Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Har exakt samma "problem"! Läste på någon vårdsida att dom kan bli överstimulerade stressade av förmycket intryck. Att typ mamma och pappas ansikte om dagarna egentligen är mer än nog i början för många spädbarn. Igår var en sån dag och jäklar va hon skrek. Det var inte kolikskriket utan övertrött/stressad gallskrik. Usch va hemsk jag kände mig som ändå varit delaktig i att hon var så trött och orolig. :/
Vet inte alls hur man ska göra eller tänka? Det går inte alls att få henne att sova bland folk. Även fast jag går iväg. Kommer du på något smart så hojta till. ^^
Ja samma här - var absolut inte magen eller nått utan han stirrade omkring sig överallt och var orolig bara stackars små. Men gäller det även om de sover i vagnen? Är ute på stan nu och är helt bananas med black friday men han har ju sovit hela tiden. Blir de stimulerade ändå av alla ljud och stök tror ni?
Hur gick det idag med Ylva på utvecklingssamtalet??
Så stark du måste varit som orka när tvillingarna var nyfödda... <3.
Hur gick det idag med Ylva på utvecklingssamtalet??
Så stark du måste varit som orka när tvillingarna var nyfödda... <3.
I morse skrattade jag så tårarna sprutade. Ylva stökade lite vid 8-tiden men jag kände mig inte riktigt redo för morgon. Jag hade redan ammat henne och tänkte att jag borde ge henne nappen ist för bröstet så att hon inte "glömmer" den. Jag la mig på rygg och lyfte upp henne på mitt bröst. Så vi låg mage mot mage , med hennes huvud under min haka, och gav henne nappen. Ganska snart måste jag ha dåsat till.. för när jag vaknar en stund senare så har ungen spottat ut nappen, hasat nedåt minst 10 cm och serverat sig själv. Haha, blicken alltså. Så himla nöjd :) Förlåt för den makabra jämförelsen. Men den minen:
I morse skrattade jag så tårarna sprutade. Ylva stökade lite vid 8-tiden men jag kände mig inte riktigt redo för morgon. Jag hade redan ammat henne och tänkte att jag borde ge henne nappen ist för bröstet så att hon inte "glömmer" den. Jag la mig på rygg och lyfte upp henne på mitt bröst. Så vi låg mage mot mage , med hennes huvud under min haka, och gav henne nappen. Ganska snart måste jag ha dåsat till.. för när jag vaknar en stund senare så har ungen spottat ut nappen, hasat nedåt minst 10 cm och serverat sig själv. Haha, blicken alltså. Så himla nöjd :) Förlåt för den makabra jämförelsen. Men den minen:
"Förutom när vi liggammar" skulle det stå
Vad tror ni är mest sannolikt här?
Pappan har varit borta två kvällar - torsdag kväll kom han hem sent från konferens och gick upp tidigt fredag morgon till jobb. Igårkväll kom han hem sent på natten från julfest och la sig då på gästrummet pga alkohol. Lillenhsr alltså inte sett pappa från torsdg morgon till lördag morgon. I vanliga fall är pappa superpoppis och förrutom precis när han ska äta sä är pappa lika bra som mamma. Men nu tål han inte pappa. Han skriker som besatt och klöser honom i ansiktet och pä bröstet men blir helt lugn när han kommer till mig, han vill helst ligga på mig hela tiden. Detta är nytt då han i vanliga fall gillar pappa lika myxket och dessutom brukar sova gott sjölv. Obs! han är inte hungrig eller vill äta. Lillen är 4 veckor och 1 dag idag. Vad är problemet tror ni?
A) pappa har varit borta för länge och lillen har glömt vem han är och har en fas när hsn bara gillar de han känner (men vi hade andra gäster torsdag kväll och det gick bra)
B) pappan luktar annorlunda då han snusat och druckit vin och luktar snus och/eller alkohol. Dock känner jag ingenting och jag har väldigt bra luktsinne. Han drack 2 glas vin och en julöl.
C) noone of above. Han är bara mammig just nu och hade nog varit det oavsett om pappan varit hemma hela tiden
Pappa är jätteledsen här hemma och jag försöka säga att han nog inte gjort nätt fel och att det bara är en fas men vet ju inte egentligen
PS. Efter att jag sövt lillen har jag nu lagt han i armarna på pappa så hoppas det blir bra när han vaknar. Ni som är på snap har fått en post war bild. Är de inte fina då? Men ni ser kanske på sigges svullna ansikte stt det varit en kamp