:

Enligt appen FF är jag på ÄL+4

Fick tempöjning morgonen 26:e med en grad

Idag 4 dagar efter ligger morgontempen fortfarande hög och högre på 36,80

Min basaltemp kroppsligt ligger någonstans mellan 36,05 - 36,10 och den har stigit nu 4 dagar :)

Härligt, då verkar äl ha varit som den ska!! :) Hoppas det tar sig nu! Är det alltså ditt andra försök med Apiforce nu?
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-29 12:39:16 följande:
    Härligt, då verkar äl ha varit som den ska!! :) Hoppas det tar sig nu! Är det alltså ditt andra försök med Apiforce nu?
    Japp andra försöket. 
    Började med Apiforce och Rosenrot i början av Oktober.

Fick sparsam mens runt 12 Oktober
    Fick sen tydlig ÄL runt 27:e och 28:e Oktober 

Slutade sen med Rosenrot och fortsatte med Apiforce och mensen kom som en klocka igen 12 November och nu hade jag tydlig ÄL igen som både stegrades, innebar väldiga ÄL symptom, Flytningar och nu temphöjning

Så Apiforce måste jag ge tummen upp för iomed det va ju efter jag började med den som allt kom igång igen :) 

Har aldrig innan märkt av ÄL förr nämligen inte i denna grad :)
  • Cecilah

Jag fick mens i helgen! Blir nu ett andra försök med bidrottningsgele :)

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-29 12:45:02 följande:
    Japp andra försöket. 
    Började med Apiforce och Rosenrot i början av Oktober.

Fick sparsam mens runt 12 Oktober
    Fick sen tydlig ÄL runt 27:e och 28:e Oktober 

Slutade sen med Rosenrot och fortsatte med Apiforce och mensen kom som en klocka igen 12 November och nu hade jag tydlig ÄL igen som både stegrades, innebar väldiga ÄL symptom, Flytningar och nu temphöjning

Så Apiforce måste jag ge tummen upp för iomed det va ju efter jag började med den som allt kom igång igen :) 

Har aldrig innan märkt av ÄL förr nämligen inte i denna grad :)
    Det är ju toppen! :) Hoppas att kroppen kommer igång ordentligt nu! Jag har känt av ÄL rätt tydligt förut också men det är verkligen tydligare nu ändå! Har mest känt av det efter själva ÄL förut, nu har jag ordentliga känningar även innan. Spännande att se vad som händer :)
  • mariama
    Cecilah skrev 2016-11-29 19:17:14 följande:

Vad synd, men du verkade ju ha det på känn åtminstone :) Härligt, då är det bara att köra på igen nu! Som sagt, det sägs ju att det ger bäst effekt efter ett par månader! 
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-27 21:01:17 följande:
    Har du känt nåt särskilt sen du började äta tabletterna? Tycker mig ha äl-känningar redan nu på dag 8-9! Känns som om den måste komma tidigare!
    Precis som dig så har jag ÄL känningar både igår och idag, alltså dag 8 och 9 men ingen stegring på testerna än. Vi får väl se, men jag hoppas att det bär sig den här månaden. 
  • KCEG
    Cecilah skrev 2016-11-29 19:17:14 följande:

Usch! =( Hoppas bättre lycka nästa månad. 
Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?