Mammor från Tempar/Fertility Friend
Let's move on
Let's move on
Sorry kan tyvärr inte svara för jag vet inte hur kopparspiral funkar. Men har man äl då alltså? Är det inte hormonellt? Hur tycker du det funkar? Hade du det mellan dina två graviditeter?
Sorry många frågar, men vill inte gå tillbaka till p-piller så vill ha nått nytt med så lite hormonell påverkan som möjligt. Ska bara ha det 1,5-2 år när vi kommer pröva på nr 2. Om jag inte hittar nått bra som påverkar kroppen mindre än t.ex p-piller kommer vi nog bara köra avbrutet och säkra perioder. Med tanke på hur lång tid det tog stt bli gravid så tror jag knappast vi kommer bli det av misstag om vi kör avbrutet.
Aha Gud vad bra med hormonfritt! Men nej sant, är verkligen ingen katastrof om det skulle ta sig (och tror ändå inte der kommer hända) så kommer kanske bara köra med avbrutet.
Fantastiskt att kroppen kan komms igång så fort med äl ändå. Hur längesen var det sen fl för er nu Symetrical och Sagoskog?
Aha Gud vad bra med hormonfritt! Men nej sant, är verkligen ingen katastrof om det skulle ta sig (och tror ändå inte der kommer hända) så kommer kanske bara köra med avbrutet.
Fantastiskt att kroppen kan komms igång så fort med äl ändå. Hur längesen var det sen fl för er nu Symetrical och Sagoskog?
Känner mig lite brydd över min diastas. Är alldeles strax klar med mammamage-träningen, men tycker fortfarande att det är en bred delning mellan magmusklerna, även om den inte är särskilt djup. :-/
Känner mig lite brydd över min diastas. Är alldeles strax klar med mammamage-träningen, men tycker fortfarande att det är en bred delning mellan magmusklerna, även om den inte är särskilt djup. :-/
Eller jaha det är den träningen du strax är klar med fattade jag nu När började du med den då? Hur vet man när det är dax?
Men Gud stackare <3 vet du att hob har kolik eller är du osäker? Hoppas der ger sig. Men Lät ju som du hade en del överproduktion av mjölk - och ger ju mycket luft i magen plus illamående och oro.
Jag tycker isåfall du ska testa metoden med att tömma brösten som det stod om i artikeln ovan. Jag hade inte så mkt problem med skrikande bebis, men åt väldigt stressigt och väldigt mycket problem med läckande bröst som var så otroligt irriterande. Jag fick göra tämningsproceduren två gånger då de fyllde upp igen efter ca 2 dagar (men inte lika mycket som innan) men nu verkar det hålla i sig. Viktigt att du inte pumpar ut lite här och där när du får pumpen - om du kan undvika - för då stimulerar du ju produktionen. Då är det bättre att tömma helt en eller ett par gånger och därimellsn intervallamma mellan brösten för att sänks produktionen. Det är när bröstet vilar (och fylls upp) som produktionen minskar så viktigt att man då inte är där och pumpar.
Tips är att tömma när produktionen är på topp, vilket för mig (och de flesta tydligen) är runt 4-5 på morgonen. Kontrasten mellan de hårda spända bröst och mjuka var sjukt stor då också
Mssss lycka till!
Jag har tyvärr inte heller tips eller erfarenhet. Men har läst nåt om baby/magmassage/kolikmassage!?
Stor styrkekram!
Vad jag förstod det som på BVC och när jag läste på 1177 så räknas det som kolik eftersom att hon skriker minst 3timmar/dag flera gånger i veckan, otröstligt samma tider typ. I hennes fall så är det varje kväll, vissa värre än andra. Hon skriker i sån panik så länge att det kommer tårar. :( Sen vad det beror på får man försöka luska ut och utesluta saker och se om man finner någon orsak.
Så sjukt svårt för nu när hon har så ont och skriker så mycket så hinner ju brösten knappt bli fulla. Hon äter konstant så det är svårt att avgöra hur mycket man vågar pumpa ut. Igår morse sov hon bra runt morgonen så jag hade behövt pumpa ut innan amningen men då hade pumpen precis kommit och jag inte hunnit rengöra och läsa hur den fungerade. Typiskt!
Hur mycket pumpar du ut innan amning? Eller hur är det du gör?
För mig är det ingen specifik tid det är sprängfullt utan det är beroende på hur natten var, när hon somnade och hur hon sover. Hon sover oftast bäst mellan 03-09 (inte inatt...) så då är det bröstet jag använde för ganska många timmar sen helt sprängsmock men vet inte hur mycket jag ska ta ut innan jag ger henne bröstet. :/