Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Ja precis. Jag har läst om det men haft lite svårt med tillfällen under dagen att göra det. Hon har 3 lägen känns det som, gallskrik, sova eller äta. Huuuh. Stackarn! Men när hon haft sina panikskrik i flera timmar har vi masserat magen emellanåt och ibland blir hon lugn en stund som om det lindrar en kooooort stund men sen kör det igång igen. Ibland fungerar det inte alls. Men kanske måste köra det mer på dagarna för att underhålla.. :) Min sambo har hittat en bajs-dans som får henne att tömma sig rejält om dagarna. Hahah. Får se om den kan hjälpa något. ^^ Jag har inte lärt mig tekniken än.
Läser här varje dag men har inte haft ork att skriva... våran kille blir en månad idag.. jag mår lite bättre, tar ingen medecin... jag kan sova nu på nätterna när han sover.. han vaknar var 3 timme, vi ger ersättning...
På dagarna e han väldigt klängig O går knappt att lämna ensam... känns tungt och jag är ofta helt slut... huvudvärk O värk i benen...! Längtar så extremt till han sover längre på nätterna...
Grattis sajowacha till din bebis:)
Gästen Gud vad jobbigt med kolik... starkt att du hanterar de så bra... tycker ni alla e så grymma som ammar.... jag orkade verkligen inte :(
Läser här varje dag men har inte haft ork att skriva... våran kille blir en månad idag.. jag mår lite bättre, tar ingen medecin... jag kan sova nu på nätterna när han sover.. han vaknar var 3 timme, vi ger ersättning...
På dagarna e han väldigt klängig O går knappt att lämna ensam... känns tungt och jag är ofta helt slut... huvudvärk O värk i benen...! Längtar så extremt till han sover längre på nätterna...
Gästen Gud vad jobbigt med kolik... starkt att du hanterar de så bra... tycker ni alla e så grymma som ammar.... jag orkade verkligen inte :(
Hmm har inte börjat fundera på det än - men känns väldigt tidigt att bekymra sig för dig? Eller när har du räknat med att de ska ha gått ihop? Har som sagt inte börjat fundera på det än men jag trodde det ofta tog många månader. Men har iaf tagit ner appen MammaMage som ger träningstips utifrån diastasen. Har ju inte börjat än sjölv så kan inte säga hur bra den är, men kanske nått för dig?
Eller jaha det är den träningen du strax är klar med fattade jag nu När började du med den då? Hur vet man när det är dax?
Haha. Ja, precis. Jag började när han var typ två veckor. Första övningarna är så lätta att man kan starta i princip hur tidigt som helst.
På dagarna e han väldigt klängig O går knappt att lämna ensam... känns tungt och jag är ofta helt slut... huvudvärk O värk i benen...! Längtar så extremt till han sover längre på :(
Herregud!! Om jag inte har blivit helt kocko och hjärndöd av all sömnbrist så att jag tagit helt fel på tiden så har vi fått sova 6 1/2 timme inatt... Helt säker på att vi äntligen fick henne lugn och att hon somnade 23... och strax innan 05.30 vaknade hon och ville ha mat!
Känner mig nästan som en ny människa med all denna sömn! xD Passa perfekt med tanke på att vi ska börja flytta idag!
Herregud!! Om jag inte har blivit helt kocko och hjärndöd av all sömnbrist så att jag tagit helt fel på tiden så har vi fått sova 6 1/2 timme inatt... Helt säker på att vi äntligen fick henne lugn och att hon somnade 23... och strax innan 05.30 vaknade hon och ville ha mat!
Känner mig nästan som en ny människa med all denna sömn! xD Passa perfekt med tanke på att vi ska börja flytta idag!