• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-11-24 15:02:33 följande:

Grattis, får man väl säga då! Efter storebror kände jag inte nåt sug efter sex på väldigt länge. Annat är det nu, så det är väl bara att tacka och ta emot. Dock inte blivit något sexande än. Fan inte det lättaste med en bebis och en 3,5-åring! Och så en man som nyss fått en chefstjänst som han behöver lära sig i rekordfart. Vill också ligga ju!!! XD

Nej förstår att det är mer tricky med nr 2. Och det gäller ju inte bara sexandet - fattar inte hur ni med flera barn får ihop dagen. Känns som det inte finns tid över till nått som det är med bara en liten
  • eagle87

Åh vad jag saknat er <3....

Idag har jag haft en dålig dag och ångest som höll mig vaken igår natt :(

Jag drömmer verkligen om den tiden när han kan sova hela natten.. symmetrical sagoskog och sajowacha vad har ni för erfarenheter? När sover de längre?

Just nu äter han vid 21. Är vaken till 00. Under denna tid verkar han väldigt pigg men också övertrött vill att man ska hålla honom, spottar ut nappen... gråter... kl 00 äter han och somnar vid 1. Vaknar runt 4 äter sover, vaknar 7 och är vaken till ca 9... sover sen till 11. Vaken till 1. Sover äter kl 14.sover till 17.. äter sover till O från.

Vi började ha sex ca 2 v efter förlossning och Gud så mkt bättre än innan förlossning.... men får urinvägs infektion symptom efter varje sex, äter nu penicillin... men har kvar symptom :( fattar inte varför de blir så...

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-11-24 14:44:13 följande:
    Nej förstår att det är mer tricky med nr 2. Och det gäller ju inte bara sexandet - fattar inte hur ni med flera barn får ihop dagen. Känns som det inte finns tid över till nått som det är med bara en liten
    De fattar jag inte heller... hur orkar Man med mer än ett??????

Suck... när blir de nånsin lättare??
  • eagle87
    sagoskog skrev 2016-11-23 19:06:16 följande:

Förlåt för att jag spammar tråden, men jag behöver era bästa tip.

Imorgon har jag utvecklingssamtal med båda barnen. Kommer ta 1-1,5 timme på skolan och sitter först med ena tjejen och hennes mentor och sen andra tjejen och hennes mentor. Deras pappa jobbar så jag går dit ensam med Ylva. Är rädd att hon ska bli grinig och överrösta hela samtalet. Tänkte att jag kanske kan gå en promenad först och sedan ta med mig liggdelen upp och hoppas att hon sover. Men med min tur lär ju supersovaren vakna direkt. I värsta fall får jag väl sitta med henne hängande i bröstet. Eller är det opassande?

Hur gick det idag med Ylva på utvecklingssamtalet??

Så stark du måste varit som orka när tvillingarna var nyfödda... <3.
  • Loppan84

Det här med övertrött bebis... hände igen ikväll. Har haft mycket besök och blev lite vandrande från famn till famn. Jag tror han blir överstimulerd och sliten v många människor. Det är andra gången denna veckan det varit mycket folk och han senare på kvällen gallskriker och är otröstlig utan förklarling. Vill inte ens amma (och det är kors i taket), klarar inte att somna trots att han i vanlig fall alltid somnar på kvällen om man håller honom stilla mot kroppen och inte ont i magen.

Någon annan som känner igen detta? Vad ska man göra isåfall? Undvika att samla många människor? Skärma honom i sin egen famn eller i vagnen? Säga att andra Inter får hålla honom när det är mkt folk?

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-11-24 23:07:32 följande:

Det här med övertrött bebis... hände igen ikväll. Har haft mycket besök och blev lite vandrande från famn till famn. Jag tror han blir överstimulerd och sliten v många människor. Det är andra gången denna veckan det varit mycket folk och han senare på kvällen gallskriker och är otröstlig utan förklarling. Vill inte ens amma (och det är kors i taket), klarar inte att somna trots att han i vanlig fall alltid somnar på kvällen om man håller honom stilla mot kroppen och inte ont i magen.

Någon annan som känner igen detta? Vad ska man göra isåfall? Undvika att samla många människor? Skärma honom i sin egen famn eller i vagnen? Säga att andra Inter får hålla honom när det är mkt folk?

Ja jag känner igen. Tack för kanontipset igår :) med filten och vaggande. Jag har inte hunnit testa än men tror absolut det kan funka. Som sagt så kan tuttandet lätt bli en ond spiral med hetsätande och kräkningar.

För Ylva är nog det primära problemet sömnbrist, vilket oftast blir resultatet av besök. I de situationerna brukar jag söva henne i famnen när hon blir trött. Oavsett om det är tråkigt att hon somnar 3 min efter att folket anlänt. Men hon vaknar tyvärr oftast innan hon är färdigsoven och det kan påverka kvällen i alla fall. Jag vet inte riktigt hur man löser det. Men mitt tips är iaf att priotitera att ge honom möjlighet att sova när han behöver. Nu menar jag såklart inte att ni inte låter honom sova. Men det blir ju lätt så att när det är mycket folk och saker som händer att de håller sig vakna på lånad energi liksom.
  • Loppan84

Ja precis. Han kämpar emotmatt somna och ska titta på sllt. Tror han är i en lite känslig period också, blir 4 veckor idag och läste att nu börjar de ta in mycket fler intryck.

Angående det där med vaggande läste jag en annan sak son jag tror stämmer - att det är bättre att vagga upp och ner eller framåt och bakåt (gungstol ör toppen) men inte sida till sida när de är jättetrötta. Tror der stämmer för svärmor gungade massa sida till sida igår när han höll på atr somna och han blev jätteillamående och vaknade helt istället sen började karusellen med att inte skulle sova på hela kvällen utan kämpa emot och sen kom skrikfesten igång

• Loppan84

Här är en guide om att Linda bebisen. Vet att det ingen är så vanligt i Sverige men när jag bodde i England fick alla råd om detta. Lilleman älskar det, särskilt när han är så övertrött. . Dock brukar jag låta honom somna så i mina armar men sen när jag lägger ner honom öppnar jag upp så den bara ligger under och så får han sitt vanliga täcke i sängen

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-11-24 23:07:32 följande:

Har exakt samma "problem"! Läste på någon vårdsida att dom kan bli överstimulerade stressade av förmycket intryck. Att typ mamma och pappas ansikte om dagarna egentligen är mer än nog i början för många spädbarn. Igår var en sån dag och jäklar va hon skrek. Det var inte kolikskriket utan övertrött/stressad gallskrik. Usch va hemsk jag kände mig som ändå varit delaktig i att hon var så trött och orolig. :/

Vet inte alls hur man ska göra eller tänka? Det går inte alls att få henne att sova bland folk. Även fast jag går iväg. Kommer du på något smart så hojta till. ^^
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend