• Livetsgång

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Har gått på Apiforce samt Rosenrot sen början av Oktober :)

Rosenrot tar jag inte just nu men Apiforce tar jag varje dag.

Började med det för att hoppas komma igång med kroppen efter P-sprutan gick ut i Augusti och kroppen har kommit igång både med 2 punktliga menustrationer och 2 ÄL.

Första mens 11-16 Oktober
    Första ÄL runt 27-28 Oktober (Testade inte då men hade tydliga flytningar och ÄL smärtor)

Senaste mens 12-16 November
    Nu ÄL 25-27 November (Ägglossning enligt kalendern skedde/sker idag)

Har/Hade ÄL nu igår/idag/inatt konstaterat.
    Stegring av test i förrgår och igår samt mycket tydliga flytningar och typisk ÄL smärta
    Har även tempat med en NC temp varje morgon och fick imorse en temp som har gått upp också som gott tecken :)

Givetvis lyckades man locka sambon med precis lagom ;)

Så BIM ska ske 11-12 December ungefär :)

• Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-11-26 15:24:22 följande:

Har gått på Apiforce samt Rosenrot sen början av Oktober :)

Rosenrot tar jag inte just nu men Apiforce tar jag varje dag.

Började med det för att hoppas komma igång med kroppen efter P-sprutan gick ut i Augusti och kroppen har kommit igång både med 2 punktliga menustrationer och 2 ÄL.

Första mens 11-16 Oktober
    Första ÄL runt 27-28 Oktober (Testade inte då men hade tydliga flytningar och ÄL smärtor)

Senaste mens 12-16 November
    Nu ÄL 25-27 November (Ägglossning enligt kalendern skedde/sker idag)

Har/Hade ÄL nu igår/idag/inatt konstaterat.
    Stegring av test i förrgår och igår samt mycket tydliga flytningar och typisk ÄL smärta
    Har även tempat med en NC temp varje morgon och fick imorse en temp som har gått upp också som gott tecken :)

Givetvis lyckades man locka sambon med precis lagom ;)

Så BIM ska ske 11-12 December ungefär :)

Glömde flika in mina bröst har blivit lite lite större (märker detta på min sport-BH) samt bröstvårtorna känns isiga i känslan typ ilande.
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-27 22:35:42 följande:

Vad spännande :) Uppdatera oss här! Har cykeln varit som vanligt med Apiforce? Känns som om äl kommer komma tidigare för mig nu. Eller så känner jag bara av den tidigare liksom :)

Min cykel har varit otroligt punktlig såhär långt efter jag började med apiforce. Och alla med tydliga symptom och tecken :) innan hade jag ingen mens pga tidigare skydd och aldrig känning av äl.

Men båda mina äl månader nu har inneburit äl smärtor, tydliga flytningar.

Nu när jag tempar känns det enklare. Har fortfarande nu dag 2 höjd morgontemp :)

Det som är jobbigast är hur brösten beteer sig. För såhär va dom inte förra månaden.

Nu börjar dom bli förstora för sport bhn och försöker ta sig ut under ifrån samt ilar som sjutton.
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-28 19:33:48 följande:

Fick stegring på äl-test idag på cykeldag 9! Så äl verkar komma lite tidigare än vanligt! Har nog aldrig haft det innan dag 16 vad jag vet! Får hoppas det blir till nåt positivt. Äl är väl om ett par dagar nu då, får se vad tempkurvan säger. Så BIM blir säkert lite tidigare än beräknat också, inte mig emot! Känner av mycket tydligare redan nu med molvärk och så! Spännande :)

Hur går det för er andra?

Enligt appen FF är jag på ÄL+4

Fick tempöjning morgonen 26:e med en grad
    Idag 4 dagar efter ligger morgontempen fortfarande hög och högre på 36,80

Min basaltemp kroppsligt ligger någonstans mellan 36,05 - 36,10 och den har stigit nu 4 dagar :)
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-29 12:39:16 följande:
    Härligt, då verkar äl ha varit som den ska!! :) Hoppas det tar sig nu! Är det alltså ditt andra försök med Apiforce nu?
    Japp andra försöket. 
    Började med Apiforce och Rosenrot i början av Oktober.

Fick sparsam mens runt 12 Oktober
    Fick sen tydlig ÄL runt 27:e och 28:e Oktober 

Slutade sen med Rosenrot och fortsatte med Apiforce och mensen kom som en klocka igen 12 November och nu hade jag tydlig ÄL igen som både stegrades, innebar väldiga ÄL symptom, Flytningar och nu temphöjning

Så Apiforce måste jag ge tummen upp för iomed det va ju efter jag började med den som allt kom igång igen :) 

Har aldrig innan märkt av ÄL förr nämligen inte i denna grad :)
  • Livetsgång
    InaLo skrev 2016-11-30 08:10:46 följande:

Enligt fertilitets experter på youtub så är det 1000mg per dag man bör ta. Apiforce har väl bara 200mg. Jag hade dom i början men köpte sedan starkare tabletter. Sen är det väl sagt att det tar 3 månader för full effekt. Bara så man inte ger upp för tidigt.

Finns som sagt inga vetenskapliga bevis.. Sen är det nog väldigt individuellt för varje kvinnokropp :)

För min del så kom kroppen iallafall igång efter jag började med dom och det med rätt kort varsel med samt kroppen nu är som en klocka :)
  • Livetsgång
    BeccaBus skrev 2016-11-30 10:16:24 följande:

Hej!
    Någon som vet om apiforce kan hjälpa kroppen att komma igång snabbare med ägglossningen efter förlossning?

Efter förlossning kan jag ej svara på.. Har inte barn själv.. Dock hjälpte Apiforce min kropp med ägglossning att komma igång efter en tids P-skydd :)
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-11-30 10:43:20 följande:
    Vet inte riktigt men tycker mig ha läst att folk tagit det i det syftet! Värt ett försök kanske? Funkar förstås olika för alla men för mig känns det som att kroppen sattes igång, även fast den varit igång länge nu, så på en annan nivå liksom, haha. Vad det leder till vet jag förstås inte än :)
    Som jag nämnde här tror jag det va så började jag med det i början av Oktober. 
    Ville ju ge det en chans iomed jag visste att just avslut efter P-spruta kunde sätta kroppen helt ur balans.

Tog min sista spruta 11 Maj så den gick ur nu Augusti 2016. Började med Apiforce början av Oktober och den 12 Oktober kom min mens dock om sparsam. Tog även rosenrot då med.. Sen boom den 27/28 Oktober fick jag en väldigt tydlig ägglossning med både flytningar, smärtor m:m.

Fortsatte med Apiforce såklart och den 12 November kom en väldigt tydlig mens som en klocka och jag blödde precis som en mens i 5 dagar och hade mensvärk.. Nu i helgen hade jag ÄL som både stegrade på tester, temphöjning, flytningar och väldiga ÄL smärtor :)

Men som du också säger det är ju olika. Vissa har ju fått en rubbad cykel av de hälsokosten så det är nog lite 50/50 i avgörande om det hjälper :)
  • Livetsgång

Nån som kan svara på detta?

Jag är på ÄL+ 9 kan jag fortsätta äta Apiforce och rosenrot?

Vissa säger man kan det medans andra säger man ska göra uppehåll under ägglossningsperioden 

• Livetsgång
    mariama skrev 2016-12-04 13:44:55 följande:
    Apiforce kan man äta hela cykeln, men rosenrot har jag hört att man absolut ska sluta med vid ägglossningen! Så äter du det fortfarande, sluta direkt, det är i alla fall vad jag har sett på alla källor jag hittat! :)
    Ja Rosenrot hade jag lite aning om så den tar jag inte :) Slutade ta den vid min mens den 12 November men va lite osäker på Apiforce. Men då vet jag att jag kan ta den :) 
Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?